Jump to content

Lämnade kattunge i soprum

RavenE
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Menar inte personligen dig, men du som andra här verkar tycka att detta är det värsta som hänt sverige på flera år, när dom hittar en kattunge. /.../

Jag har inte sagt att jag tycker att det är det värsta som hänt Sverige. Jag blir bara så upprörd över hur man kan göra något sådant. Vill man inte ha katten, släpp ut den i skogen/lungare område eller ge bort/sälj den.

Att du slår ihjäl katter vet vi redan, och jag har sagt vad jag tycker angående det.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chansen att överleva måste väl vara lite större ute i skogen än instängd en sopsäck?

Häldre att ha ihjäl den än att släppa ut den i skogen dock.

Jo, det är större chans att överleva då han kan ströva runt och käka smådjur.

Varför ha ihjäl den då du kan släppta ut den i naturen? Finns många katter som springer runt där jag bor.

Jag menar inte att släppa ut katten 57 mil in i urskogen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ha ihjäl den då du kan släppta ut den i naturen? Finns många katter som springer runt där jag bor.

En kattunge kommer dö i skogen, den kommer inte ströva runt och käka smådjur. Det är mer sannolikt att den kommer ströva runt och bli uppäten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den kommer dö snabbare i skogen din dumme jävel. Kattungar är barnmat för alla vilddjur fattar du väl. Jisses.

För att återgå till ämnet, utan att folk ska komma på fler idiotiska idéer kan vi ju dra lite slutsatser om hur farligt detta är och hur denna blodtörstiga best till människa ska få sitt straff.

Det kan vart Bosse, 40år som är ökänd katthatare i området som fick syn på kattungen och kastade den i säcken och slängde den i soprummet för han hatar katter. Detta är inget snack om saken. Denna mannen gjorde det för sitt hat mot katter och inget annat, och ja, dessa människor finns såklart, men inte så frekvent.

Låt oss nu säga att det var Lisa, 10år som har en födelseskada och är förståndshandikappad. Hennes mamma har köpt en katt till Lisa, och Lisa är jätteglad. En dag så ser Lisa att hennes katt har fått ungar i hennes säng och det ligger en kattunge och hennes tecke är blodigt. Lisa blir rädd över vad hennes mamma ska göra och tar det säkra över det osäkra och kastar påslakanet och kattungen i en påse och slänger det i soprummet.

Ska även Lisa bli dömd till djurmisshandel och klassas som kriminell resten av livet månne? Skulle inte tro det, men jag lovar att ni alla sitter och är ilska på denna person och tror att han/hon är en Bosse som bara gjorde detta för att jävlas med katten. Tvi vale för er alla, era dumma jävla idioter säger jag då. Puss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kattunge kommer dö i skogen, den kommer inte ströva runt och käka smådjur. Det är mer sannolikt att den kommer ströva runt och bli uppäten.

Jo, men då dör den direkt, istället för att långsamt kvävas till döds i en Ica-påse i ett soprum.

Hur som helst. Vill man inte ha kattungar, ska man inte låta katten "knulla runt" eller ha en katt över huvud taget.

Citat av Stell.

Visst, katt kan man ha, men då bör man kastrera den först, och på så sätt ta det säkra före det osäkra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men då dör den direkt, istället för att långsamt kvävas till döds i en Ica-påse i ett soprum.

Hur som helst. Vill man inte ha kattungar, ska man inte låta katten "knulla runt" eller ha en katt över huvud taget.

Citat av Stell.

Visst, katt kan man ha, men då bör man kastrera den först, och på så sätt ta det säkra före det osäkra.

Visst, eller så svälter den ihjäl, det är nog roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, eller så svälter den ihjäl, det är nog roligt.

Syftade på "Det är mer sannolikt att den kommer ströva runt och bli uppäten.".

Men visst, vi kan nämna alla möjliga saker som kan döda katten:

Barr i halsen.

Skalbagge i halsen.

Hök som sätter klorna i honom.

Glasbit i ögat.

Osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor