Jump to content

Nu kan man flytta pubertala avskum!

SlewME
 Share

Recommended Posts

Kan ställa till det igen på nya skolan, och: inte mycket roligare att ta emot en mobbare även om man inte vet att det är en mobbare??
Men jaha? Och det blir lättare för ett mobboffer utan självkänsla att bli emottagen på en ny skola?

Känner att jag har för många bollar i luften :teehee:
Läs det jag skrev så kan du förstå hur det är ur andras ögon.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 164
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och då menar du att motsatsen - att smälta in och känna sig trygg på en ny skola - inte tar tid?

Klart att det tar lite tid, men inte lika jobbigt som att smälta in på skolan där man utsatts för våld och trakasserier dagligen i ett par år? Mitt bland alla som sett vad som pågått men inte brytt sej.. :teehee:

Men jaha? Och det blir lättare för ett mobboffer utan självkänsla att bli emottagen på en ny skola?

JA, LÄTTARE ÄN ATT STANNA KVAR PÅ GAMLA SKOLAN!

Samma frågor haglar tillbaka mot mig hela tiden fast i olika form :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ställa till det igen på nya skolan, och: inte mycket roligare att ta emot en mobbare även om man inte vet att det är en mobbare??

Känner att jag har för många bollar i luften :teehee:

Förhoppningsvis förstår han då han tvingades flytta och lämna sina vänner att det är fel med mobbing. Fortsätter han på sin nya skola med att mobbas får han väl helt enkelt flytta igen? Om nu denna mobbare bara MÅSTE mobba, vilket du verkar tro, kan han väl bara ge sig på någon annan på sin gamla skola. Ska det fortsätta så tills det bara är mobbaren kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt lågt av dig att säga sådär upprepade gånger - årets debattör borde veta bättre :teehee:
Alla har sina åsikter, även du. Jag använder de metoder som går att använda, i detta fall så använde jag mig av fakta.

1. Han var en mobbare.

2. Vad vet han om mobboffer?

Nu ska vi inte diskutera hurvida jag är årets debattör eller inte, jag blev det och är förhållandevis stolt över det. Alla har dock sina dagar då man inte orkar vara 100% seriös.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ger inga vettiga svar, därför.

Mindre risk eftersom ett offer lämnat skolan. (och nej, vem somhelst blir inte mobbad..)

Ja, eftersom en person lämnat skolan finns det en mindre att mobba :teehee:.

Om en mobbare mobbar en mobbare, vem ska tvingas flytta då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart att det tar lite tid, men inte lika jobbigt som att smälta in på skolan där man utsatts för våld och trakasserier dagligen i ett par år? Mitt bland alla som sett vad som pågått men inte brytt sej.. :teehee:

JA, LÄTTARE ÄN ATT STANNA KVAR PÅ GAMLA SKOLAN!

Så det är alltså enklare för en person som mobbats och FÖRLORAT SJÄLVFÖTROENDET att smälta in på en ny skola där det INTE finns några vänner alls, än för den personen - som tydligen får det svårt att komma till en ny skola - som mobbat denne och därför inte visat någon form utav svaghet?

Eller är det så att det är viktigt att mobbaren inte slits ifrån sina vänner, till och med viktigare än för mobboffret att slitas ifrån det antalet vänner han har (Få eller många, vem vet?).

Kanske är det så att offret har bett sina kompisar att inte göra något för att den är osäker på vad mobbarna kommer göra. Jag kan ju säga att mobbingen emot mig inte blev lugnare för att min mor pratade med mina lärare. Och det ville jag inte äns en gång att hon skulle göra.

Sedan kan du ju fråga dig, din tröga jävel (förlåt), varför vi frågar dig samma fråga om och om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är du jättelöjlig Mainstream. Tänker inte svara på det där, för det har jag redan gjort några tusen gånger.

"din tröga jävel" är bara ett svaghetstecken från din sida..patetiskt.. Visst, jag blev själv lite het tidigare men jag blev less på att svara på samma sak hela tiden.. nu orkar jag iallafall inte sitta här och diskutera med er vilsna själar, jag har faktiskt bättre saker att göra. Adjö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Få se här nu, om man mobbas är man ingen mobbare...(:teehee:) va fan är man då?

Och jag skulle gärna vilja ha ett svar, om en mobbare i sin tur blir mobbad av någon annan, vem ska då flytta?

Om man MOBBAS (DVS UTSÄTTS FÖR MOBBNING) då är man ingen mobbare? MOBBOFFER heter det. Eller mobbar man kanske sej själv??

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är du jättelöjlig Mainstream. Tänker inte svara på det där, för det har jag redan gjort några tusen gånger.

"din tröga jävel" är bara ett svaghetstecken från din sida..patetiskt.. Visst, jag blev själv lite het tidigare men jag blev less på att svara på samma sak hela tiden.. nu orkar jag iallafall inte sitta här och diskutera med er vilsna själar, jag har faktiskt bättre saker att göra. Adjö.

Du är inte mycket bättre själv visar det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor