diarrehampus Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Fick en ny bärbar igår med windows vista, men det är ingen skiva till. Det står att programmet finns på datorn, men det går inte att installera det. Det står "Datorn startades om fel eller måste du installera om windows" typ, men det går inte att installera om det. Hur ska jag göra? Riktigt tacksam för hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Gå tillbaka till butiken med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Gå tillbaka till butiken med den? Den är beställd från hp :/ Ska ringa om jag inte får fart på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Den är beställd från hp :/ Ska ringa om jag inte får fart på den. Mmmkay, return to sendah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Off-topic: Din avatar är över 1MB stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Ahh. Välkommen till klubben kompis . Din lilla Windows Vista är gömd i en hemlig disk. Jag har samma problem här. Jag fick aldrig en CD men enligt SIBA(eller en annan källa) så finns det en gömd Disk som innehåller ALLA program som var installerade när du fick datorn och Operativ systemet. Dock är det en jävla pain in the ass för att komma åt disken så glöm det. Antigen köper du Vista på nytt med CD eller så kanske du kan låna av nån kompis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Ahh. Välkommen till klubben kompis . Din lilla Windows Vista är gömd i en hemlig disk. Jag har samma problem här. Jag fick aldrig en CD men enligt SIBA(eller en annan källa) så finns det en gömd Disk som innehåller ALLA program som var installerade när du fick datorn och Operativ systemet. Dock är det en jävla pain in the ass för att komma åt disken så glöm det. Antigen köper du Vista på nytt med CD eller så kanske du kan låna av nån kompis. ...Opraktiskt som gatan? Röven vad jobbigt det lät Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Jag är inte så glad över det precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Dom har gett dig en dator med Vista-CD, det är deras sak att få det att fungera. Ring support och fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Va FAN? Är det nåt nytt. Köp en VIsta-dator UTAN vista CD? Det låter ju helt idiotiskt. Tänk om man vill formatera om datorn då? Försvinner det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Va FAN? Är det nåt nytt. Köp en VIsta-dator UTAN vista CD? Det låter ju helt idiotiskt. Tänk om man vill formatera om datorn då? Försvinner det då? Tror du jag visste om det? Idiot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 (redigerad) Tror du jag visste om det? (Spoilar detta ordet)-> Idiot <-(Spoliar detta ordet) Huh? Det jag skrev var en fråga till 90%. Inget som skulle vara offensivt. Take a Chill pill... Redigerad 24 april, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Va FAN? Är det nåt nytt. Köp en VIsta-dator UTAN vista CD? Det låter ju helt idiotiskt. Tänk om man vill formatera om datorn då? Försvinner det då? Dagens Teknik. Avskaffa CD skivor och inför gömda partitioner med hela operativ systemet. Det sägs att det är mycket effektivare men ja, det kan man diskutera Hidden partition Hidden partition is a logical section of a disk which is not accessible to the operating system. Despite this fact a hidden partition may contain files and folders like a normal one. It may be used to protect confidential data or store backup of the system. Här är nån artikel om HP datorer med gömda partitioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Tux: Det där hjälper inte men tack iallafall. Vet inte hur jag ska göra :'(, jag kommer inte in på hårddisken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 När jag köpte min nya dator med Vista så fick jag det på CD också men det var redan installerat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Tux: Det där hjälper inte men tack iallafall. Vet inte hur jag ska göra :'(, jag kommer inte in på hårddisken Exakt vad händer när du startar datorn? bio eller bluescreen? eller vad? När jag köpte min nya dator med Vista så fick jag det på CD också men det var redan installerat Och vilket märke var din dator? och när köpte du den? (Var det längesen?) Jag misstänker (inte så snabb idag) att det är bara HP som inte ger ut skivor (som TUX skrev/länkade till). Jag har en kompis som köpte en monster Laptop. Han fick CD, Det var en Acer. inte så lång tid sen. Och jag har googlat lite men jag hittar inga directa svar. antagligen har ag missat nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Och vilket märke var din dator? och när köpte du den? (Var det längesen?) Det var liksom inget märke, jag beställde den från komplett och valde delarna. Jag fick hem den förra veckan. I onsdags Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Det var liksom inget märke, jag beställde den från komplett och valde delarna. Jag fick hem den förra veckan. I onsdags Jaha, Då är det en rätt så stor skillnad då... Hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 25 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Ceone:: Den startar som vanligt, kommer in i allt, setup, felsäkert läge medmera. Men när den kommer in i själva windows blir det fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts