Jump to content

Lumpen

Kebab
 Share

Recommended Posts

Situationen berättigar handlingen. Om revolutionärer försöker störta regeringen med vapen i hand, i helvette att man bara står och tittar på. Om nazisterna får för sig att de ska omringa en förort och mörda alla "svartskallar", visst fasen agerar man för att de ska misslyckas med detta. Om någon invaderar, inte kan man låta landet gå under.

Eldhandvapen, i likhet med kärnvapen är i många fall enbart till för att avskräcka. Som skyddsvakt så hanterar man folk som försöker ta sig in på följande vis:

1. Halt, uppge namn och ärende
  2. Halt, uppge namn och ärende!
  3. Sätt ena handen på vapnet, skrik halt, uppge namn och ärende
  4. lyft vapnet till redoställning, skrik halt
  5. lyft vapnet mot personen, skrik halt
  6. gör mantelrörelse, skrik halt
  7. markera personen att han får en sista varning
  8. osäkra vapnet, påpeka igen att han får en sista varning
  9. skjut i marken omkring personen
  10. skjut personen i benet

Som ni ser så ska det jävligt mycket till för att man ska skjuta en person. Ute på stridsfältet är det dock en helt annan situation. Vissa här verkar inte förstå innebörden av krig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att jag skrev igår att jag och andra häromkring inte hade fått brevet om lämplighetsundersökningen så fick jag/ vi det idag. Fyllde i ärligt på alla frågor, och vart det sen leder får man väl se. Spelar ingen roll om det blir lumpen eller inte känns det som. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor