darkjak Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fel tycker jag. Att flytta problemet hjälper inte. Sätt in feta resurser mot mobbarna. Hembesök, samtal, osv för att hjälpa dem att komma till rätta med sina problem! Flyttar man på dom har dom inte stöd från någon med sin mobbing. Mobbing kommer från ordet mob, alltså en grupp (I USA användes mob ofta som slang för maffian). På den nya skolan är de före detta mobbarna helt ensamma. Ingen kommer ge dem någon positiv bekräftelse för hans mobbing. De kommer heller inte känna sina "offer". Den svaga snubben han kallar för bög kan visa sig på någon vänster vara polare med någon i det där balla gänget man försöker bli vän med. På en ny skola blir helt enkellt mobbing för riskfyllt för att det ska fungera. Mobbaren TVINGAS till att bete sig som en normal människa, annars förorsakar han sin egen undergång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Flyttar man på dom har dom inte stöd från någon med sin mobbing. Mobbing kommer från ordet mob, alltså en grupp (I USA användes mob ofta som slang för maffian). På den nya skolan är de före detta mobbarna helt ensamma. Ingen kommer ge dem någon positiv bekräftelse för hans mobbing. De kommer heller inte känna sina "offer". Den svaga snubben han kallar för bög kan visa sig på någon vänster vara polare med någon i det där balla gänget man försöker bli vän med. På en ny skola blir helt enkellt mobbing för riskfyllt för att det ska fungera. Mobbaren TVINGAS till att bete sig som en normal människa, annars förorsakar han sin egen undergång. High five! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Är du mobbad slewme? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Är du mobbad slewme? Tyvärr går jag inte i 8an som du gör, vilket resulterar i att det är svårt att bli mobbad. Har en ganska stabil vänskapskrets som inte är skapad med hjälp av droger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fel tycker jag. Att flytta problemet hjälper inte. Sätt in feta resurser mot mobbarna. Hembesök, samtal, osv för att hjälpa dem att komma till rätta med sina problem! När en mobbare kommer till en ny skola så kommer han förmodligen intte lyckas mobba andra. Mobbarledaren med sina mobbarkompisar brukar har känt varandra sedan de var små. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 (redigerad) Helt rätt tycker jag. Minns att som liten att jag läste om någon tjej som blivit flyttad ett flertal gånger bara för att hon blev mobbad på grund av att hon var ny. Tyckte det var helt fel att flytta dom som blir mobbade och det tycker jag fortfarande. Det förstör (mest) bara. Man ska inte behöva byta skola bara för någon eller några bestämmer sig för att jävlas med än. ,, Redigerad 23 april, 2007 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Jahapp. Jag antar att det är bättre att flytta mobbaren än offret, eftersom annars känner den mobbade att det är mig dom flyttar på=det är mig det är fel på. Dock känns det som att det finns betydligt bättre saker att göra för att motverka mobbning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Jahapp. Jag antar att det är bättre att flytta mobbaren än offret, eftersom annars känner den mobbade att det är mig dom flyttar på=det är mig det är fel på. Dock känns det som att det finns betydligt bättre saker att göra för att motverka mobbning. Man har testat mycket och inget visar sig fungera, vad finns kvar? Vet att man bland annat har satt upp kamratstödjargrupper i flertalet skolor, men dessa har bara rapporterat till lärare, som därefter inte gjort något. Mobbare sätter skräck på många, är någon mobbad så är det ingen som vågar vara med den mobbade - eftersom att man inte vill bli mobbad själv. Samtal med föräldrar brukar inte fungera då mobbare gör som dem vill när de väl kommer till skolan. En metod som dock bevisligen fungerat är att man bankar skiten ut mobbarna. Kom med något konkret du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Synd att dom inte gjort det här för några råsen, då hade jag inte mobbats så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 (redigerad) Man har testat mycket och inget visar sig fungera, vad finns kvar? Vet att man bland annat har satt upp kamratstödjargrupper i flertalet skolor, men dessa har bara rapporterat till lärare, som därefter inte gjort något. Mobbare sätter skräck på många, är någon mobbad så är det ingen som vågar vara med den mobbade - eftersom att man inte vill bli mobbad själv. Samtal med föräldrar brukar inte fungera då mobbare gör som dem vill när de väl kommer till skolan. En metod som dock bevisligen fungerat är att man bankar skiten ut mobbarna. Kom med något konkret du? Mina erfarenheter av mobbare stämmer inte riktigt överens med dina, har du några exempel som visar att det fungerar bra att, bokstavligt talat, slå sönder 13-åriga ungar som mår psykiskt dåligt och låter det gå ut över andra? Men jag vet inte ändå.. Det känns som man mest skulle dra upp massa gamla lösningar man hört hela sin skolgång men som aldrig har hjälpt i praktiken. Antingen är det fel på lösningarna eller på människorna inom skolan som använder de på fel sätt/inte fullt ut. De flesta mobbare jag stött på, och fortfarande gör, vet jag i alla fall att de har haft en svår uppväxt med till exempel missbrukande föräldrar, och i sådana fall finns det ju bättre saker att göra än att flytta runt dem mellan skolor. Särskilt i unga år. Men jag kan också tänka på folk, som har haft det bra hela livet, växt upp med fördelar som andra inte har haft, och sedan trycker ner och mobbar dem som har det sämre och svårare.. Och dom skulle jag mer än gärna se få byta skola och bli sönderslagna, ändå om jag oftast är relativt lugn av mig Redigerad 23 april, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.6491.../3447786819.jpg Hahaha, fan vad bortkommen Leijonborg ser ut. Ang. förslaget: Cheers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Äntligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Yay! .. eller nåt. Har aldrig upplevt mobbning på någon nivå så jag kan inte uttala mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fan, jag vill inte flytta. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fan, jag vill inte flytta. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Gillar denna idé, sen om mobbingen försvinner eller inte återstår ju att se, men helt klart värt att testas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 (redigerad) Påen ny skola blir helt enkellt mobbing för riskfyllt för att det ska fungera. Mobbaren TVINGAS till att bete sig som en normal människa, annars förorsakar han sin egen undergång. Ja, det är precis vad som kommer hända eftersom mobbare ofta HAR problem. Är det eftersträvansvärt eller? Effektivare antimobbninggrupper är vad som behövs. Redigerad 23 april, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Ja, det är precis vad som kommer hända eftersom mobbare ofta HAR problem. Är det eftersträvansvärt eller? Effektivare antimobbninggrupper är vad som behövs.Då måste en lag införas där man tvingar personal att agera vid mobbningfall, för i dagsläget verkar lärare inte reagera. Att få en igenom en ny lag är inte alltid det lättaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Jag fick ju byta skola för jag blev så mobbad så jag nästan dödades av ett antal fula ungjävlar. tänk om det här fanns då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts