Tweak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Är ju riktigt tragiskt då vi i Sverige går mot en utveckling där engelskan är det som ungdomar är bäst på och tycker är roligast. Helt sjukt enligt mig. Ja, vad hemskt att kunna kommunicera med omvärlden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 26 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 (redigerad) Ja, vad hemskt att kunna kommunicera med omvärlden Det går ju ut över svenskan Skit samma, detta ska inte vara någon debatt tråd bara en undersökning. Rösta på! Redigerad 26 april, 2007 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 (redigerad) Ja, vad hemskt att kunna kommunicera med omvärlden Det är skillnad på att kunna och att "vara bäst på". I omröstningen tyder det på att unga i allmänhet är bättre på engelskan än på sitt eget modersmål - det är sjukt. Att däremot kunna engelska är en helt annan, det är bra att kunna fler än ett språk. Redigerad 26 april, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 (redigerad) Det går ju ut över svenskan Skit samma, detta ska inte vara någon debatt tråd bara en undersökning. Rösta på! Det är klart det inte gör, jag har engelska som ett av mina favoritämnen och min svenska blir inte lidande. Jag lägger snarare ner mer tid på svenskan och lär mig mer där i förhållande till vad jag kan, eftersom jag kan ta det hyfsat lugnt på engelskan och ändå få MVG. SlewME: Duhar ju tolkat voteringen helt fel Självklart är folk inte bättre på engelskan än svenska - svenskan är ju mycket mer avancerad i förhållande till engelskan. De kanske är bättre på ämnet engelska, men du förstår väl själv att de pratar, skriver, läser och förstår svenska bättre än engelska? Redigerad 26 april, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 (redigerad) Det är klart det inte gör, jag har engelska som ett av mina favoritämnen och min svenska blir inte lidande. Jag lägger snarare ner mer tid på svenskan och lär mig mer där i förhållande till vad jag kan, eftersom jag kan ta det hyfsat lugnt på engelskan och ändå få MVG. SlewME: Duhar ju tolkat voteringen helt fel Självklart är folk inte bättre på engelskan än svenska - svenskan är ju mycket mer avancerad i förhållande till engelskan. De kanske är bättre på ämnet engelska, men du förstår väl själv att de pratar, skriver, läser och förstår svenska bättre än engelska? Tolkar som jag tolkar den, vad som är rätt eller fel är upp till trådskaparen att bestämma - inte du! Är man bättre på ett språk så är man bättre på det, kom inte och omdefiniera ordet "bättre", det blir bara paj då. Om du kollar hur majoriteten av alla idag skriver så är det ju katastrofalt, ser ju ut som att min lillebror har varit i farten. Säger det igen: En skrämmande utveckling. Redigerad 26 april, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Tolkar som jag tolkar den, vad som är rätt eller fel är upp till trådskaparen att bestämma - inte du! Är man bättre på ett språk så är man bättre på det, kom inte och omdefinera ordet "bättre", det blir bara paj då. Om du kollar hur majoriteten av alla idag skriver så är det ju katastrofalt, ser ju ut som att min lillebror har varit i farten. Säger det igen: En skrämmande utveckling. Jävlar, att du inte ger dig Du tror seriöst att Sveriges ungdomar talar bättre engelska än svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 26 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Folk har ju bättre betyg i engelska än i svenska. Det förklarar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Folk har ju bättre betyg i engelska än i svenska. Det förklarar Förklarar vad? Engelskaundervisningen på högstadiet är ju sjukt basic, man lär sig samma sak där som man gjorde på svenskan i låg/mellanstadiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Folk har ju bättre betyg i engelska än i svenska. Det förklarar Du kan inte jämföra ämnena svenska och engelska, då svenskan är så mycket mer än att bara "lära sig" språket, som man i praktiken gör i engelskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 26 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Förklarar vad? Engelskaundervisningen på högstadiet är ju sjukt basic, man lär sig samma sak där som man gjorde på svenskan i låg/mellanstadiet. Uppgifterna ja, men folk är allmänt bättre på engelska än vad som undervisas. Jag känner en hel del personer som har IG/G i svenska medans de har MVG i engelska. Ibland frågar de vad ett ord heter i svenska och säger det på engelska. WTF liksom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Jävlar, att du inte ger dig Du tror seriöst att Sveriges ungdomar talar bättre engelska än svenska?Då är ju omröstningen jävligt vilseledande i så fall. Att "vara bäst på" innebär att man är "mest bra", bättre än bra på något. Det innebär således att man kort sagt; är bättre på engelska. Förstår inte hur man kan rösta att man är bäst på ett ämne om man är bättre på att annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Du kan inte jämföra ämnena svenska och engelska, då svenskan är så mycket mer än att bara "lära sig" språket, som man i praktiken gör i engelskan. Tack, äntligen någon som fattar Uppgifterna ja, men folk är allmänt bättre på engelska än vad som undervisas. Jag känner en hel del personer som har IG/G i svenska medans de har MVG i engelska. Ibland frågar de vad ett ord heter i svenska och säger det på engelska. WTF liksom! Ja, det håller jag med om att det är sjukt.. hur vanligt och/eller sant det är vet jag däremot inte. Då är ju omröstningen jävligt vilseledande i så fall. Att "vara bäst på" innebär att man är "mest bra", bättre än bra på något. Det innebär således att man kort sagt; är bättre på engelska. Förstår inte hur man kan rösta att man är bäst på ett ämne om man är bättre på att annat. Man kan inte jämföra som du gör. Jag är bättre på engelska efter vad som krävs av en i ämnet engelska i skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 (redigerad) Tack, äntligen någon som fattar "Tack, ändligen någon som sympatiserar med mig", menar du inte det? Felformulering helt enkelt. Men det är mänskligt att fela. @Tweak, Återigen så är det var man är bäst på, inte vilket man har bäst betyg i. Varken i rubriken eller i texten står det att det är betygen man ska gå på. Redigerad 26 april, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 26 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Då är ju omröstningen jävligt vilseledande i så fall. Att "vara bäst på" innebär att man är "mest bra", bättre än bra på något. Det innebär således att man kort sagt; är bättre på engelska. Förstår inte hur man kan rösta att man är bäst på ett ämne om man är bättre på att annat. Jag menar betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 (redigerad) "Tack, ändligen någon som sympatiserar med mig", menar du inte det? Felformulering helt enkelt. Men det är mänskligt att fela. Nej, jag är helt övertygad om att jag har rätt. Detta handlar inte om någon åsikt, du kan ju surfa in på skolverket och jämföra betygskriterierna i engelska och svenska. Fokusera nu inte på det jag sa om att jag har rätt, utan på det om betygskriterierna. Jaså, sebbe du menar så. Nu förstår jag dig. Vi har utgått från olika saker, jag antog att folk votade efter sina betyg. Mitt fel, ursäkta (men jag tror självklart fortfarande folk är bättre på svenska än engelska, såklart) Redigerad 26 april, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 (redigerad) "Tack, ändligen någon som sympatiserar med mig", menar du inte det? Felformulering helt enkelt. Men det är mänskligt att fela. Ja precis, för 2 personer kan ju inte dela åsikt utan att man sympatiserar med varandra. Redigerad 26 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Jag menar betyg. Det framgick varken i rubriken eller i din text. Nej, jag är helt övertygad om att jag har rätt. Detta handlar inte om någon åsikt, du kan ju surfa in på skolverket och jämföra betygskriterierna i engelska och svenska. Fokusera nu inte på det jag sa om att jag har rätt, utan på det om betygskriterierna. Ceone har uttalat sig, det är betyg det rör sig om. Fallet nedlagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Det framgick varken i rubriken eller i din text. Ceone har uttalat sig, det är betyg det rör sig om. Fallet nedlagt. Mm såg det nu. Lite missförstånd över det hela Alla har ju, som jag trodde, röstat efter betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Det framgick varken i rubriken eller i din text. Kan inte vara lätt att vara dum i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Kan inte vara lätt att vara dum i huvudet. Kan inte vara lätt att tala för sig själv. Nej men om man ska vara lite seriös, ska inte sjunka till din nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts