T-Bone Mendez Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Verkar som du lägger ut en snyfthistoria enligt mig. Rikemansbarn? Ojojoj, jag är inte ett rikemansbarn. Sluta mobbas Snyfthistoria? Många har det jobbigt i sina hem, det är ingen ursäkt för att mobba. Fast du har ju varit mobbar så du är ju en sån tönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Nu är det du som säger emot dig själv. Nyss ville du flytta offret och nu så är du emot rutinförflyttning? Ta god tid på dig när du läser: "rutinförflyttning av mobbare" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Mobbaren får sin nya chans när mobboffret flyttats.. Alltså, om man tvingas att byta skola om man mobbas, så minskar mobbingen! Det säger väll sig självt? Att tvingas flytta och ha sig, skapa nya umgängeskretsar osv för bara offret till ett större offer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Mobbaren får sin nya chans när mobboffret flyttats.. Ja, han blir ju så mycket bättre människan när mobbingen har gott så långt att offret måste förflyttas. Det är ju offret som förtjänar en andra chans på skolan där den trivs, om den nu gör det. Om mobbaren flyttas får han en chans till att bättra sig och kanske skaffa nya kompisar i en ny krets och sluta med mobbing. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Alltså, om man tvingas att byta skola om man mobbas, så minskar mobbingen! Det säger väll sig självt? Att tvingas flytta och ha sig, skapa nya umgängeskretsar osv för bara offret till ett större offer Nu får du formlurera om det där, förstår inte vad du menar. Kanske är det bara jag som börjar bli trött på allt skitsnack.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Ta god tid på dig när du läser: "rutinförflyttning av mobbare" Oj, missade dom två orden. Förlåt. Resten av inlägget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Det är ju offret som förtjänar en andra chans på skolan där den trivs, om den nu gör det. Om mobbaren flyttas får han en chans till att bättra sig och kanske skaffa nya kompisar i en ny krets och sluta med mobbing. Trivs man på en skola är man inte mobbad. Kanske, eller så skaffar han nya kompisar och drar ihop ett nytt gäng och hittar ett nytt offer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Trivs man på en skola är man inte mobbad. Kanske, eller så skaffar han nya kompisar och drar ihop ett nytt gäng och hittar ett nytt offer.. Och vad säger att man är kompislös för att man mobbas? Ja, den nya killen/tjejen har ju så hårt inflytande i klassen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Minigun. Om jag tolkar dig rätt så ser du mobbing som offrets fel. Det låter ju som det när du vill ge offret "en ny chans" och allt det där. Har du någonsin tänkt att det kanske är mobbarens fel? Att det är han som är en idiot? Varför ska man då flytta offret när det är mobbaren som har gjort fel? Förutom mobbaren så kanske offret stortrivs på skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Minigun. Om jag tolkar dig rätt så ser du mobbing som offrets fel. Det låter ju som det när du vill ge offret "en ny chans" och allt det där. INTE!!! Mobbaren/mobbarna TOG offrets chans till en vanlig fridfull skolgång, därför ska man ge offret "en ny chans".. vi ska väl hjälpa den som är utsatt för mobbning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Trivs man på en skola är man inte mobbad. Kanske, eller så skaffar han nya kompisar och drar ihop ett nytt gäng och hittar ett nytt offer.. Man kan ju trivas på sin skola UTÖVER mobbningen! Som det sades tidigare, han kan ha vänner, bra betyg och trivas på skolan i allmänhet. Det enda som stör honom är mobbarna...flytta på mobbarna = 'Problem solved!'. Om en mobbare tvingas flytta så blir det knappast så att läraren ber honom ställa sig framma vid katedern första skoldagen och säger: 'Det här är Kalle, han blev tvångsflyttad hit för han mobbade på sin förra skola. Han är alltså en mobbare, akta er för honom!'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Ja, den nya killen/tjejen har ju så hårt inflytande i klassen. Det är ju inte säkert att det blir så, men risken finns, och isåfall börjar det inte första veckan, men efter ett par månader kanske.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 INTE!!! Mobbaren/mobbarna TOG offrets chans till en vanlig fridfull skolgång, därför ska man ge offret "en ny chans".. vi ska väl hjälpa den som är utsatt för mobbning? Men om mobbaren flyttas så blir väl skolgången fridfull igen, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Man kan ju trivas på sin skola UTÖVER mobbningen! Som det sades tidigare, han kan ha vänner, bra betyg och trivas på skolan i allmänhet. Det enda som stör honom är mobbarna...flytta på mobbarna = 'Problem solved!'. Anser ändå att offret har problem i sin relation med sina "vänner". Tror definitivt att såna fall du beskrev är ytterst sällsynta. Om en mobbare tvingas flytta så blir det knappast så att läraren ber honom ställa sig framma vid katedern första skoldagen och säger: 'Det här är Kalle, han blev tvångsflyttad hit för han mobbade på sin förra skola. Han är alltså en mobbare, akta er för honom!'. Nej, knappast. MEN! han/hon är fortfarande en mobbare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 INTE!!! Mobbaren/mobbarna TOG offrets chans till en vanlig fridfull skolgång, därför ska man ge offret "en ny chans".. vi ska väl hjälpa den som är utsatt för mobbning?Jag har själv varit mobbad och utstött och jag kan med garanti säga att det var bara bra att lärarna inte gjore något stort utav det, för att de få vänner jag har ifrån den skolan är dom enda som jag verkligen trivs med. Och dom ville jag inte att jag skulle skickas ifrån, då mitt självfötroende har sjunkit som en jävla sten i en å. Jag jobbar fortfarande med att inte tänka i parnoida banor och försöka lyfta upp mig själv till att se bra ut i mina ögon, och det är så jävla svårt när jag tänker tillbaka på vad folk tycker om mig. Och jag har så grymt svårt att IRL släppa in folk in i mitt liv och prata med folk jag inte känner på grund utav att jag har så uselt självfötroende, och jag hatar det verkligen. Jag har själv varit en socialt aktiv grabb ända tills jag gav upp då jag ansåg mig själv vara värd piss i alla andras ögon, och därför trodde jag att ingen ville ha med mig att göra förutom dessa två kamrater ifrån skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Anser ändå att offret har problem i sin relation med sina "vänner". Tror definitivt att såna fall du beskrev är ytterst sällsynta. Nej, knappast. MEN! han/hon är fortfarande en mobbare.. 1. Tror ett sånt fall som jag beskrev är ytterst vanligt. 2. Ja, han/hon är en mobbare, vad vill du ha sagt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Men om mobbaren flyttas så blir väl skolgången fridfull igen, eller hur? Som jag sagt 1000ggr så KAN det vara så. Men oftast blir det svårt för offret att komma in i gemenskapen och känna sej trygg på skolan efter en tid av allvarlig mobbning. (Allvarlig mobbning är det definitivt om det gått så långt att någon måste byta skola ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Men hey, vad vet du, som är en mobbare, om vad som är bäst för den mobbade? Rätt lågt av dig att säga sådär upprepade gånger - årets debattör borde veta bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 2. Ja, han/hon är en mobbare, vad vill du ha sagt? Kan ställa till det igen på nya skolan, och: inte mycket roligare att ta emot en mobbare även om man inte vet att det är en mobbare?? Känner att jag har för många bollar i luften Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Som jag sagt 1000ggr så KAN det vara så. Men oftast blir det svårt för offret att komma in i gemenskapen och känna sej trygg på skolan efter en tid av allvarlig mobbning. (Allvarlig mobbning är det definitivt om det gått så långt att någon måste byta skola ) Och då menar du att motsatsen - att smälta in och känna sig trygg på en ny skola - inte tar tid? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts