Jump to content

Nu kan man flytta pubertala avskum!

SlewME
 Share

Recommended Posts

Ja, det är precis vad som kommer hända eftersom mobbare ofta HAR problem. Är det eftersträvansvärt eller?

Effektivare antimobbninggrupper är vad som behövs.

Antingen så flyttar man på dom eller så kör man dom till ungdomspsyk på direkten. Inget djävla daltande som det var när jag var liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 164
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

HELT FEL! För att inte säga idiotiskt :teehee::)

Flytta offret istället och ge offret en ny chans!!! Om jag hade mobbats skulle jag inte vilja gå kvar på skolan även om dom värsta plågoandarna flyttats.

En mobbad lär ändå inte få några vänner på skolan, allt är liksom förstört..

Nej, om jag var mobbad skulle jag vilja byta till en ny skola där ingen vet vem jag är, där jag kanske har en chans att få vänner.

För det handlar sällan om 1-3 mobbare, kanske de som är mest aktiva i mobbningen, men alla andra som "accepterar" mobbningen är också delaktiga på sätt och vis.

Det jag menar är att hela situationen på skolan är förstörd för offret, det bästa skulle vara att få komma till en ny skola.

Dessutom tror jag inte att de som får ta emot mobbaren/mobbarna blir speciellt glada. VEM VILL TA EMOT EN MOBBARE? :huh:

Och vad händer om en hel klass mobbar en elev? Flytta på 20 elever? Vart? Dom som blir kvar då? 3-4 elever kvar i klassen? Enklare att flytta mobboffret?

Ja, det är det enklaste och bästa för alla, framförallt för den mobbade, och det är väl honom/henne vi ska hjälpa?

Ja, just det. Varför då inte göra det som är bäst för honom/henne..? :huh:

NÅGON som håller med mig?? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Endel som har det tufft hemma mobbar. Inte alla.
Endel som har rika föräldrar mobbar.

Endel som inte har körtkort kör bil.

Endel som har det svårt hemma blir ensamvargar.

Endel som blir mobbade begår massaker och självmord.

Endel som är kriminella har det svårt hemma.

Endel som är kriminella har det inte svårt hemma.

Endel som begår självmord trivs inte med livet.

Endel.....

Hoppas ni hajjar.

@Minigun,

Nej.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NÅGON som håller med mig?? :teehee:

Well, u got a point. Men det är fortfarande dåligt.. eller något.

isf skulle eleven som blir mobbad själv få bestämma om den ska flytta på mobbaren eller stanna..

I don't know. emrmhmhm.

Liksom, mobbarens kompisar lär ju inte bli så jätte glad om han försvinner..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, u got a point. Men det är fortfarande dåligt.. eller något.

JA? Klart att det är dåligt! Vem har sagt att mobbning är bra? Egentligen inte själva "flytten" som är problemet, det är mobbningen som egentligen inte ska finnas men den finns ändå.. men man måste göra det bästa av situationen.

isf skulle eleven som blir mobbad själv få bestämma om den ska flytta på mobbaren eller stanna..

Tycker jag låter väldigt bra! Faktiskt inte tänkt på det själv.. Det kör vi på! :teehee:

SlewMe: Okej.. så du är emot mobbning men ändå vill du inte motarbeta det? Då tolkar jag det som att du tar en neutral ställning till frågan?

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAAA ! Äntligen gör högerblocket någonting !

Moderaterna FTW ! :teehee:

Varför gjordes inte de här redan på sossarnas (stavning?) tid ?

Jaja, bra att dom bytte regering.

1) Förslaget kom från Folkpartiet, som förövrigt är ett mycket ondskefullt, rasistiskt och diskriminerande parti.

2) Moderaterna är nästan lika ondskefulla, bara att dom inför valet täckte det med ett gosedjursfasad (Reinfeltd).

---

minigun: jag håller med dig, men att flytta någon överhuvudtaget tycker jag är en sista utväg. Antimobbinggrupper har potential att funka, åt minstonde på mellanstadieelever som jag tror det mest är frågan om. Det kan jag säga av egen erfarenhet då jag var en riktigt strulig jävel på den tiden.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

minigun: jag håller med dig, men att flytta någon överhuvudtaget tycker jag är en sista utväg. Antimobbinggrupper har potential att funka, åt minstonde på mellanstadieelever som jag tror det mest är frågan om. Det kan jag säga av egen erfarenhet då jag var en riktigt strulig jävel på den tiden.

Ja, sista utväg naturligtvis. Men så har det väl alltid varit. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antimobbinggrupper har potential att funka, åt minstonde på mellanstadieelever som jag tror det mest är frågan om. Det kan jag säga av egen erfarenhet då jag var en riktigt strulig jävel på den tiden.

Jag var också en strulig jävel. Fick prata med mobbinggrupper och så, funkade till viss del, men det fördröjer bara. Killen flyttade tillslut till en annan skola. Tror det funkar väldigt bra att hota med att man måste byta skola, även om jag kände folk från de flesta skolorna runt om i min kommun så skulle jag hellre sluta tracka killen än att byta skola

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var också en strulig jävel. Fick prata med mobbinggrupper och så, funkade till viss del, men det fördröjer bara. Killen flyttade tillslut till en annan skola. Tror det funkar väldigt bra att hota med att man måste byta skola, även om jag kände folk från de flesta skolorna runt om i min kommun så skulle jag hellre sluta tracka killen än att byta skola
Titta, här har vi en mobbare, han har berättat hur han fungerade. Kom nu inte och förklara för oss att han är ensam individ om att vara som han är. Tror att han respresenterar sin grupp ganska bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Titta, här har vi en mobbare, han har berättat hur han fungerade. Kom nu inte och förklara för oss att han är ensam individ om att vara som han är. Tror att han respresenterar sin grupp ganska bra.

Min grupp? :teehee:

Haha, han var ju inte direkt slumpvald, och mobbing var det inte enligt mig, men tydligen enligt skolan. Men jag tänker inte sitta här och försvara mig, jag är dock ingen "mobbare" längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor