SlewME Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) Äntligen så kommer förmodligen möjligheten att flytta de pubertala avskumen (även kallade: mobbare) flyttas från skolan, istället för att flytta den utsatte - mobbade. Det är den största satsningen i som någon gång gjorts i Sverige för att stoppa mobbning. Artikel expressen: http://www.expressen.se/nyheter/1.649163 Tyck till! Vad tycker du? Redigerad 22 april, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) HELT JÄVLA RÄTT! För det är ju inte så att den mobbade ska flyttas, utom den/dom som mobbar just den personen. Tänk att det skulle ta så lång tid för Sverige att fatta det. Redigerad 22 april, 2007 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Absolut rätt! Självklart ska inte den utsatte flyttas, det är ju inte hans/hennes fel att de som mobbar honom/henne går på samma skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Bra som fan. Mobbarna ska bort, inte den mobbade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Synd bara att det inte var såhär tidigare :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) Jag tycker att det är helt rätt. Jag tycker också att mobbarna kan få lite spanking på köpet. Redigerad 22 april, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Äntligen har man lärt sig att man ska skydda offret och inte brottslingen. När man väl ska flytta mobbarna så ska man sprida rätt grovt på dom också, ena jäveln ska dit och den andre jäveln ska dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Äntligen! Helt rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) Räknar dom med slåssning med lärare? Lärare: Har så jävla nog av dig din jävel! (för att jag störde honom och sa emot det han sade, när han stod och förklarade nåt) -han kommer mot mig och trycker mitt bord hårt mot min mage så ja får lite tungt att andas Lärare: *skriker!* -jag sparkar honom i benet -jag stiger upp och kastar bordet långt ifrån mig -knuffar omkull honom -han sparkar mig i benet och skriker att jag skall gå till rektorn. Ja går till rektorn och förklarade, rektorn tyckte jag bara skall vara tyst på lektionerna. läraren kommer dit en stund senare, jag går ut. Han ropar in mig tillbaks, då är rektorn eldförbannad på mig. Läraren hade försvarat sig genom att säga att jag svor i honom och kastade saker på honom, och då kom han och STOD framför alltså han tryckte inte bordet mot mig. Och då sparkade jag honom i benet, steg upp och kastade bordet på honom och slog honom Aja, när rektorn frågade alla de andra i klassen fick han sanningen. Skulle jag inte gjort motstånd skulle jag kunnat anmäla honom för misshandel Redigerad 22 april, 2007 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Skitbra säger jag!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Räknar dom med slåssning med lärare? Lärare: Har så jävla nog av dig din jävel! (för att jag störde honom och sa emot det han sade, när han stod och förklarade nåt) -han kommer mot mig och trycker mitt bord hårt mot min mage så ja får lite tungt att andas Lärare: *skriker!* -jag sparkar honom i benet -jag stiger upp och kastar bordet långt ifrån mig -knuffar omkull honom -han sparkar mig i benet och skriker att jag skall gå till rektorn. Ja går till rektorn och förklarade, rektorn tyckte jag bara skall vara tyst på lektionerna. läraren kommer dit en stund senare, jag går ut. Han ropar in mig tillbaks, då är rektorn eldförbannad på mig. Läraren hade försvarat sig genom att säga att jag svor i honom och kastade saker på honom, och då kom han och STOD framför alltså han tryckte inte bordet mot mig. Och då sparkade jag honom i benet, steg upp och kastade bordet på honom och slog honom Aja, när rektorn frågade alla de andra i klassen fick han sanningen. Skulle jag inte gjort motstånd skulle jag kunnat anmäla honom för misshandel Du kan behöva de där lektionerna ser jag, vad du än gör - lyssnar på läraren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Räknar dom med slåssning med lärare? Lärare: Har så jävla nog av dig din jävel! (för att jag störde honom och sa emot det han sade, när han stod och förklarade nåt) -han kommer mot mig och trycker mitt bord hårt mot min mage så ja får lite tungt att andas Lärare: *skriker!* -jag sparkar honom i benet -jag stiger upp och kastar bordet långt ifrån mig -knuffar omkull honom -han sparkar mig i benet och skriker att jag skall gå till rektorn. Ja går till rektorn och förklarade, rektorn tyckte jag bara skall vara tyst på lektionerna. läraren kommer dit en stund senare, jag går ut. Han ropar in mig tillbaks, då är rektorn eldförbannad på mig. Läraren hade försvarat sig genom att säga att jag svor i honom och kastade saker på honom, och då kom han och STOD framför alltså han tryckte inte bordet mot mig. Och då sparkade jag honom i benet, steg upp och kastade bordet på honom och slog honom Aja, när rektorn frågade alla de andra i klassen fick han sanningen. Skulle jag inte gjort motstånd skulle jag kunnat anmäla honom för misshandel Hmh, det berodde väl på hur du betedde dig. Klart han blir triggad om du irriterar honom och ska säga emot allt vad han säger. (Antar att det är en han, tror inte att Anna-Lena, 62 skulle göra något sånt.) Det här inlägget var nog lika onödigt som ditt, eftersom det här inte riktigt hör till ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Mobbning är positivt för människans utveckling och en naturlig del av evolutionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Mobbning är positivt för människans utveckling och en naturlig del av evolutionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Mobbning är positivt för människans utveckling och en naturlig del av evolutionen. Vad var det där för bajsig attityd? Låter som om att det är taget från en dålig bok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Oj. Det såg man inte komma. Nej, jag har inte läst. Jag vill sova. Har inte kunnat sova.. Bajs. Men det är bra tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Kul att detta äntligen sker. Dock kan jag påpeka att när jag började hänga här fick jag storskäll då jag la fram detta förslag på diverse politiktrådar, eftersom att folk ansåg att "Innerst inne mår mobbaren mycket dåligt, och är i sig ett offer, därför får man inte flytta på honom bort från sina vänner". Nu är det som det ska vara: handling leder till konsekvens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fel tycker jag. Att flytta problemet hjälper inte. Sätt in feta resurser mot mobbarna. Hembesök, samtal, osv för att hjälpa dem att komma till rätta med sina problem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fel tycker jag. Att flytta problemet hjälper inte. Sätt in feta resurser mot mobbarna. Hembesök, samtal, osv för att hjälpa dem att komma till rätta med sina problem! You got my vote. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Fel tycker jag. Att flytta problemet hjälper inte. Sätt in feta resurser mot mobbarna. Hembesök, samtal, osv för att hjälpa dem att komma till rätta med sina problem! Well. Klart det funkar, mer än andra alternativ. Vad jag ser det som. Om nu första som mobbade någon skulle få byta skola. Skulle dom andra inte vilja göra det. När jag mobbade i högstadiet, tillsamans med andra. Hade ju inte blivit samma sak då. Att flytta en mobbad.. Röv. Den kommer bara få stryk på andra skolan. Skolor hjälper ju en aldrig så. Skulle bara säga "Gör dina läxor" Om nu den mobbade flyttade blir det ju annorlunda. Bättre än tvärtom enligt mig. Det finns inget direkt funkande grej för mobbning. Men skulle klart motverka massmobbning. Vilken är den värsta. Nog inte så sköj att ha 40 personer mobba en i gympan. Nu har jag inte tänkt igenom detta heller. Men flytta mobbade är bara korkat rakt igenom. Hembesök hade inte funkat heller. Röv. Snacka med många? Funkar inte då. Bryr ju sig inte. Det som är grejen. Sedan om det hade blivit flera som mobbade tillsamans med en. Skulle man bry sig ännu mindre. Nu vet jag väl att den som mobbar skulle antagligen kanske hade mobbat dit han kommer också. Men om han kommer till ny skola så är det inte heller samma sak. Säg hela gamla skolan skulle veta hur han är, och fått "respekt" för det. Skulle ingen i den nya skolan veta. Vänjer sig vid som, glömmer bort det också. Del i grejen varför man gör sånt. Tror lätt detta skulle funka många gånger bättre än flytta på dom mobbade. Inte deras fel andra är as. Sorry för lång text. Palla. Yeah I know. Men jag slutade tidigt ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts