FerkurZ Skrivet 21 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2010 Nu äger jag en grön basker med thorleif på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Gjorde övning amfibe för några veckor sen, de va inge kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Nu har jag sökt GMU. Blir spännande att se ifall det blir någonting. Och min vän rycker in som yrkessoldat den första september. Hamnar förmodligen i Afghanistan om ett och ett halvt år. "" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Gjorde övning amfibe för några veckor sen, de va inge kul. Jävligt bra jobbat! Den är ju mer eller mindre legendklassad, i alla fall vad jag har hört. Du får gärna berätta lite om det när du har tid och lust! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Jävligt bra jobbat! Den är ju mer eller mindre legendklassad, i alla fall vad jag har hört. Du får gärna berätta lite om det när du har tid och lust! I korta drag. 4 dygn, 9 mil, 1 påse statkäk, och 3 timmars sömn kan skriva mer utförligt sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Var det många som bröt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Var det många som bröt? I plutonen var det 4 som inte fick starta och 5 som bröt under, en dude fick marschfraktur men gick ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Blev precis antagen på Ing 2 . 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Blev precis antagen på Ing 2 . Trevligt! Du skulle varit på Ing 3, där var far min en gång i tiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Blev precis antagen på Ing 2 . Cool, vad ska du göra? Då kan du våldgästa Siana efter en blöt utekväll. Trevligt! Du skulle varit på Ing 3, där var far min en gång i tiden! Det finns inte längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Cool, vad ska du göra? Då kan du våldgästa Siana efter en blöt utekväll. Vad jag förstod det som i telefonsamtalet så kommer jag vara en helt vanlig skyttesoldat. Det känns bra, jag gör hellre det än att sitta i en bunker på LV6 och skjuta ner flygplan. Om allt går vägen och jag bestämmer mig för att ta anställning efteråt så funderar jag på att switcha till P4 dock :hm:. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Vad jag förstod det som i telefonsamtalet så kommer jag vara en helt vanlig skyttesoldat. Det känns bra, jag gör hellre det än att sitta i en bunker på LV6 och skjuta ner flygplan. Om allt går vägen och jag bestämmer mig för att ta anställning efteråt så funderar jag på att switcha till P4 dock :hm:. Fräckt, skyttesoldat på P4 också eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Fräckt, skyttesoldat på P4 också eller? Yep! Jag har hört att det ska finnas möjlighet till att byta regemente efter genomförd GMU i alla fall. Men vi får se, jag kanske trivs bra borta i Eksjö. Ska väl vara en jäkligt liten stad dock. Skövde verkar roligare, fast det är väl lika mycket för att jag har en och snart kanske två vänner där borta . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Nu har jag inte varit i Eksjö, men jag skulle väl inte riktigt kalla Skövde för "roligt"... Men jag gillade att göra lumpen där som fan. Ligger och tänker på lumpen varenda kväll innan jag somnar, vare sig jag vill eller inte... Saknar det som fan samtidigt som jag inte är särskilt sugen på att fortsätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Det finns inte längre. Oh... Väldigt långt tillbaka i tiden då! Men Norrbottens Regemente är i alla fall up n' running! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 jag skulle väl inte riktigt kalla Skövde för "roligt"... :rolleyes Allting är relativt . Eksjö ska vara ett jädra dött ställe, nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Skövde lär vara bättre än Eksjö på alla punkter sett till uteliv i alla fall, men jag vet inte hur mycket sådant man gör som militär. Vi kan däremot stoltsera med 4 pizzerior och 5 mataffärer, samt 3D-bio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2011 Blev precis antagen på Ing 2 . De e najs! Grattis! Ligger och tänker på lumpen varenda kväll innan jag somnar, vare sig jag vill eller inte... Saknar det som fan samtidigt som jag inte är särskilt sugen på att fortsätta. Samma här. Eller ja, varje kväll längtar jag inte tillbaka men relativt ofta sätter saknaden av det militära in. Repövningen i höstas gjorde dock gott och nu sitter jag bara och väntar på att nästa brevförsändelse från staben ska droppa in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2011 Det kan ha varit en hägring, men när jag hörde på TV:n (Rapport 19:30) om att de första frivilliga soldaterna ryckte in idag så skyndade jag mig dit, och jag tyckte ta mig fan att man fick se Felshoe stå och prova en fältmössa i ungefär en nanosekund. Hjälp mig att se om det klippet kommer upp på rapports hemsida! Det var alltså ungefär femton minuter in i 19.30-sändningen jag såg det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2011 (redigerad) Det kan ha varit en hägring, men när jag hörde på TV:n (Rapport 19:30) om att de första frivilliga soldaterna ryckte in idag så skyndade jag mig dit, och jag tyckte ta mig fan att man fick se Felshoe stå och prova en fältmössa i ungefär en nanosekund. Hjälp mig att se om det klippet kommer upp på rapports hemsida! Det var alltså ungefär femton minuter in i 19.30-sändningen jag såg det. Kanske inte... Men jag kommer hävda att det är han tills motsatsen bevisas! Redigerad 31 januari, 2011 av Kebab 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts