felshoe Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Joho, nu kom brevet. Jag ska mönstra . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 (redigerad) Kollade efter i postlådan och jag har fått brevet. Blev lite orolig först. Redigerad 12 september, 2008 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Samma här. Skönt som bara den att man slapp det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Verkar som hela gtasajten är anti-lumpen, och jag hänger väl på tåget, I guess. "Du kommer inte att kallas till mönstring" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Någon som vet ungefär hur lumpen är? Jag får hoppas att den är dryg. Det är lite därför jag vill göra lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Verkar som hela gtasajten är anti-lumpen, och jag hänger väl på tåget, I guess. "Du kommer inte att kallas till mönstring" Vafaaan... Trodde du var typ 25! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Vafaaan... Trodde du var typ 25! Han är bara lillgammal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 14.00 kommer en abonnerad buss för att plocka upp mig, ska bli kul att se vilka fler som Arvidsjaur som kommer att mönstra i Luleå. En liten fråga: Jag fick en sån här hälsodeklaration med mina mönstringspapper, behöver jag fylla i den om jag redan har skickat in den via internet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Vafaaan... Trodde du var typ 25! Kan vara för att det står det i min profil! Eller nä, det gör det i och för sig inte, men det hade kunnat göra det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jag fick beskedet att jag ska mönstra under 2009. Hoppas jag får göra Lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) 14.00 kommer en abonnerad buss för att plocka upp mig, ska bli kul att se vilka fler som Arvidsjaur som kommer att mönstra i Luleå. En liten fråga: Jag fick en sån här hälsodeklaration med mina mönstringspapper, behöver jag fylla i den om jag redan har skickat in den via internet? I det militära älskar man byråkrati och stora pappersmängder så ja, det kan vara bra att fylla i den. Fyller du inte i den kommer de att klaga på att du inte gjort det; om du fyller i den kommer de inte att behöva den. Militär logik. Verkar som hela gtasajten är anti-lumpen Heh, let's face it, gtasajten består främst av nördar och androgyna mesar så det är ju inte någon större överraskning. Att säga att alla är anti-lumpen är dock en överdrift. Redigerad 14 september, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Heh, let's face it, gtasajten består främst av nördar och androgyna mesar så det är ju inte någon större överraskning. Att säga att alla är anti-lumpen är dock en överdrift. Och vem säger att mesar inte vill gå lumpen? Men det är så sant, det lär väl stämma rätt bra och sen finns det som alltid undantag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Heh, let's face it, gtasajten består främst av nördar och androgyna mesar så det är ju inte någon större överraskning. Att säga att alla är anti-lumpen är dock en överdrift. Skippa attityden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Heh, let's face it, gtasajten består främst av nördar och androgyna mesar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Yay, jag slapp göra lumpen! Gjorde inskrivningsprovet igår, fick rätt mediokert resultat (5 av 9). Vaknade 06.30 imorse, hade inte sovit en blund under hela natten. Gick och åt frukost, sen var det dags för snack med psykologen. Efter 10 minuter hos psykologen kom vi fram till att jag inte ska göra lumpen . Dock rätt surt att jag inte fick chansen att testa de fysiska testerna, men aja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Yay, jag slapp göra lumpen! Gjorde inskrivningsprovet igår, fick rätt mediokert resultat (5 av 9). Vaknade 06.30 imorse, hade inte sovit en blund under hela natten. Gick och åt frukost, sen var det dags för snack med psykologen. Efter 10 minuter hos psykologen kom vi fram till att jag inte ska göra lumpen . Dock rätt surt att jag inte fick chansen att testa de fysiska testerna, men aja.. Haha, precis samma öde som min polare fick. Det var jag, micke och erkan som mönstrade samtidigt. Ingen av oss ville göra lumpen, men micke kom senare i kön till psykologen, medans jag och erkan båda blev nekade samma dag vi kom dit på. Micke fick sova över och sen upp tidigt för att gå till psykologen och också bli nekad och hemskickad. Han var lagom glad efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Amfibiegruppbefäl wiee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Yay, jag slapp göra lumpen! Gjorde inskrivningsprovet igår, fick rätt mediokert resultat (5 av 9). Vaknade 06.30 imorse, hade inte sovit en blund under hela natten. Gick och åt frukost, sen var det dags för snack med psykologen. Efter 10 minuter hos psykologen kom vi fram till att jag inte ska göra lumpen . Dock rätt surt att jag inte fick chansen att testa de fysiska testerna, men aja.. Hoppas på samma utgång för mig, känns onödigt med en massa tester när man själv inte vill göra lumpen. De tar ju ändå in så få numera. Mönstrar den 3/10 och 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Heh, let's face it, gtasajten består främst av nördar och androgyna mesar så det är ju inte någon större överraskning. Att säga att alla är anti-lumpen är dock en överdrift. Vem på forumet är androgyn menar du? Jag ser det som rätt klokt att vara anti-lumpen eftersom det för de flesta bara är bortkastad tid, eller om man nu väljer att inte göra det av moraliska skäl. Lumpen är bra för folk som är på glid på ett eller annat sätt, eller som inte är mogna för ett eget liv och behöver disciplineras, eller, inte att förglömma, folk som faktiskt har naturliv, vapen etc som intresse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 [youtube-old]eCLc8cZdhLI[/youtube-old] Transporttroppchef blev jag. Verkar skoj. Som andraval har jag Stabsplutonbefäl. Verkar också skoj. Istället för att prata mönstring och samtal och grejer så tänkte jag skrytdroppa lite resultat, för jag är så himla nöjd att jag inte ens känner mig dålig när jag flashar med dem. Muskelstyrka: 8/9 Fysisk arbetsförmåga (cyklingen): 4/10 Syn och färgblindhet: Felfritt Hörsel: A (inte jättebra fick jag veta, och jag fick rådet att vara försiktig med hörseln i framtiden. Men jag fick ändå högsta betyg) Inskrivningsprovet: 9/9 (FUCK YEAH!!! det hade jag verkligen, verkligen inte trott. Främst med tanke på hur vansinnigt svårt det var) Befälslämplighet: 7/9 (8 och 9 ska tydligen vara sällsynt) Plikttjänstförmåga: 7/9 Sammanvägd tjänstbarhet: A Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts