Siana Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Men att döda ett djur är inte djurplågeri då? Kefflord. Nej, det är det inte. Enligt lagen får man döda sitt husdjur om man så skulle vilja, men man får inte på något sätt låta det lida. Du får alltså slå ihjäl katten med spade, men inte lägga honom i en påse och slänga. Skulle personen i fråga slagit påsen mot en vägg flera gånger skulle det hela varit np. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Nej, det är det inte. Enligt lagen får man döda sitt husdjur om man så skulle vilja, men man får inte på något sätt låta det lida. Du får alltså slå ihjäl katten med spade, men inte lägga honom i en påse och slänga. Skulle personen i fråga slagit påsen mot en vägg flera gånger skulle det hela varit np. Och vad vet vi om vad kattungen fick genomlida utanför och i påsen innan den dumpades då? Precis. Personen kan ha slagit katten medvetslös och trott att den var död, eller så kan den helt enkelt vart "död" vid födseln, och därför har personen slängt katten i en påse. Att en hona bara får 1 unge är jävligt ovanligt, då en kull är på minst två ungar iaf, och det är aldrig säkert att alla överlever. Skulle personen inte velat ha kattungar hade det vart mer katter i påsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Skulle personen inte velat ha kattungar hade det vart mer katter i påsen. Hur vet du det? Vi har nån gång valt att avliva en eller några av våra kattungar, då vi fått "för många". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 (redigerad) Personen kan ha slagit katten medvetslös och trott att den var död, eller så kan den helt enkelt vart "död" vid födseln, och därför har personen slängt katten i en påse. Såg du inte att jag skrev: Skulle personen i fråga slagit påsen mot en vägg flera gånger skulle det hela varit np. Vi utgick ifrån att personen i fråga visste att katten var levande när han slängde honom och inget annat. Edit. Frenzy: När ett spädbarn som lämnats i ett soprum hittas, slår jag vad om att det blir en tråd här... Men man kan ju inte direkt skapa en tråd där man berättar att ett spädbarn lämnades i ett soprum för tio år sen, eller hur? Ska erkännas att jag inte tycker att det här var en tillräckligt stor nyhet för att göra en hel tråd av... Redigerad 24 april, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Är vi förvånade? Finns folk som lämnar spädbarn på 10 dagar i soprum, konstigt att inte det blir lika uppmärkssammat som det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Är vi förvånade? Finns folk som lämnar spädbarn på 10 dagar i soprum, konstigt att inte det blir lika uppmärkssammat som det här. I-landsmentalitet. Folk blir fruktansvärt berörda av något sånt här "hemskt" som hänt. Det bästa vore nog att stänga sin bubbla ännu lite mer så man slapp bry sig om något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Någon måste ha riktigt big cojones för att göra det här. Well, har hänt värre saker än de här, men jo, de är synd att sådana här saker fortfarande händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Såg du inte att jag skrev: Vi utgick ifrån att personen i fråga visste att katten var levande när han slängde honom och inget annat. Edit. Frenzy: När ett spädbarn som lämnats i ett soprum hittas, slår jag vad om att det blir en tråd här... Men man kan ju inte direkt skapa en tråd där man berättar att ett spädbarn lämnades i ett soprum för tio år sen, eller hur? Ska erkännas att jag inte tycker att det här var en tillräckligt stor nyhet för att göra en hel tråd av... Jag såg det, men "vi" utgick från det? Du utgick från det. Jag utgår från att katten var fejk-död efter födseln, eller så var den befarad död efter slag på katten i påsen innan den blev dumpad. Inte en jävel kan säga emot mig i detta då man inte kan veta vem som dumpade kattfan. Spädbarn lämnas dagligen i världen, ingen bryr sig. En kattunge (give me a fucking break) får en hel nyhetsartikel och en tråd på forumet. Skaffa er större "balls" så ni kan krypa ur era små vaggor någon gång. Det här är så jävla barnsligt så det inte är sant. "Buhu, stackars lilla kissemissen.. :'( Han ser så söt och försvarslös ut.." "Meh, skit i ungarna som lämnas, det händer inte i Sverige, så då spelar det ingen roll.. Tänk på katten ffs.. " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Tycker att det är riktigt illa att folk gör sånt här. Kan även berätta att jag också har gjort en "kattupptäckt". För ett par år sedan var jag och två vänner ute och cyklade och hittade en skokartong med tre kattungar i. Var och en av katterna var instängda i varsin påse och till en början trodde vi att dom hade dött eftersom att ingen av dom rörde sig. Men vi öppnade påsarna och tog hem katterna till mig och ganska snart började dom röra på sig igen. Dom fick leka runt lite i mitt rum innan det kom en kvinna från något djursjukhus(?) och hämtade dom. Vi fick ett erbjudande från två tidningar som ville skriva om det, och det var ganska mycket folk som kontaktade min familj och berömde oss för det vi gjorde samt undrade om dom skulle kunna få köpa/få någon av kattungarna. Det uppskattades av oss då vi inte hade plats/tid för att ta hand om dom små krabaterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Om jag hade en kattunge jag skulle vilja göra mig av med skulle jag nog inte lägga den levande i en soppåse.. lite vrickat. Skulle hoppa på den eller vrida nacken av den, sedan är det kanske dags att lägga den i soppåsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Om jag hade en kattunge jag skulle vilja göra mig av med skulle jag nog inte lägga den levande i en soppåse.. lite vrickat. Skulle hoppa på den eller vrida nacken av den, sedan är det kanske dags att lägga den i soppåsen. Skulle du eller katten bli flyttad till en annan skola då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Jag såg det, men "vi" utgick från det? Du utgick från det. Jag utgår från att katten var fejk-död efter födseln, eller så var den befarad död efter slag på katten i påsen innan den blev dumpad. Inte en jävel kan säga emot mig i detta då man inte kan veta vem som dumpade kattfan. Spädbarn lämnas dagligen i världen, ingen bryr sig. En kattunge (give me a fucking break) får en hel nyhetsartikel och en tråd på forumet. Skaffa er större "balls" så ni kan krypa ur era små vaggor någon gång. Det här är så jävla barnsligt så det inte är sant. "Buhu, stackars lilla kissemissen.. :'( Han ser så söt och försvarslös ut.." "Meh, skit i ungarna som lämnas, det händer inte i Sverige, så då spelar det ingen roll.. Tänk på katten ffs.. " Jag utgick från vad som insinueras i artikeln, inget annat (exempelvis "Lilla Maja hittades i en ihopknuten sopsäck i ett soprum, lämnad att dö"). Skulle det vara så att din teori stämmer har jag inget att invända, folk får döda sina katter så mycket de vill. Med "spädbarn lämnas dagligen", menar du att deras föräldrar lämnar de på luckor eller att deras föräldrar låser in dem någonstans att dö? För, tro mig, skulle sistnämnda inträffa skulle det bli ett jävla mer ståhej än den här kattartikeln. Det skulle inte bli någon artikel om katten i fråga skulle avlivas, för det görs dagligen. Sedan har jag som sagt redan utryckt mig om tråden och tycker att det är lite väl att ta i - det här är ju inte värre än mycket annat som sker i världen - men för att personer faktiskt tycker synd om en liten katt, börja inte påstå att de skiter i allt annat. Den här disskusionen har redan varit uppe. Jag VET att det sker mycket värre saker i världen. Jag BRYR mig mycket mer om de sakerna här i världen, men MÅSTE jag för den sakens skull helt ignorera en mycket, mycket mindre allvarlig nyhet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Skulle du eller katten bli flyttad till en annan skola då? Jag skrattar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Om man strängt måste döda katten bör man skjuta den eller som eliizar så slår man en hammare I huvudet på den. Att lägga den I en plastpåse är bara sjukt. Yay, att mosa kattungen totalt låter som en bra idé. Röstar på det andra förslaget isåfall. Hemsk grej, btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Skulle du eller katten bli flyttad till en annan skola då? Mycket lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Jag utgick från vad som insinueras i artikeln, inget annat (exempelvis "Lilla Maja hittades i en ihopknuten sopsäck i ett soprum, lämnad att dö"). Skulle det vara så att din teori stämmer har jag inget att invända, folk får döda sina katter så mycket de vill. Med "spädbarn lämnas dagligen", menar du att deras föräldrar lämnar de på luckor eller att deras föräldrar låser in dem någonstans att dö? För, tro mig, skulle sistnämnda inträffa skulle det bli ett jävla mer ståhej än den här kattartikeln. Det skulle inte bli någon artikel om katten i fråga skulle avlivas, för det görs dagligen. Sedan har jag som sagt redan utryckt mig om tråden och tycker att det är lite väl att ta i - det här är ju inte värre än mycket annat som sker i världen - men för att personer faktiskt tycker synd om en liten katt, börja inte påstå att de skiter i allt annat. Den här disskusionen har redan varit uppe. Jag VET att det sker mycket värre saker i världen. Jag BRYR mig mycket mer om de sakerna här i världen, men MÅSTE jag för den sakens skull helt ignorera en mycket, mycket mindre allvarlig nyhet? I-land och U-land mannen. Det är bara i I-länder som dessa luckor finns, och där lämnas ungar. Men vad tror du händer i U-länderna? Klart som korvspad att folk lämnar nyfödda ungar i skogen eller något annan ödsligt ställe för att dom själva inte vill ta hand om ungen. Det skrivs det inte om, och ingen bryr sig särskilt mycket om det. Snacka om att överdriva. Du bryr dig inte mer än någon annan om skit som händer i världen och det vet du om. Det skulle inte funka att gå och grubbla över hur många det är som dör i krig varje dag och vara engagerad i det dag ut och dag in. Men jag tycker inte att en sådan världslig sak som en kattunge ska få hela tidningsartiklar och att folk ska bli så upprörda. Katten hade bara tur att den hittades innan den var död, och otur för tidningen som har sån jävla dålig redaktion som tillåter att skiten skrevs. Hade kattungen vart död hade ingen brytt sig ett jävla skit om detta, även om det hade visat sig att katten hade dött i påsen. Jösses, det är som jag sa innan så jävla barnsligt. Okej om ni hade vart 3 år och det var eran kattunge, men fan.. Skaffa er ett liv för fan än att sitta och lipa över en levande kattunge för fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Jävla idioter. Om dom inte vill ha katten så finns fet väl bättre sätt? Blir så arg av sånt hära.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 (redigerad) I-land och U-land mannen. Det är bara i I-länder som dessa luckor finns, och där lämnas ungar. Men vad tror du händer i U-länderna? Klart som korvspad att folk lämnar nyfödda ungar i skogen eller något annan ödsligt ställe för att dom själva inte vill ta hand om ungen. Det skrivs det inte om, och ingen bryr sig särskilt mycket om det. Snacka om att överdriva. Du bryr dig inte mer än någon annan om skit som händer i världen och det vet du om. Det skulle inte funka att gå och grubbla över hur många det är som dör i krig varje dag och vara engagerad i det dag ut och dag in. Men jag tycker inte att en sådan världslig sak som en kattunge ska få hela tidningsartiklar och att folk ska bli så upprörda. Katten hade bara tur att den hittades innan den var död, och otur för tidningen som har sån jävla dålig redaktion som tillåter att skiten skrevs. Hade kattungen vart död hade ingen brytt sig ett jävla skit om detta, även om det hade visat sig att katten hade dött i påsen. Jösses, det är som jag sa innan så jävla barnsligt. Okej om ni hade vart 3 år och det var eran kattunge, men fan.. Skaffa er ett liv för fan än att sitta och lipa över en levande kattunge för fan. Fråga: Tycker du att du är en bättre människa om du lever efter filosofin "Inkluderar det inte minst 200 personers död är det inte tillräckligt allvarligt för att jag ska bry mig"? Jag går självklart inte runt varje dag och tänker på all miserabel skit i världen, men jag reagerar på nyheter stora som små. Att jag lipar över dem är bara en löjlig överdrift från din sida, och jag skulle aldrig skapa en tråd för en sådan här nyhet heller. =]]] Redigerad 25 april, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Jävla idioter. Om dom inte vill ha katten så finns fet väl bättre sätt? Blir så arg av sånt hära.. Men du måste erkänna att det var både enkelt och effektivt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Fråga: Tycker du att du är en bättre människa om du lever efter filosofin "Inkluderar det inte minst 200 personers död är det inte tillräckligt allvarligt för att jag ska bry mig"? Jag går självklart inte runt varje dag och tänker på all miserabel skit i världen, men jag reagerar på nyheter stora som små. Att jag lipar över dem är bara en löjlig överdrift från din sida, och jag skulle aldrig skapa en tråd för en sådan här nyhet heller. =]]] Jag har inga speciella siffror alls. Jag lever efter filosofin att om det inte angår mig så är det inget att reflektera över. Massakern i V-tech var såklart fruktansvärt men jag bryr mig inte om folket som dog för det. Jag bryr mig om mina egna nära och kära, och skulle det utrbryta krig i sverige skulle jag bara bry mig märkvärdigt om det var nära jönköping. Blir det krig i norrland har jag ingen anledning att vara särskilt rädd för att gå ut. Menar inte personligen dig, men du som andra här verkar tycka att detta är det värsta som hänt sverige på flera år, när dom hittar en kattunge. Ska ni lipa över kattungarna jag fått ta livet av också då och spärra in mig för jag är en "kattmördare"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts