Jump to content

Planet som liknar jorden upptäckt

pillipossa
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

För mänskligheten? Eh? Jaha? Tack?

Ja? Genom? Att? Hitta? Andra? Planeter? Och? Liknande? Så? Kanske? Det? Främjar? Vår? Kunskap? Samt? Utveckling? Av?, I? Detta? Fallet?, Rymdforskningen? Och? Kanske? I? En? Avlägsen? Framtid? Det? Faktiskt? Kan? Gynna? Oss?

Även om vi givetvis har problem på vår egna moder jord som vi bör ta hand om först och främst så tycker jag inte att vi ska frysa ut utforskandet av andra planeter och sådant helt, då jag tror stor del utav människans framtid kommer handla om just rymden.

Ja, det är min mening det då. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja? Genom? Att? Hitta? Andra? Planeter? Och? Liknande? Så? Kanske? Det? Främjar? Vår? Kunskap? Samt? Utveckling? Av?, I? Detta? Fallet?, Rymdforskningen? Och? Kanske? I? En? Avlägsen? Framtid? Det? Faktiskt? Kan? Gynna? Oss?

Även om vi givetvis har problem på vår egna moder jord som vi bör ta hand om först och främst så tycker jag inte att vi ska frysa ut utforskandet av andra planeter och sådant helt, då jag tror stor del utav människans framtid kommer handla om just rymden.

Ja, det är min mening det då. >_<

Jaha du.

Live long and prosper!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min personliga åsikt är att det bara är extremt onödigt och oerhört dyrt och dumt att slösa resurser på utforskning av rymden när det finns viktigare mål resurserna kunde användas till.

Kan ju hålla med om det..... det finns ställen på jorden vi inte har utforskat än. tänk va snabbt vi skulle hitta botemedel mot cancer, hiv och massa andra saker som hade gjort vårt liv......

Vi kunde ju ha som mål att vi skapar en planet där vi lever i samspel med planeten i stället för att förstöra den innan vi försöker komma på vad som händer runt om kring....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt! Med rymdforskningsbudgeten kunde vi t.ex förse hela den afrikanska befolkningen med en årskonsumtion av Nogger Black.

Jo men utan rymdforskning och forskning i allmänhet hade vi fortfarande trillat utanför kanten påväg till Amerika.

Folk lever på sånthär och upptäcker för att folket vill ha kunskap.

Då kan vi lika gärna lägga ner fotbollsinvesteringarna. Det är för guds skull en lek i grund och botten.

Vi betalar pga intresse, altså samma orsak som intresset för rymden.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt vår SO lärare så skulle det ta upp till 350år att åka till planeten med våra nuvarande raketer. Så varför inte slänga in massa folk i en raket och skicka iväg dom, sen får dom föröka sig så dom aldrig tar slut? >_<

om 30 år så kommer det finnas snabbare raketer som kör ifrån den första raketen.

rätt sagt, onödigt att skicka iväg den första raketen. :D

Redigerad av Perlan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt vår SO lärare så skulle det ta upp till 350år att åka till planeten med våra nuvarande raketer. Så varför inte slänga in massa folk i en raket och skicka iväg dom, sen får dom föröka sig så dom aldrig tar slut? -_-

Sånt ska inte en SO-lärare säga! Han kan inget om det där.

Man kan dra nytta av solens draginskraft och använda det som en slägga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt vår SO lärare så skulle det ta upp till 350år att åka till planeten med våra nuvarande raketer. Så varför inte slänga in massa folk i en raket och skicka iväg dom, sen får dom föröka sig så dom aldrig tar slut? -_-

Snarare 720 000 år med tanke på att en raket färdas ca 30 000km/h.

c=Ljusets hastighet i vakum= 1,079,252,848.8km/h

(c*24*365*20.5)/(30000*24*365) ~ 7.2*10^5 år

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor