Alle090 Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Hej, Jag söker efter lätta, Gratis och roliga spel. Så som te.x Liero, Lierox eller Little fighter. Har ni några tips. Spelen tänker jag använda på min skoldator. Typ på rasterna. Skulle vara kul om det går att köra LAN eller dylikt. Och om man inte MÅSTE installera för att spela. Tack i för väg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Soldat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Soldat Oh yeah! Annars kan du köra Snes-spel, det finns många splitscreenspel som är fantastiska. Lemmings på två spelare, Lost Vikings 1&2, Street Fighter... emulatorn hämtar du här, roms får jag inte posta länkar till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 MiniQuake 2, finns väl därute någonstans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 MiniQuake 2, finns väl därute någonstans a.k.a OstQuake. Om vi nu tänker på samma. Quake 2, bara en bana och ett skin. Fanns en railgun innanför ett vattenfall eller liknande. Fick plats på en diskett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 a.k.a OstQuake. Om vi nu tänker på samma. Quake 2, bara en bana och ett skin. Fanns en railgun innanför ett vattenfall eller liknande. Fick plats på en diskett. Japp. Rätt roligt "skolspel" eller vad man nu ska kalla det. Duger väl gott och väl...ca en vecka då man märker att det inte håller i längden. Tack gode gud att vi installerade BF1942 och CoD på skoldatorerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 a.k.a OstQuake. Om vi nu tänker på samma. Quake 2, bara en bana och ett skin. Fanns en railgun innanför ett vattenfall eller liknande. Fick plats på en diskett. optiq2xl finns också, lär vara samma sak i stort sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Brukade lana starcraft när jag gick i skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Trackmania Nations! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 I LAN är Little Fighter 2 rätt kul, och det fungerar vid en dator med. På Gamehippo.com och Acid-play.com finns det en hel del passande spel för det där ändamålet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Soldat var rätt kul men annars så tappade jag suget för det. Och emulatorer måste man väl installera va? elle? Saken är det att jag VILL helst slippa installera nåt, Alltså söker jag mer "portabla" spel. Ska kolla in dom andra spelen också.. Tack allihop.. I LAN är Little Fighter 2 rätt kul, och det fungerar vid en dator med. På Gamehippo.com och Acid-play.com finns det en hel del passande spel för det där ändamålet. Tack, Jag diggar Game Hippo sidan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Nope, emulatorn har inga behov av registereditering (installation). Du borde kunna slänga in filer från en zipp utan att installera. Dammit, filen för nedladdning är ju dessutom en zipp med programmet i, du behöver inte installera alls Spelen lägger du var som helst, och bläddrar till när du tar "load". Däremot kanske du måste trixa lite med inställningar vad gäller upplösning och kontroller första gången, det kanske är det du vill undvika. Eller? Kontrolltips: Up-down-left-right på piltangenter, sen Start - Enter Select - BkSpc A - lAlt B - lCtrl X - Z Y - A L - Q R - E eller, för vissa spel som Super Metroid tycker jag bättre om A - W B - S X - D Y - A L - Q R - E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Generally... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Generally... Spel eller "generellt" på engelska? Gene-Rally? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Big Rigs: Over The Road Racing. Bwahahah. Har inte kört det själv, men ser skitroligt ut när man kan köra snabbt så in i helvete om man åker baklänges. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts