Jump to content

Hemsida

Chilli_13
 Share

Recommended Posts

Tja, min bror frågade mig om en hemsida till sitt band, nån som kan nån bra att regga sidor på?

han har några krav, den ska vara lätt att sköta, den ska vara gratis, om inte hyffsat billig och sen var det väl en liten fotnot att han tyckte det var fult när en hemsida hette www.bjfjdöfjdfösfj.bandets namn.com, dvs han ville görna heta www.bandetsnamn.se...

Nån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Freewebs fungerar ju så att man kan ladda upp egna hemsidor där... Men vad jag förstod så kan man också bygga och designa egna hemsidor via freewebs?

Kollade även på webb.se men där fattade jag inte vad som menades med "Ange destinations URL (den adress vi skall vidarekoppla till)". :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahaa, så om sidan jag har heter "http://dettaärminsidasurladress.webb.se" så skriver jag in den adressen där. Sedan kan jag ange subdomännamnet som "http://annatnamn.webb.se"? Eller nåt åt det hållet...?

Typ så, men antagligen har du inte någon ".webb.se"-sida innan.

Alltså, det bästa är ju om man kan lite HTML eller dyl. men annars har freewebs även en lättversion där man inte behöver kunna nåt i princip. På freewebs får man adressen www.freewebs.com/valfritt, men då det ser lite oproffsigt (:wub:) ut med en sida vars URL innehåller typ "freewebs" kan man registera sig på exempelvis www.webb.se eller www.co.nr och där få URL:n www.valfritt.webb.se respektive www.valfritt.co.nr

Det www.webb.se och www.co.nr gör är alltså inte att ge dig plats för din sida ("Hosta") utan bara en URL. Sidan kommer alltså att ligga på exempelvis www.freewebs.com/bandnamnet, men man skriver in till exempel "www.bandnamnet.webb.se" för att komma till den...

Nu är jag nog bara övertydlig... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det bästa är ju om man kan lite HTML eller dyl. men annars har freewebs även en lättversion där man inte behöver kunna nåt i princip. På freewebs får man adressen www.freewebs.com/valfritt, men då det ser lite oproffsigt (:wub:) ut med en sida vars URL innehåller typ "freewebs" kan man registera sig på exempelvis www.webb.se eller www.co.nr och där få URL:n www.valfritt.webb.se respektive www.valfritt.co.nr

Det www.webb.se och www.co.nr gör är alltså inte att ge dig plats för din sida ("Hosta") utan bara en URL. Sidan kommer alltså att ligga på exempelvis www.freewebs.com/bandnamnet, men man skriver in till exempel "www.bandnamnet.webb.se" för att komma till den...

Nu är jag nog bara övertydlig... :)

Freewebs, dålig host och dålig sida enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag nog bara övertydlig... ;)

Ahh, okej. Tack :P

Men man kan alltså via freewebs både göra egen hemsida och ladda upp en färdig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Freewebs är lättskött.

Ring mig när du fått tag i en sida att registera gratis .se-domäner ^^

070-352 836 5

Letar du oxå efter en sida där man kan registrera gratis .se?

Najjs SlewMe´s nummer! Ringer dig när jag kommer till Stockholm! :)

(eller tidigare... :wub: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor