RavenE Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 (redigerad) Kan jag koppla datorn till min tv utan s-video-uttag eller tv-ut. (Samma sak? ) Vore ganska skönt att kolla på film på tv:n istället. Redigerad 27 april, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Kan jag koppla datorn till min tv utan s-video-uttag eller tv-ut. (Samma sak? ) Vore ganska skönt att kolla på film på tv:n istället. Du kan löda en VGA -> Scartkabel... Eller så kan du köpa en VGA -> Scartkabel på nån annan skum sida som jag inte kommer ihåg namnet på... Men om du inte har lust att löda/köpa en kabel så vet jag inget annat än S-VIDEO. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 (redigerad) Du kan löda en VGA -> Scartkabel... Eller så kan du köpa en VGA -> Scartkabel på nån annan skum sida som jag inte kommer ihåg namnet på... Men om du inte har lust att löda/köpa en kabel så vet jag inget annat än S-VIDEO. Tror jag skippad lödningen. Är detta något som kan passa? Redigerad 27 april, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Tror jag skippad lödningen. :errm: Är detta något som kan passa? Antar det, men namnet är ju Scart till VGA, men det kanske inte spelar någon roll... Kolla på MinHemBio.com om du hittar något där. Är inte så expert på att koppla grejer från varrandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fredde-93 Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 (redigerad) Hm, jag använder HDMI kabel med en HDMI - DVI konverter som man kan köpa på elgiganten i butik (har inte hittat på nått annat ställe annars) Redigerad 21 maj, 2007 av fredde-93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 (redigerad) Har du scart och ett grafikkort med vanlig video ut (gul rund) så kan du ju använda det om du köper en sån lite dosa som gör scart till s-vid, vid och ljud. Så gör jag. Redigerad 21 maj, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 (redigerad) Var in på Alina Systems här i Östersund, de sa att en sån här skulle fungera: Edit: De sa också att en sån där VGA-Scart (Jmedata länken) inte brukar fungera så bra. Möjligt att dom sa det för att få sälja sina produkter. Redigerad 21 maj, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Var in på Alina Systems här i Östersund, de sa att en sån här skulle fungera: Edit: De sa också att en sån där VGA-Scart (Jmedata länken) inte brukar fungera så bra. Möjligt att dom sa det för att få sälja sina produkter. Ser ut som en sådan som min farsa har, funkar bra om det är en sån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Ser ut som en sådan som min farsa har, funkar bra om det är en sån. Nice. Såhär ser den ut utvändigt: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 (redigerad) När jag lämnade in min dator för lagning för att mitt grafikkort var trasigt fick jag med en "kanske" S-Video->RGB-adapter, såhär ser den ut: Men jag vet inte om den funkar, för färgen innuti är ju inte gul, den är brun, så jag vet inte vad det skulle vara för om det inte var S-Video->RGB, men jag är inte helt säker på om det är S-Video heller, skulle även vilja ha hjälp med detta... EDIT: Testade att koppla in den i baksidan av datorn och in i en RGB->Scart adapter som sitter i TVn, men det ända den gör är att ge ifrån sig ett högt pipande ljud... Redigerad 22 maj, 2007 av oskarofrya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Nice. Såhär ser den ut utvändigt: Jo, det är en sådan. Har sett film och dyl. via den. Inga problem alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Jo, det är en sådan. Har sett film och dyl. via den. Inga problem alls. Gött, blir till att köpa en sådan. Tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts