mandarinkungen Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Hejsan Jag har fått flera PM angående frågor inom musicmaking, så därför tänkte jag göra en tråd där jag kan hälpa er, och ni därefter kan hjälpa varandra. jag kan en hel del inom FL Studio, Reason med mera, dessutom kan ni även få tips på samplesamplingar och vilket program ni ska köpa. Har ni frågor, ställ dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lofon Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Hejsan Jag har fått flera PM angående frågor inom musicmaking, så därför tänkte jag göra en tråd där jag kan hälpa er, och ni därefter kan hjälpa varandra. jag kan en hel del inom FL Studio, Reason med mera, dessutom kan ni även få tips på samplesamplingar och vilket program ni ska köpa. Har ni frågor, ställ dom! Ehm... Vad är "samplesamplingar?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Ehm... Vad är "samplesamplingar?" Det är de ljuden du gör låten av, t.ex riffs, trumsalg,olika claps etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Det är de ljuden du gör låten av, t.ex riffs, trumsalg,olika claps etc. Du menar samplingar. Samplesamplingar var antagligen menat som samplesamlingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Känner du inte till någon hemsida med gratis samplings? eller vet du vilka samplings som basshunter använder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 (redigerad) Du menar samplingar. Samplesamplingar var antagligen menat som samplesamlingar. Jaja. @Tux: Han använder fruityloops! Redigerad 3 maj, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Jaja. @Tux: Han använder fruityloops! Basshunter använder inte dom samplingarna som finns i FL utan han har sina egna som har importerat till FL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Basshunter använder inte dom samplingarna som finns i FL utan han har sina egna som har importerat till FL. Han använder FL, han har själv visat, sedan om det är hans egna samples, tror jag ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Han använder FL, han har själv visat, sedan om det är hans egna samples, tror jag ej. Han använder väl inte ens samples utan han gör looparna själv med syntar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Han använder väl inte ens samples utan han gör looparna själv med syntar? Jag har ej träffat han, men jag såg att han använde på TV4 när de intervjuade han att han använde FL och så satt han där och visade de ungefär hur han gjorde Boten Anna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Basshunter använder sig av betydligt många fler program än bara FL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Någon som har några bra soundbanks till Vanguard? (FL Studio that is) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts