Jump to content

Windows Vista probs!

diarrehampus
 Share

Recommended Posts

Ahh. Välkommen till klubben kompis :shifty: . Din lilla Windows Vista är gömd i en hemlig disk. Jag har samma problem här. Jag fick aldrig en CD men enligt SIBA(eller en annan källa) så finns det en gömd Disk som innehåller ALLA program som var installerade när du fick datorn och Operativ systemet. Dock är det en jävla pain in the ass för att komma åt disken så glöm det.

Antigen köper du Vista på nytt med CD eller så kanske du kan låna av nån kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh. Välkommen till klubben kompis :shifty: . Din lilla Windows Vista är gömd i en hemlig disk. Jag har samma problem här. Jag fick aldrig en CD men enligt SIBA(eller en annan källa) så finns det en gömd Disk som innehåller ALLA program som var installerade när du fick datorn och Operativ systemet. Dock är det en jävla pain in the ass för att komma åt disken så glöm det.

Antigen köper du Vista på nytt med CD eller så kanske du kan låna av nån kompis.

...Opraktiskt som gatan?

Röven vad jobbigt det lät

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va FAN?

Är det nåt nytt. Köp en VIsta-dator UTAN vista CD? Det låter ju helt idiotiskt.

Tänk om man vill formatera om datorn då? Försvinner det då?

Dagens Teknik. Avskaffa CD skivor och inför gömda partitioner med hela operativ systemet. Det sägs att det är mycket effektivare men ja, det kan man diskutera :shifty:

Hidden partition

Hidden partition is a logical section of a disk which is not accessible to the operating system. Despite this fact a hidden partition may contain files and folders like a normal one. It may be used to protect confidential data or store backup of the system.

Här är nån artikel om HP datorer med gömda partitioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tux:

Det där hjälper inte men tack iallafall.

Vet inte hur jag ska göra :'(, jag kommer inte in på hårddisken

Exakt vad händer när du startar datorn? bio eller bluescreen? eller vad?

När jag köpte min nya dator med Vista så fick jag det på CD också men det var redan installerat

Och vilket märke var din dator? och när köpte du den? (Var det längesen?)

Jag misstänker (inte så snabb idag) att det är bara HP som inte ger ut skivor (som TUX skrev/länkade till). Jag har en kompis som köpte en monster Laptop. Han fick CD, Det var en Acer. inte så lång tid sen. Och jag har googlat lite men jag hittar inga directa svar. antagligen har ag missat nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor