SilentViper Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Ja som tråd namnet lyder. Vilcka låtar får du känslor och minnen av?. Sry för tråd namnet kom ej på något. Skriv din lista av de låtar som påminner dig om saker. Och skriv varför. Sjävl så har jag dom här: 1.Don Henley - Boys of summer 2.Ozzy Osbounre - See you on the other side 3.Ozzy Osbourne - Mama I'm coming home 4.Ozzy Osbourne - Time after time 5.Ozzy Osbourne - Road To Nowhere 6.Daddy DJ - Girl in red Men specielt Don Henley - Boys of summer. För den påminner mig om Bra Dåliga Sorgliga minnen. Och sen får jag speciela känslor av den låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Sum 41 - Hell Song - Lyssnade på den för typ två tre år sen på julen, sen fastnade den. Den påminner mig om tiden då jag faktist brydde mig om jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Burzum - Black Spell Of Destruction. Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels. Metallica - Fade To Black. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 (redigerad) Ja du, finns några låtar som ger mig minnen, dock gamla minnen och låtar jag lyssnade på förr Manowar - I Believe, lyssna på den samma kväll som jag blev tillsammans med min "dröm" tjej , gick kanske i 8an då Manowar - Blood of my enemies, lyssna på den då jag beställt wow när det kom ut, tittade på alla bilder på worldofwar.se och längtade The 69 Eyes - Sister of Charity, lyssnade mycket på den förr förra nyår, fick den av en tjej jag gillade väldigt mycket då, fast vi slutade upp som skitbra vänner, men det var på något sett ett vackert minne för min del Deathstars - Tongues, hörde den första gången hoss den där bruden jag gillade, första gången jag var hemma hoss henne, vackert minne The 69 Eyes - Gothic Girl, lyssnade på den förra sommarn, då jag precis lyckats slita mig från mitt grymma wow beroende, såg njutningen i livet, köpte vattenpipa, tack vare karatemorfar så fick jag all info jag behövde lyssna på den o röka vattenpipa med madhick , var underbart Det är det enda jag kan komma på just nu. Redigerad 25 april, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Papa Roach - Last Resort [sommaren 2004] Laakso - Aussie Girl [Tjej jag var kär i] Laakso - True Love [Tjej jag var tillsammans med] Arctic Monkeys - Riot Van [sena uppesittarnätter i gott sällskap] The Streets - Irony Of It All [Rökfyllda husvagnar på Gotland] Creed - One Last Breath [sommardagar sommaren 2006] Mimikry - En Flicka Som Är Stark [På hemväg med en rejäl fylla över skallen] De jag kommer på nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Vice City's soundstrack. Speciellt Flash FM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Ganska intresant detta. Hur låtar påminner er. kom på 2till 1.Reo Speedwagon - Keep on loving you Påminner mig om min första kärlek som räckte typ nån vecka. Sen så tog det slut. Och jag ångrar mig nu att jag blev ihop med henne, Hon går typ i min skola nu. Och vi pratar rätts så sällan eller helt enkelt vi pratar ej med varandra. Men nångång kan vi prata. 2.Mr Mister - Broken Wings kommer ej ihåg vad den påminnde mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Lodger - I Love Death från den där flashfilmen vi tittade på några gånger i veckan på fritidsgården. Linkin Park - In The End från när jag lärde mig den på piano som första steget in i "musikspelarvärlden". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 (redigerad) Blur - Song 2 - Fifa 99, eller 98 kanske det var. Spelade det mycket med min far när jag var liten. Manowar - Black Winds, Fire & Steel - Låt som jag faktiskt hörde första gången bara för ett år sedan, typ. Det var mitt i sommaren, var med polare, och allt var bara... härligt. Så den har fastnat, på något sätt. Oasis - Wonderwall - Aah, den är ju bara kult. Hört på den hel del, och har härliga minnen från då jag spelade Jedi Academy och nötte enbart Wonderwall. Kiss - I Was Made For Loving You - Låt jag lyssnade på, och älskade, då jag var liten. Redigerad 25 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Sam Cooke - Wonderful World jag lyssnade mycket på den då jag var som mest förälskad i en tjej, så varje gång jag hör den så minns jag dessa tider. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Valfritt utav Kenneth and the Knutters påminner mig om glada sommardagar med familjen i en gråsilvrig Saab 9000 vartsomhelst i Sveriges landskap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Charta 77 - Lilla Björn och Lilla Tiger Eddie Meduza - Rollin' Down (Pink Cadillac) Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama Soooooommmaaaaaarrrraaawwwrrr Och såklart, alla låtar från Vice City. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Nirvana låtar - (främst rape me och lake of fire) - Ger mig minnen från en sommar då jag spelade tibia och lyssnade på de hela nätterna. Takida - Give in to me - Ger mig minnen från vintras med tjejen. Kommer kanske på mer senare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Haha.. Jag får nog mest minnen av: 1. Linkin Park Crwaling -*Kommer ihåg en gång i bussen, Första gången jag lyssnade på den. Så lung men ändå så rockig.*- Sen kommer nog: 2. Forever young - alphaville 3. Gortoz A Ran - J'attends (Soundtrack till Black Hawk Down) 4. Daft Punk - One More Time 5. Linkin Park - By Myself 6. Robert Miles - Children 8. Robert Miles - One And One 9. DJ Mangoo - Sad memory 10. Gipsy Kings - Bambaleo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Take That - Patience [ Otroligt stark vänskap/2006 ] Yeah thats right. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 The All-American Rejects - Move Along [Tjej jag är kär i] Deathstars - Cyanide och Blitzkrieg [Julen 2006] Dreamnation - Daggmask [En polare i Göteborg] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 (redigerad) Genitortures - I touch myself Betyder väldigt mycket för mig, har Icecandy att 'tacka'. Redigerad 25 april, 2007 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Blink 182 - All The Small Things // Första gången jag hörde den var jag bara 9 år och jag älskade den från första början. Har lyssnat på den i 7 år och jag tröttnar aldrig. Fronda - Rullar Fram // 1. Hörde den nästan 24/7 när jag började högstadiet och de var även den låten jag hörde me min första tjej. Phantom Planet - California // O.C. kommer aldrig glömma den låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Less Than Jake - Thats why they call it a union - Hörde den hos en gammal flickvän första gången, är en jävligt bra låt imo. Ger mig något fint minne av kärlek som jag inte kommer på. Basshunter - Boten Anna - Sommaren 2006, värsta jävla plågan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Främst sommarplågor, t.ex Boten Anna, Hips Don't Lie etc. Även om jag kanske inte alltid tycker om låtarna i fråga så får de mig att tänka på sommaren=nice Annars när jag lyssnar på Pantera - Cemetery Gates så tänker jag alltid på sommaren 2005, lyssnade på den som fan då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts