RavenE Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 (redigerad) Man kan ju fråga sig hur folk fungerar egentligen. http://www.vasteras.expressen.se/Nyheter/1.650455 En tio dagar gammal kattunge hittades i en knuten påse i ett soprum av tre pojkar som ringde Djurens vänner i Västerås. Hur reagerar ni på sådana saker? Säg inte "Det är bara ett djur, spela roll", och om ni nu måste säga det, förklara varför ni tycker så. Redigerad 23 april, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Vill man inte ha kattungar så har man inte katt eller åtminstone så kastrerar man den. Förstår inte heller hur folk tänker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Man kan ju fråga sig hur folk fungerar egentligen. http://www.vasteras.expressen.se/Nyheter/1.650455 En tio dagar gammal kattunge hittades i en knuten påse i ett soprum av tre pojkar som ringde Djurens vänner i Västerås. Hur reagerar ni på sådana saker? Säg inte "Det är bara ett djur, spela roll", och om ni nu måste säga det, förklara varför ni tycker så. Sådant är riktigt jävla äckligt tycker jag. Min syster har en katt och skulle skaffa en ny katt, katten hon fick hade (tillsammans med syskon) blivit övergivna i en container. De hade fått två sjukdomar tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Omg, hur kan man lämna en sån liten söt för att dö? Som sagt, vill man inte ha fler katter kan man väl kastrera den man har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Får man överflödigt med kattungar så är väl det minsta man kan göra att antingen lämna in dom någonstans, försöka sälja dom eller att kastrera kattmamsen och kattpapsen innan sånt händer, det är ju ändå liv som går till spillo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Om man nu haft oturen att få kattungar ofrivilligt, så kan man väl isåfall ta död på dom på ett mindre plågsamt sätt. Det där är bara vidrigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Om man nu haft oturen att få kattungar ofrivilligt, så kan man väl isåfall ta död på dom på ett mindre plågsamt sätt. Det där är bara vidrigt... Typ, ringa StellHell? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 OT: Maja överlevde helvetet i soprummet Herreminskapare vilken rubrik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fullt förståeligt om folk inte vill ha en katt, men då ska man för helvete göra sig av med dem på rätt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 (redigerad) Qouad: Begrava levande/halvdöda var inte riktigt det jag tänkte på. Redigerad 23 april, 2007 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Man borde stoppa in alla djurplågare i en påse så att de fick se hur det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Det är rent ut sagt fördjävligt betéende. Jag som själv har katt hemma skulle inte kunna förstå varför man gör på ett sådant vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 hörde om en som fyllde en hink med vatten och la katterna i en håv i hinken med ett lock på..... fy fan säger jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Våldtäckt på katten? Djur kommer aldrig vara lika "viktiga" som människor, då dom inte lever på samma sätt. Dom är vilddjur innerst inne, och kattmamman skulle såklart inte bry sig om hon skulle ha 1000 ungar. Hon bryr sig inte om dom efter att dom är redo att leva sitt egna liv. Dom är inte heller några djur som skaffar sig en partner och stannar, utan knullar runt varje gång dom känner suget så att säga. Om personen som lämnade katten fick oväntade kattungar, och inte har råd att avliva dom, eller helt enkelt inte har plats/råd med fler kattar så är detta det minst ohumanta i min mening. Du skulle aldrig göra abort på en katt, right? Men det skulle man såklart på en människa som fått ett ofrivilligt barn. Om personen inte skulle göra abort men inte skulle vilja ha barnet skulle hon också lämna ungen någonstans. Sånt läser man om överallt. Om ni är så jävla keff och tycker att katter ska ha samma rättigheter som människor så får ni väl öppna upp "kattluckor" isf. Finns sånna luckor för spädbarn på sjukhus i vissa land, där mödrar kan dumpa sina nyfödda om dom inte vill ha dom (t.ex. ett våldtäckts offer) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Om ni är så jävla keff och tycker att katter ska ha samma rättigheter som människor så får ni väl öppna upp "kattluckor" isf. Finns sånna luckor för spädbarn på sjukhus i vissa land, där mödrar kan dumpa sina nyfödda om dom inte vill ha dom (t.ex. ett våldtäckts offer) Djur. Har. Redan. Rättigheter. Ingen har påstått att de ska vara i nivå med människan, men djurplågeri är olagligt och det här var djurplågeri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Våldtäckt på katten? Djur kommer aldrig vara lika "viktiga" som människor, då dom inte lever på samma sätt. Dom är vilddjur innerst inne, och kattmamman skulle såklart inte bry sig om hon skulle ha 1000 ungar. Hon bryr sig inte om dom efter att dom är redo att leva sitt egna liv. Dom är inte heller några djur som skaffar sig en partner och stannar, utan knullar runt varje gång dom känner suget så att säga. Om personen som lämnade katten fick oväntade kattungar, och inte har råd att avliva dom, eller helt enkelt inte har plats/råd med fler kattar så är detta det minst ohumanta i min mening. Du skulle aldrig göra abort på en katt, right? Men det skulle man såklart på en människa som fått ett ofrivilligt barn. Om personen inte skulle göra abort men inte skulle vilja ha barnet skulle hon också lämna ungen någonstans. Sånt läser man om överallt. Om ni är så jävla keff och tycker att katter ska ha samma rättigheter som människor så får ni väl öppna upp "kattluckor" isf. Finns sånna luckor för spädbarn på sjukhus i vissa land, där mödrar kan dumpa sina nyfödda om dom inte vill ha dom (t.ex. ett våldtäckts offer) Och det är inte människor som gör det också? Kan inte direkt säga att alla människor bryr sig om sina ungar. Finns t ex flera familjer här i stan där föräldrarna i stort sett aldrig har någon koll på vad ungarna håller på med, och inte verkar bry sig. Sen är det mer regel än undantag att unga män strular runt. Vill man inte ha katter är det ju bara att slänga upp en annons på blocket, eller sätta upp en lapp i närmsta butik. Sånt ser man i stort sett varje vecka runtom i min kommun. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Djur. Har. Redan. Rättigheter. Ingen har påstått att de ska vara i nivå med människan, men djurplågeri är olagligt och det här var djurplågeri. Dom har rättigheter, jag är inte dum i huvudet. Men att döda ett djur är inte djurplågeri då? Kefflord. Och det är inte människor som gör det också? Kan inte direkt säga att alla människor bryr sig om sina ungar. Finns t ex flera familjer här i stan där föräldrarna i stort sett aldrig har någon koll på vad ungarna håller på med, och inte verkar bry sig. Sen är det mer regel än undantag att unga män strular runt. Vill man inte ha katter är det ju bara att slänga upp en annons på blocket, eller sätta upp en lapp i närmsta butik. Sånt ser man i stort sett varje vecka runtom i min kommun. Va? Jag sa ju precis att folk inte bryr sig om sina barn, och lämnar bort dom. Och eftersom ett kattunge inte är mycket för världen ser jag inte varför detta skulle vara så förfärligt. Vill man inte ha katter så ska man inte ha katt alls, då detta nångång kommer hända, om man inte kastrerar. Det är ju folket det är fel på som skaffar katt och tror att dom inte ska få ungar, dumma jävlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Det här är ju ett typexempel på nån feg person som trolig gillar katter, men hade ingen plats för just denna. Istället för att avliva den snabbt och enkelt själv, lämnar ägaren istället bort katten och i sin mening också ansvaret för den. Hade ju varit bäst att ge bort katten eller inte få mamman att föda. När inte det skedde kunde man man väl iaf ha avlivat katten så fort som möjligt vid födseln, istället för att bara lämna bort den och låta den lida. Feghet handlar det om i min mening, men det är ju bara vad jag gissar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Om man inte kan sälja eller ge bort katten så gör slår man en hammare i huvudet på dem, visst det låter grymt men inte grymmare än att låte dem lida till döds. Men självklart ska man kastrera/sterilisera katterna om man vet att man inte vill ha kattungar. Blev ändå glad när jag läste det där, att katten klarade sig, en solskenshistoria i sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Om man strängt måste döda katten bör man skjuta den eller som eliizar så slår man en hammare I huvudet på den. Att lägga den I en plastpåse är bara sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts