P-C Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Och då ligger han riktigt djäkla risigt till... Det är straffbart att ljuga vid mönstringen. Förresten, ni har velat se vad för kul man kan råka ut för under lumpen, så här kommer min muckfilm: Movcon 2006-2007 Vad ska dom göra? Det är bara säga att jag växt och gått ner i vikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Vad ska dom göra? Det är bara säga att jag växt och gått ner i vikt. Haha, superbantning med snabbväxt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Men läkarinintyg för att man ser spöken, är mörkrädd och nervös när man är nära vapen behöver man ju inget intyg för Jaha du menar sådana saker. Trodde du menade lite mer riktiga saker. Du får förövrigt inga sådana frågor om du får samma formulär som vi fick. Om spöken och om man är nervös vid vapen och mörkrädd menar jag då. Det får du väl ta med psykologen i sådana fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Och då ligger han riktigt djäkla risigt till... Det är straffbart att ljuga vid mönstringen. Förresten, ni har velat se vad för kul man kan råka ut för under lumpen, så här kommer min muckfilm: Movcon 2006-2007 Svenska armens stolthet. Och ni ska slåss mot Ryssland om de nu kommer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Svenska armens stolthet. Och ni ska slåss mot Ryssland om de nu kommer? Japp, darkjak fixar biffen medans du sitter hemma och surfar på internet. Eller vänta, tommy killer lär väl också bli inkallad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Har fått brevet. Ska tydligen mönstra. Svarade ärligt på alla frågor. Men visst, dom kanske behöver inte lite spillevink på 65kilo där ute på slagfältet. Vad vet jag? En vän till mig svarade att han verkligen inte ville mönstra och funderar nu på att säga att han har det svårt efter att han föräldrar jag separerat (vilket dom inte har) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Har fått brevet. Ska tydligen mönstra. Svarade ärligt på alla frågor. Men visst, dom kanske behöver inte lite spillevink på 65kilo där ute på slagfältet. Vad vet jag? En vän till mig svarade att han verkligen inte ville mönstra och funderar nu på att säga att han har det svårt efter att han föräldrar jag separerat (vilket dom inte har) Säg bara att du inte vill göra lumpen hos psykologen så släpper de dig, de finns så många som faktiskt vill göra lumpen så det är bara onödigt att ta in folk som inte vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Säg bara att du inte vill göra lumpen hos psykologen så släpper de dig, de finns så många som faktiskt vill göra lumpen så det är bara onödigt att ta in folk som inte vill. Speciellt inte nu med NBG. FM lär inte ha råd att utbilda många värnpliktiga nästa år... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Speciellt inte nu med NBG. FM lär inte ha råd att utbilda många värnpliktiga nästa år... Nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Jag har svårt att bestämma mig för om jag vill eller inte. Känns innerst inne som att det inte är något för mig, men så finns suget efter fysisk ansträngning och sen är det ju ett ypperligt alternativ för mig som inte vet vad jag vill göra efter gymnasiet. Hoppas jag vet vad jag verkligen vill innan jag åker dit. Måste förövrigt säga att det verkar lite överdrivet ni som verkar rent rädda för att ens mönstra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Jag har svårt att bestämma mig för om jag vill eller inte. Känns innerst inne som att det inte är något för mig, men så finns suget efter fysisk ansträngning och sen är det ju ett ypperligt alternativ för mig som inte vet vad jag vill göra efter gymnasiet. Hoppas jag vet vad jag verkligen vill innan jag åker dit. Måste förövrigt säga att det verkar lite överdrivet ni som verkar rent rädda för att ens mönstra. Vadå överdrivet! Jag spenderar hellre ett år att se världen än att springa runt i ett träsk och käka pölsa varje morgon. Det är därför man hellre ska ut och resa. -Frihet -God mat -Skönt boende -"and much more" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Jag har svårt att bestämma mig för om jag vill eller inte. Känns innerst inne som att det inte är något för mig, men så finns suget efter fysisk ansträngning och sen är det ju ett ypperligt alternativ för mig som inte vet vad jag vill göra efter gymnasiet. Hoppas jag vet vad jag verkligen vill innan jag åker dit. Måste förövrigt säga att det verkar lite överdrivet ni som verkar rent rädda för att ens mönstra. Jag är mest rädd för att åka dit för att jag vet att jag inte skulle kunna göra dåligt ifrån mig bara för att slippa. SKulle jag åka dit så skulle jag förmodligen ge järnet även fast jag inte vill, sedan skulle jag säkert sluta där borta och det känner jag verkligen inte för. Vill hellre gå klart gymnasiet och eventuellt söka till högskolan utan avbrott istället för att bli ivägtvingad mitt i allt. Redigerad 1 oktober, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Vadå överdrivet! Jag spenderar hellre ett år att se världen än att springa runt i ett träsk och käka pölsa varje morgon. Det är därför man hellre ska ut och resa. -Frihet -God mat -Skönt boende -"and much more" Jo, att göra lumpen förhindrar ju verkligen att man kan ut och resa senare? Jag är mest rädd för att åka dit för att jag vet att jag inte skulle kunna göra dåligt ifrån mig bara för att slippa. SKulle jag åka dit så skulle jag förmodligen ge järnet även fast jag inte vill, sedan skulle jag säkert sluta där borta och det känner jag verkligen inte för. Vill hellre gå klart gymnasiet och eventuellt söka till högskolan utan avbrott istället för att bli ivägtvingad mitt i allt. Man rycker väl ändå inte in i lumpen under gymnasiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Jag är mest rädd för att åka dit för att jag vet att jag inte skulle kunna göra dåligt ifrån mig bara för att slippa. SKulle jag åka dit så skulle jag förmodligen ge järnet även fast jag inte vill, sedan skulle jag säkert sluta där borta och det känner jag verkligen inte för. Vill hellre gå klart gymnasiet och eventuellt söka till högskolan utan avbrott istället för att bli ivägtvingad mitt i allt. Du gav mig värsta idén! Innan man gör sånt där fystest så ska man sitta uppe hela natten och hårdträna så man kommer vara helt slut på fystestdagen! Och trött för att man var vaken + träning! Då kan du inte göra bra ifrån dig, vare sig du vill eller inte @Qouad Men dom stjäl ett år av ditt liv! Redigerad 1 oktober, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Du gav mig värsta idén! Innan man gör sånt där fystest så ska man sitta uppe hela natten och hårdträna så man kommer vara helt slut på fystestdagen! Och trött för att man var vaken + träning! Då kan du inte göra bra ifrån dig, vare sig du vill eller inte @Qouad Men dom stjäl ett år av ditt liv! Du skämtar va? Jag ser snarare lumpen som ett sätt att träffa folk, ge mig själv en merit och ett bättre alternativ till att jobba på något tråkigt jobb under ett sabbatsår. Jag tror inte du har pengar som du kan spendera på en ren nöjesresa efter gymnasiet. Rätta mig om jag har fel dock. Lite frågor: 1. Lumpen = 5 dagar/vecka varje vecka från det att du rycker in tills du muckar? 2. Kan man välja vart man vill göra eller är det helt upp till vad för utbildning du får/vart du bor? 3. Ungefär hur mycket får man? (Nu snackar vi pengar ) 4. Ungefär hur många gör lumpen nu? Går antagligen läsa sig till på sidor, men det är skönare att få svar som man kan diskutera/ställa följdfrågor på. Redigerad 1 oktober, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Man rycker väl ändå inte in i lumpen under gymnasiet? Ska jag vara ärlig så är jag inte säker, jag hade för mig att det var under trean. Men det kan mycket väl vara efter. Notera att jag aldrig sa att det skulle vara i gymnasiet jag sa att jag ville gå både gymnasiet och högskolan utan ett avbrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Du skämtar va? Jag ser snarare lumpen som ett sätt att träffa folk, ge mig själv en merit och ett bättre alternativ till att jobba på något tråkigt jobb under ett sabbatsår. Jag tror inte du har pengar som du kan spendera på en ren nöjesresa efter gymnasiet. Rätta mig om jag har fel dock. Blir inget problem att fixa det. Jobba lite, sen betalar nog mina föräldrar det mesta ändå. Redigerad 1 oktober, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Stjäla ett år? Haha... Först och främst måste du ha pengar om du ska resa, vilket gör att du säkert måste jobba på nåt skitjobb i ett år eller så för att få råd, såvida du inte har jobb och sparar redan nu. Så så var det med det året... Lumpen kan du bara göra en gång i livet, jobba ska du (förmodligen) göra resten av ditt liv och resa får du fler tillfällen till (t.o.m. bättre tillfällen). Ni som är negativa till lumpen: vet ni överhuvudtaget något om saken, eller tänker ni direkt "Öh.. Vapen, skogen, ärtsoppa... Jag slavar hellre på McDonalds tills jag kommer på nåt bättre att göra!"? Läs runt ( http://www.lumpen.se/ är ju bra att börja med), hör med personer som gjort lumpen, osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Ska jag vara ärlig så är jag inte säker, jag hade för mig att det var under trean. Men det kan mycket väl vara efter. Notera att jag aldrig sa att det skulle vara i gymnasiet jag sa att jag ville gå både gymnasiet och högskolan utan ett avbrott. Har för mig att man drar till lumpen efter trean. ---------------- Funderar på att åka iväg på mönstringen och göra mitt bästa. Känner dom att jag duger så får jag leva med det. Man får nog endå en massor av roliga och bra upplevelser när man är där. Duger jag inte ska jag inte heller bli besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Lite frågor: 1. Lumpen = 5 dagar/vecka varje vecka från det att du rycker in tills du muckar? 2. Kan man välja vart man vill göra eller är det helt upp till vad för utbildning du får/vart du bor? 3. Ungefär hur mycket får man? (Nu snackar vi pengar ) 4. Ungefär hur många gör lumpen nu? Går antagligen läsa sig till på sidor, men det är skönare att få svar som man kan diskutera/ställa följdfrågor på. Ska jag vara ärlig så är jag inte säker, jag hade för mig att det var under trean. Men det kan mycket väl vara efter. Notera att jag aldrig sa att det skulle vara i gymnasiet jag sa att jag ville gå både gymnasiet och högskolan utan ett avbrott. My bad. Blir inget problem att fixa det. Jobba lite, sen betalar nog mina föräldrar det mesta ändå. Du kommer nog ändra uppfattning om du tar och diskuterar det förslaget med dina föräldrar. Off you go. Redigerad 1 oktober, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts