AngryAxel Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 "Du kommer att utbildas för att som stabsplutonbefäl (stab- och trossplutonchef/ kvartermästare och din huvudsakliga uppgift är att samordna gruppernas stöd till dom olika enheterna. Du leder en stab och trosspluton om ca 50 man. Plutonen innehåller olika grupper, för ledning sjukvård, bärgning och reparationer. Grupperna har olika typer av vapen och sambandsutrustning samt fordon. Grupperna transporteras i antingen hjulfordon, bandvagn eller pansarskyttefordon. Du kommer att få ledarskapsutbildning." Damn, låter sjukt ansvarsfullt! Big up. Sjukt bra erfarenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Kom precis tillbaka från mönstringen, men jag ska tillbaka igen på måndag klockan 08:00 för att cykla . Inskrivningsprovet gick bra, tror jag. Fick en femma, allra bäst gick det på språkbiten och sämst gick det när det kom till tärningarna. Styrkeprovet gav en blygsam femma, och jag har i stort sett perfekt syn. Hörseltestet gick prima, fick ett A, och när jag kom till läkaren så lyssnade han på mitt hjärta och sa "röker du?". Jag sa nej, trots att jag faktiskt röker lite då och då, även om jag har dragit ner på det. Hans svar blev "Det hör jag, det är bra!". Jag är nöjd, i vilket fall. Cykeln är den jag är mest rädd för, så jag ska tagga hela helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 sämst gick det när det kom till tärningarna. Styrkeprovet gav en blygsam femma Inte dåligt, med tanke på att sex är det högsta man kan få i tärning! ... ARGH, jag gjorde det igen! Ber så hemskt mycket om ursäkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Det kommer att kännas tomt här på forumet utan dig.. Jag kommer nog finna mig en dator ska du se. Är för fäst vid det här forumet för att jag ska kunna gå inaktiv i 11 månader. Damn, låter sjukt ansvarsfullt! Big up. Sjukt bra erfarenhet. Tack! Kom precis tillbaka från mönstringen, men jag ska tillbaka igen på måndag klockan 08:00 för att cykla . Inskrivningsprovet gick bra, tror jag. Fick en femma, allra bäst gick det på språkbiten och sämst gick det när det kom till tärningarna. Styrkeprovet gav en blygsam femma, och jag har i stort sett perfekt syn. Hörseltestet gick prima, fick ett A, och när jag kom till läkaren så lyssnade han på mitt hjärta och sa "röker du?". Jag sa nej, trots att jag faktiskt röker lite då och då, även om jag har dragit ner på det. Hans svar blev "Det hör jag, det är bra!". Jag är nöjd, i vilket fall. Cykeln är den jag är mest rädd för, så jag ska tagga hela helgen. Härligt jobbat! Det kommer gå bra på måndag. Inte dåligt, med tanke på att sex är det högsta man kan få i tärning! ... ARGH, jag gjorde det igen! Ber så hemskt mycket om ursäkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 (redigerad) Hittade några andra siffror på pappret nu: Befälsskattning:5 Pliktförmåga: 5 Provgrupp: 4 Längd: 8 Syn: B Färgseende: 9 Hörsel: A Befälsskattning, pliktförmåga och provgrupp, är det sådans som psykologen har kommit fram till, och bedöms de också på en skala mellan 1-9? Redigerad 22 mars, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Hittade några andra siffror på pappret nu: Befälsskattning:5 Pliktförmåga: 5 Provgrupp: 4 Längd: 8 Syn: B Färdseende: 9 Hörsel: A Befälsskattning, pliktförmåga och provgrupp, är det sådans som psykologen har kommit fram till, och bedöms de också på en skala mellan 1-9? Jag skulle tro att befälsskattning och pliktförmåga är det som psykologen kommit fram till. Vet i alla fall att det är två bedömanden man får av psykologen. Och de bedöms efter 1-9 skalan de också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Åh, drygt en vecka kvar tills jag ska på en informationshelg där jag bl.a ska träffa några av personerna jag ska spendera 11 månader tillsammans med. Börjar bli nervös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Fick äntligen brevet om mönstringen. Tyvärr ligger den just på samma datum som jag ska fara till Barcelona med min klass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Fick äntligen brevet om mönstringen. Tyvärr ligger den just på samma datum som jag ska fara till Barcelona med min klass. Du kan byta tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Du kan byta tid. Mjo, såg det. Frågan är om det är en ''giltig orsak''. Det borde vara det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Mjo, såg det. Frågan är om det är en ''giltig orsak''. Det borde vara det? Jag har en kompis som bytte tid ett antal gånger av diverse meningslösa anledningar. Att säga att du inte är i Sverige den dagen måste ju vara bra skäl nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Mjo, såg det. Frågan är om det är en ''giltig orsak''. Det borde vara det? Det kan jag lova att det gör. Du kan t.o.m. skita i att dyka upp, för allt dom gör är att skicka en ny lapp där dom skriver att dom saknade dig under mönstringen och ger dig en ny tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Det kan jag lova att det gör. Du kan t.o.m. skita i att dyka upp, för allt dom gör är att skicka en ny lapp där dom skriver att dom saknade dig under mönstringen och ger dig en ny tid. Är de så lata? På kallelsen står det att man riskerar åtal och böter om man inte dyker upp på tiden man har blivit tilldelad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 (redigerad) Jag har en kompis som bytte tid ett antal gånger av diverse meningslösa anledningar. Att säga att du inte är i Sverige den dagen måste ju vara bra skäl nog. I see. Ja, att jag inte är i Sverige den dagen bör ju vara en bra anledning. Får ta och ringa dit snarast då. Kom precis tillbaka från mönstringen, men jag ska tillbaka igen på måndag klockan 08:00 för att cykla . Inskrivningsprovet gick bra, tror jag. Fick en femma, allra bäst gick det på språkbiten och sämst gick det när det kom till tärningarna. Styrkeprovet gav en blygsam femma, och jag har i stort sett perfekt syn. Hörseltestet gick prima, fick ett A, och när jag kom till läkaren så lyssnade han på mitt hjärta och sa "röker du?". Jag sa nej, trots att jag faktiskt röker lite då och då, även om jag har dragit ner på det. Hans svar blev "Det hör jag, det är bra!". Jag är nöjd, i vilket fall. Cykeln är den jag är mest rädd för, så jag ska tagga hela helgen. Tärningarna...? Redigerad 22 mars, 2009 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 I see. Ja, att jag inte är i Sverige den dagen bör ju vara en bra anledning. Får ta och ringa dit snarast då. Tärningarna...? Ett delmoment i inskrivningsprovet. Vet inte om jag har någon lust att berätta mer i förväg, du får se när du gör det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Nu har jag mönstrat klart. Mitt förstahandsval blev insatsgruppbefäl, och andrahandsvalet blev sambandsgruppchef. Tredjehandsvalet har med minröjning till havs att göra, och den tjänsten vill jag verkligen inte ha. Sitter dock och funderar på vad jag tror är roligast av samband och insats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Nu har jag mönstrat klart. Mitt förstahandsval blev insatsgruppbefäl, och andrahandsvalet blev sambandsgruppchef. Tredjehandsvalet har med minröjning till havs att göra, och den tjänsten vill jag verkligen inte ha. Sitter dock och funderar på vad jag tror är roligast av samband och insats. Så, hur gick cyklingen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Så, hur gick cyklingen? Fick en femma där också . Skyller på hosta och förkylning som vägrar släppa. Hade fått minst en sexa annars. Jag är inte så nöjd med mina mönstringsresultat egentligen, men så länge jag kommer in någonstans så är jag nöjd. Funderar på att byta plats på mitt första- och andrahandsval nu. Verkar som att Insatssoldat i stort sett är ett finare namn för Bevakningssoldat, och det vill jag verkligen inte vara . Hålla på och vakta grindar och skjul i elva månader? Nej tack. Då är jag hellre Sambandsguppchef. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 Är de så lata? På kallelsen står det att man riskerar åtal och böter om man inte dyker upp på tiden man har blivit tilldelad.. Jag förutspråkar inte att man ska skita i det, men man kan göra det. Bara säga att man var sjuk eller liknande. Det är många som bara glömmer sin tid, då får man en ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Är tillbaka från informationshelgen (fredag-söndag kväll) och jag är sjukt taggad. Fick träffa nytt folk, mycket nyttig information och utöva en del fysiska aktiviteter. Fick bland annat springa cooper-testet samt en sträcka på 200m med utrustning (sprang med ksp-58(?)). Hade sjukt kul och ser fram emot lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts