Jacker Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Tillbaka... Och jag fick avslag hos psykologen. Efter att jag berättat om min skolgång (dock inte den det var fel på ) och vad jag gjorde på fritiden gav hon mig bedömningen att jag inte skulle klara de numera ganska hårda kraven. Så jag fick varken gå till hälsoundersökningen eller fystestet. Tog spårvagnen upp till centrum och käkade, gick runt på Nordstan, osv. Bussen hem gick vid halv fem, och nu sitter jag här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Tråkigt att höra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 (redigerad) Tråkigt att höra. Mjo, fast jag är inte så besviken faktiskt. Var väl medveten om att jag hade oddsen emot mig, och kom dit med ett öppet sinne. En gammal klasskamrat var också med på mönstringen, och hon klarade allt men blev bara erbjuden signalisttjänster, så hon kommer tacka nej. Redigerad 20 november, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Tillbaka... Och jag fick avslag hos psykologen. Efter att jag berättat om min skolgång (dock inte den det var fel på ) och vad jag gjorde på fritiden gav hon mig bedömningen att jag inte skulle klara de numera ganska hårda kraven. Så jag fick varken gå till hälsoundersökningen eller fystestet. Tog spårvagnen upp till centrum och käkade, gick runt på Nordstan, osv. Bussen hem gick vid halv fem, och nu sitter jag här. Vad var fel med din fritid? Brist på träning? Sade du att du ville göra lumpen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Vad var fel med din fritid? Brist på träning? Sade du att du ville göra lumpen? Japp, jag sa att jag gärna skulle vilja göra det om jag fick chansen. Men det är faktiskt väldigt hårda krav, och alla killar som kom in höll på med säkert fyra idrotter på fritiden. Och jag har inte hållit på med en enda idrott sedan mellanstadiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Japp, jag sa att jag gärna skulle vilja göra det om jag fick chansen. Men det är faktiskt väldigt hårda krav, och alla killar som kom in höll på med säkert fyra idrotter på fritiden. Och jag har inte hållit på med en enda idrott sedan mellanstadiet. Men, ändå. Du är ju grym. Du kunde ju sagt att du har vissa meriter, typ mycket FPS-spelande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Jacke har ju krigsföring och taktiker som ett sjätte sinne typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Jacke har ju krigsföring och taktiker som ett sjätte sinne typ Kanske därför han inte fick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Tillbaka... Och jag fick avslag hos psykologen. Efter att jag berättat om min skolgång (dock inte den det var fel på ) och vad jag gjorde på fritiden gav hon mig bedömningen att jag inte skulle klara de numera ganska hårda kraven. Så jag fick varken gå till hälsoundersökningen eller fystestet. Tog spårvagnen upp till centrum och käkade, gick runt på Nordstan, osv. Bussen hem gick vid halv fem, och nu sitter jag här. Menn vørbennede lille psygokerringen! En pøelse opkørd i regtum skule brüge hene godt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Japp, jag sa att jag gärna skulle vilja göra det om jag fick chansen. Men det är faktiskt väldigt hårda krav, och alla killar som kom in höll på med säkert fyra idrotter på fritiden. Och jag har inte hållit på med en enda idrott sedan mellanstadiet. Vafan, vi såg ju dig på DHS07 när du krälade i leran när vi körde laserwars. Såna aspiranter finns det inte många av! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Vafan, vi såg ju dig på DHS07 när du krälade i leran när vi körde laserwars. Såna aspiranter finns det inte många av! Kunde verkligen inte sagt det bättre själv. Det var Jackers riktiga kärlek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Nu ska vi inte överdriva här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Jag har börjat komma på andra tankar Om man skrivit att man är sugen på att göra lumpen och får bra resultat på diverse fysiska tester (För jag är så pass tävlingsinriktad att jag omöjligt kan göra annat än mitt bästa), är det då svårt att komma ifrån det? ...jag har börjat ångra mig. Well? ...jag vill bara veta vilka möjligheter jag har att ångra mig. Med tanke på Jackers ord låter det ju som att det inte är omöjligt, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Well? ...jag vill bara veta vilka möjligheter jag har att ångra mig. Med tanke på Jackers ord låter det ju som att det inte är omöjligt, men ändå. Förstår inte varför du ångrar dig. Om det är så att du är osäker räcker det ju att sticka dit och se vad som sker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Förstår inte varför du ångrar dig. Om det är så att du är osäker räcker det ju att sticka dit och se vad som sker. För att jag känner att det finns bättre alternativ för mig bara. Känns som att det är för länge för att göra något man inte längre verkligen vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 För att jag känner att det finns bättre alternativ för mig bara. Känns som att det är för länge för att göra något man inte längre verkligen vill. OK, du får dock ha detta i åtanke, lumpen är något du blir frågad om en gång i livet. Sen kan du inte prova på militärtjänst utan att bli skickad till en riktig krigszon nånstans långt borta i världen. Dessutom kan jag rekomendera dig att göra lumpen. Det blir ditt livs äventyr, som du med stor sannolikhet kommer sakna resten av livet, i mycket större utsträckning än något studieår. Jag upplevde mer under min GSU än under hela min grundskole och gymnasietid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 OK, du får dock ha detta i åtanke, lumpen är något du blir frågad om en gång i livet. Sen kan du inte prova på militärtjänst utan att bli skickad till en riktig krigszon nånstans långt borta i världen. Dessutom kan jag rekomendera dig att göra lumpen. Det blir ditt livs äventyr, som du med stor sannolikhet kommer sakna resten av livet, i mycket större utsträckning än något studieår. Jag upplevde mer under min GSU än under hela min grundskole och gymnasietid. Sant, men hur är det egentligen med ledighet osv. är det varje vecka, 5 dagar/vecka fram tills man är klar? (Jag vet att man kör vissa helger osv. men vanligtvis) Eller har man någon vecka ledigt emellanåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 Sant, men hur är det egentligen med ledighet osv. är det varje vecka, 5 dagar/vecka fram tills man är klar? (Jag vet att man kör vissa helger osv. men vanligtvis) Eller har man någon vecka ledigt emellanåt? Det är lika mycket ledighet som under vanlig gymnasieutbildning. Man jobbar helger ibland, men oftast får man kompensationsledigt, vilket innebär trevliga långhelger . Man jobbar väldigt olika från dag till dag. Nån dag kan ni ha kvällstjänst och hålla på till 22:00, andra har man uppställning klockan 08:00, blir tillsagda att vänta en timme, varefter ni får en föreläsning på en eller två timmar, varefter ni får "vård av matriel" eller "fri fys", med andra ord ledigt. Det beror också på din tjänst. Dessutom har tjänst dan efter aldrig stoppat lumpare från att festa. Var skitkul en kväll då vi stack ut o festade. Dan efter var alla utom kanske fem personer på plutonen bakis, men fullast var vårt befäl. Han hade blivit så full att han bjöd in flera ur plutonen på efterfest hos honom. Det hela slutade med att han somnade i hundkorgen, och inte dök upp dagen efter, varefter vårt högsta befäl skällde ut honom rejält. På måndagen veckan efter kom det upp foton på vårt befäl på alla ingångar till vår kassern där han ligger i hundkorgen, med ett av snubbens egna citat: "Är huvudet dumt får kroppen lida". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 OK, du får dock ha detta i åtanke, lumpen är något du blir frågad om en gång i livet. Exakt, plugga eller jobba kan man göra när som helst, lumpen gör man nu eller aldrig. Jag ångrar verkligen inte att jag gjorde lumpen och tycker att alla ni som snart ska mönstra ska ge allt för att komma in. Lumpen är så mycket mer än att bara "lära sig att kriga", man får en stark gemenskap med sina lumparpolare eftersom man är med varandra praktiskt taget hela tiden och man får uppleva saker som blir minnen för livet. Sen är det inte att förglömma att det är en bra merit också och att man får rätt bra betalt om man räknar in förmåner som gratis boende, mat, resor m.m. På måndagen veckan efter kom det upp foton på vårt befäl på alla ingångar till vår kassern där han ligger i hundkorgen, med ett av snubbens egna citat: "Är huvudet dumt får kroppen lida". Haha, klockren! Vi hade btw också ett befäl som brukade dra citat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Det är lika mycket ledighet som under vanlig gymnasieutbildning. Man jobbar helger ibland, men oftast får man kompensationsledigt, vilket innebär trevliga långhelger . dvs. lov på några veckor ibland? Nu när ni pratar så gott om det blir jag ju ännu mer osäker Vill ju helst vara inställd på det ena när jag åker dit, så jag om jag vill in kan ge 100% och om jag inte vill kan säga det och inte behöva göra lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts