VenoM Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Jag har en film, men undertexten ligger i en separat Sub fil. Jag vet hur man spelar upp denna i WLC, men hur får man dom att fungera som en när man bränner? Använder Nero StartSmart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Jag har en film, men undertexten ligger i en separat Sub fil. Jag vet hur man spelar upp denna i WLC, men hur får man dom att fungera som en när man bränner? Använder Nero StartSmart. Du måste bränna in SUB-filen i filmen om du ska bränna ut den med Nero. Det kan du göra med t.ex. VirtualDub, sen är det bara att bränna som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Lånar din tråd lite. Någon som kan förklara hur jag ska bränna avi på CD, för att sedan kunna se på filmen med DVD spelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Lånar din tråd lite. Någon som kan förklara hur jag ska bränna avi på CD, för att sedan kunna se på filmen med DVD spelare? Är det en film på 700mb? Då är det väl bara att bränna ut som Video-cd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Är det en film på 700mb? Då är det väl bara att bränna ut som Video-cd? Men dom går ju inte att visa i alla dvd-spelare, väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Men dom går ju inte att visa i alla dvd-spelare, väl? Nä, inte alla. Har man en billig dvd-spelare för ca 399 så lär det inte gå att spela upp den. Har man däremot en för mer pengar, 700kr och uppåt så går det mest troligt att spela upp dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 (redigerad) Nä, inte alla. Har man en billig dvd-spelare för ca 399 så lär det inte gå att spela upp den. Har man däremot en för mer pengar, 700kr och uppåt så går det mest troligt att spela upp dom. Min dvdspelare gick på 200 på Konsum. Den är bra, till och med regionsfri så priset kan inte direkt ha med det att göra. Ska testa med det samma att bränna någon film då. Redigerad 27 april, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Min dvdspelare gick på 200 på Konsum. Den är bra, till och medregions fri så priset kan inte direkt ha med det att göra. Ska testa med det samma att bränna någon film då. Nä, men de billigare spelarna brukar vanligtvis inte klara av så många format, mest bara de vanligaste. Typ köp-filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Nä, men de billigare spelarna brukar vanligtvis inte klara av så många format, mest bara de vanligaste. Typ köp-filmer. Fick min för 500:- och den klarar alla regioner helt felfritt, DivX och XviD med separata undertexter, har en skitful meny, ect. Ett riktigt kap asså. =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 29 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Du måste bränna in SUB-filen i filmen om du ska bränna ut den med Nero. Det kan du göra med t.ex. VirtualDub, sen är det bara att bränna som vanligt. Hur får jag in Sub Filen i Virtual dub da? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Hur får jag in Sub Filen i Virtual dub da? Installera först VirtualDub eller VirtualDub Mod, sen Vob Sub. Så öppnar du filmen i VD/VDM och lägger till Filtret Text Sub, sen väljer du bara vilken undertext och så är det bara att spara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 30 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Och om det inte finns Text Sub i filter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Eller om filmen inte går att öppna i VD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 30 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 oskarofrya! Vi behöver hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 oskarofrya! Vi behöver hjälp Nej, ni behöver codecs. Jag änvänder K-Lite Codec Pack Full 2.52. Om ni inte har Text Sub-filtret så har ni inte installerat Vob Sub, eller så har ni inte installerat det med alla tillägg... gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 2 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Nej, ni behöver codecs. Jag änvänder K-Lite Codec Pack Full 2.52. Om ni inte har Text Sub-filtret så har ni inte installerat Vob Sub, eller så har ni inte installerat det med alla tillägg... gör det. Men vart ska man installera Vob Sub da? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 (redigerad) Men vart ska man installera Vob Sub da? Tror inte det spelar nån roll om det inte finns något alternativ om Virtual Dub... EDIT: Laddar upp plugins istället, tror inte du behöver ha Vob Sub då. Lägg det i X:\...\Virtual Dub\Pluginsplugins.zip Redigerad 2 maj, 2007 av oskarofrya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Nej, ni behöver codecs. Jag änvänder K-Lite Codec Pack Full 2.52. Om ni inte har Text Sub-filtret så har ni inte installerat Vob Sub, eller så har ni inte installerat det med alla tillägg... gör det. K-Lite Codec Pack 3.01 finns ju ute. Liter mer up-to-date. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 K-Lite Codec Pack 3.01 finns ju ute. Liter mer up-to-date. Men jag använder ändå K-Lite Codec Pack Full 2.52 Ska uppdatera nu när du sa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts