Jump to content

Nu kan man flytta pubertala avskum!

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 164
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har själv varit någorlunda utstött och mobbad av en person. Skulle jag sluppit honom dom där tre åren så skulle mitt liv då varit gudomligt mycket bättre.

Minigun, bara för att man är mobbad så betyder det inte att alla hatar en och att man blir behandad som skit av alla. Många vågar inte söka kontakt med den mobbade pga rädsla att själva bli mobbade.

Alltså, försvinner mobbaren/mobbarna, så vågar folk söka kontakt med den mobbade och den mobbade kan då få fler vänner.

När jag tänker tillbaka så var det sista jag ville som utstött att byta skola.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent spontant tycker jag det känns mest som en runtflyttning av problem, att bara flytta på någon och inte göra något mer kanske inte känns så konstruktivt. Samtidigt är ju argumentet om att det är förövaren och inte offret ska anpassa sig till situationen starkt.

Egentligen är det för tidigt att uttala sig, man får väl se om det här hjälper mot mobbning om några år när lagen funnits ett tag. Många här på forumet verkar ju i alla fall positiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För några år sedan såg jag ett program på tv.... vart en mörkhyad kille som höll i det..... han letade upp folk i publiken som hade tex bruna ögon (då både ljusa och mörka människor... och lät alla andra i publiken kasta glåpord på dem för att dem var just brun ögda..... kanske nått att prova..... leta upp mobbarnas svagheter och låt dem få egen medicin.... för uppenbarligen hjälper inte så mycket annat

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HELT FEL! För att inte säga idiotiskt :P:P

Flytta offret istället och ge offret en ny chans!!! Om jag hade mobbats skulle jag inte vilja gå kvar på skolan även om dom värsta plågoandarna flyttats.

En mobbad lär ändå inte få några vänner på skolan, allt är liksom förstört..

Nej, om jag var mobbad skulle jag vilja byta till en ny skola där ingen vet vem jag är, där jag kanske har en chans att få vänner.

För det handlar sällan om 1-3 mobbare, kanske de som är mest aktiva i mobbningen, men alla andra som "accepterar" mobbningen är också delaktiga på sätt och vis.

Det jag menar är att hela situationen på skolan är förstörd för offret, det bästa skulle vara att få komma till en ny skola.

Dessutom tror jag inte att de som får ta emot mobbaren/mobbarna blir speciellt glada. VEM VILL TA EMOT EN MOBBARE? :P

Och vad händer om en hel klass mobbar en elev? Flytta på 20 elever? Vart? Dom som blir kvar då? 3-4 elever kvar i klassen? Enklare att flytta mobboffret?

Ja, det är det enklaste och bästa för alla, framförallt för den mobbade, och det är väl honom/henne vi ska hjälpa?

Ja, just det. Varför då inte göra det som är bäst för honom/henne..? :wub:

NÅGON som håller med mig?? :wub:

Att flytta på OFFRET är bestraffning mot offret. Bara för att man är mobbad betyder det inte att han inte har några vänner på den skolan.

Är det en hel klass måste man såklart splittra gänget. Den ena ska tvingas flytta till grannkommunen, den andra till Stockholm och den tredje till Kiruna. Mobbarna skall brytas ner till den grad att de inte orkar mobba mer, eller, om de har nåt bakom pannbenet, inser att de inte kan bete sig på ett sådant vis.

Sånna här grupper har funnits sedan jag var liten. I alla fall på den tiden blev följderna för tung mobbing i värsta fall att läraren tog ut mobbaren och offret, satte dem i ett rum och började predika om "tänk om ni skulle byta plats", och en hel massa annat tjaffs som inte fungerar, och som bara är generande för offret.

*Edit*

Ett alternativ för att få in disciplin på grabbarna vore att myndigheterna skulle bestraffa dom med att få dom till att bli fjälljägare. Ingen chans att slippa lumpen (om dom inte är så desperata att de börjar kapa viktigare kroppsdelar för att slippa). Tänk er att tvingas bli bland Sveriges mest disciplinerade soldater, och att leva i ett berg i upp till en månad, där det är -30 och man måsta få tag på sin egen mat och ved! Efter det blir de rakryggade medborgare resten av livet :wub:

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här lyder mitt förslag:

Mobboffret väljer vem som ska flyttas; sig själv eller mobbaren.

A. Om offret väljer att flyttas, ka-blam! Lättare än så kan det inte bli.

B. Om offret vill att mobbaren ska flyttas, upprätta idiotinstitut för mobbare och flytta cepet dit där denne tyglas och lär sig att bli människa.

Any takers?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här lyder mitt förslag:

Mobboffret väljer vem som ska flyttas; sig själv eller mobbaren.

A. Om offret väljer att flyttas, ka-blam! Lättare än så kan det inte bli.

B. Om offret vill att mobbaren ska flyttas, upprätta idiotinstitut för mobbare och flytta cepet dit där denne tyglas och lär sig att bli människa.

Any takers?

ME!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor