Jacker Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Slutövningen slut idag. Sen är det bara två veckors REMI, och sen muck. Var på försvarets dag med plutonen, och besökte hemvärnets monter. Fick provhålla, och provsikta en AK4B. Kan säga redan nu att rödpunktssiktet är överlägset AK5:ans gamla hålpunktssikte... Var du med på den där övningen i Skåne? Och vad är REMI? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Var du med på den där övningen i Skåne? Och vad är REMI? Japp. Hela försvaret i stort sett var med i den övningen. Remi är när man vårdar sin utrustning, beräknar mängderna av allt, och sedan lämnar in grejerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Vart hittar jag information om vad man kan utbilda sig till i lumpen? Jag är väldigt sugen på att göra lumpen, och blir bara mer och mer sugen hela tiden, men vill veta lite mer vad det egentligen är jag kan få göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Vart hittar jag information om vad man kan utbilda sig till i lumpen? Jag är väldigt sugen på att göra lumpen, och blir bara mer och mer sugen hela tiden, men vill veta lite mer vad det egentligen är jag kan få göra. http://www.lumpen.se/ http://www.mil.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Vart hittar jag information om vad man kan utbilda sig till i lumpen? Jag är väldigt sugen på att göra lumpen, och blir bara mer och mer sugen hela tiden, men vill veta lite mer vad det egentligen är jag kan få göra. Som Jacker sa. Men jag har ett hett tips: Inte Sambandsman Inte någonting på T2 Kan säga att T2 inte håller på med någonting kul alls. Regementet är bara till för att serva alla andra enheter. På T2 finns trossare, som ska reparera allt som går sönder och se till att alla får drivmedel, ledningssoldater vars enda uppgift är att sätta upp tält och laga mat, sen, som på min pluton, finns det folk som ska dirigera trafik och andra som ska sköta logistik. Allting är jättetråkigt, och alla kör übermesiga Volkswagen pickupper, utom ett fåtal som får köra lastbil, och kanske femton pers som får köra MC (vilket dessa klagar på, eftersom att de måste göra det oavsett väder). Stödjer du inte att Sverige lägger sig i andra läners konflikter är T2 DEFINITIVT inte för dig. Efter GSU'n är ALLTING utformat efter utlandstjänst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Det var som fan, fick brev idag om att jag kommer bli kallad till mönstring! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Det var som fan, fick brev idag om att jag kommer bli kallad till mönstring! Vad var som fan? Vill du göra lumpen? In på msn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Vad var som fan? Vill du göra lumpen? In på msn! Jag vet fortfarande inte.. Men. Jag tror inte att jag kommer maska på mönstringen i alla fall. Redigerad 27 september, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag har inte fått nåt brev än, men jag tror att jag kommer att få slippa lumpen pga mitt skabbiga öga som jag opererat två gånger senaste året.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag vet fortfarande inte.. Men. Jag tror inte att jag kommer maska på mönstringen i alla fall. Känner exakt likadant. Tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag vet fortfarande inte.. Men. Jag tror inte att jag kommer maska på mönstringen i alla fall. Fick mitt idag jag också. Måste säga att jag känner likadant, får se vart det leder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag har inte fått något brev, betyder det att jag inte ska komma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag öppnade mitt nyss, ska mönstra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Fick brevet idag jag också, ska mönstra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Har inte fått något. Då det kommer, så kommer det att stå något i stil med "Kom för helvete inte i närheten av militären!!". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Fick också brevet idag, blev riktigt glad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Fan vad många av er 90:or som får mönstra. I min klass har än så länge endast 1 person mönstrat (vad jag vet om). Ett par som fick svaret kanske där ett bestämt svar skulle komma nu i höst. eXotic: Får du inte mönstra så får du ändå ett brev. Redigerad 27 september, 2007 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 eXotic: Får du inte mönstra så får du ändå ett brev. Ah, okej. Då är det bara att vänta. Jag fick ju i och för sig mitt brev om att jag skulle svara på frågorna ganska sent, så det lär väl dröja även med det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Fick inget heller. Men jag skulle tro att de skickar hotbrev till mig som svar istället för ett mönstringsbrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Några polare har blivit kallade till mönstring. Jag inte dock. Inte undra på, jag är 156cm och väger 98kg - de lär bli förvånade när de ser mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts