Jump to content

Nu kan man flytta pubertala avskum!

SlewME
 Share

Recommended Posts

Äntligen så kommer förmodligen möjligheten att flytta de pubertala avskumen (även kallade: mobbare) flyttas från skolan, istället för att flytta den utsatte - mobbade. Det är den största satsningen i som någon gång gjorts i Sverige för att stoppa mobbning. Artikel expressen: http://www.expressen.se/nyheter/1.649163

Tyck till! Vad tycker du?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 164
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Räknar dom med slåssning med lärare? ^_^

Lärare: Har så jävla nog av dig din jävel! (för att jag störde honom och sa emot det han sade, när han stod och förklarade nåt)

-han kommer mot mig och trycker mitt bord hårt mot min mage så ja får lite tungt att andas

Lärare: *skriker!*

-jag sparkar honom i benet

-jag stiger upp och kastar bordet långt ifrån mig

-knuffar omkull honom

-han sparkar mig i benet och skriker att jag skall gå till rektorn.

Ja går till rektorn och förklarade, rektorn tyckte jag bara skall vara tyst på lektionerna.

läraren kommer dit en stund senare, jag går ut.

Han ropar in mig tillbaks, då är rektorn eldförbannad på mig.

Läraren hade försvarat sig genom att säga att jag svor i honom och kastade saker på honom,

och då kom han och STOD framför alltså han tryckte inte bordet mot mig.

Och då sparkade jag honom i benet, steg upp och kastade bordet på honom och slog honom :teehee:

Aja, när rektorn frågade alla de andra i klassen fick han sanningen. Skulle jag inte gjort motstånd

skulle jag kunnat anmäla honom för misshandel :lol:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räknar dom med slåssning med lärare? :teehee:

Lärare: Har så jävla nog av dig din jävel! (för att jag störde honom och sa emot det han sade, när han stod och förklarade nåt)

-han kommer mot mig och trycker mitt bord hårt mot min mage så ja får lite tungt att andas

-knuffar omkull honom

Ja går till rektorn och förklarade, rektorn tyckte jag bara skall vara tyst på lektionerna.

Läraren hade försvarat sig genom att säga att jag svor i honom och kastade saker på honom,

Och då sparkade jag honom i benet, steg upp och kastade bordet på honom och slog honom :lol:

Aja, när rektorn frågade alla de andra i klassen fick han sanningen. Skulle jag inte gjort motstånd

skulle jag kunnat anmäla honom för misshandel (w00t)

Du kan behöva de där lektionerna ser jag, vad du än gör - lyssnar på läraren! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räknar dom med slåssning med lärare? :teehee:

-knuffar omkull honom

Och då sparkade jag honom i benet, steg upp och kastade bordet på honom och slog honom :lol:

skulle jag kunnat anmäla honom för misshandel (w00t)

Hmh, det berodde väl på hur du betedde dig. Klart han blir triggad om du irriterar honom och ska säga emot allt vad han säger. (Antar att det är en han, tror inte att Anna-Lena, 62 skulle göra något sånt.)

Det här inlägget var nog lika onödigt som ditt, eftersom det här inte riktigt hör till ämnet. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att detta äntligen sker.

Dock kan jag påpeka att när jag började hänga här fick jag storskäll då jag la fram detta förslag på diverse politiktrådar, eftersom att folk ansåg att

"Innerst inne mår mobbaren mycket dåligt, och är i sig ett offer, därför får man inte flytta på honom bort från sina vänner".

Nu är det som det ska vara: handling leder till konsekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel tycker jag. Att flytta problemet hjälper inte. Sätt in feta resurser mot mobbarna. Hembesök, samtal, osv för att hjälpa dem att komma till rätta med sina problem!

Well. Klart det funkar, mer än andra alternativ. Vad jag ser det som.

Om nu första som mobbade någon skulle få byta skola. Skulle dom andra inte vilja göra det.

När jag mobbade i högstadiet, tillsamans med andra. Hade ju inte blivit samma sak då.

Att flytta en mobbad.. Röv. Den kommer bara få stryk på andra skolan.

Skolor hjälper ju en aldrig så. Skulle bara säga "Gör dina läxor"

Om nu den mobbade flyttade blir det ju annorlunda.

Bättre än tvärtom enligt mig.

Det finns inget direkt funkande grej för mobbning. Men skulle klart motverka massmobbning. Vilken är den värsta.

Nog inte så sköj att ha 40 personer mobba en i gympan.

Nu har jag inte tänkt igenom detta heller. Men flytta mobbade är bara korkat rakt igenom.

Hembesök hade inte funkat heller. Röv. Snacka med många?

Funkar inte då. Bryr ju sig inte. Det som är grejen. Sedan om det hade blivit flera som mobbade tillsamans med en.

Skulle man bry sig ännu mindre.

Nu vet jag väl att den som mobbar skulle antagligen kanske hade mobbat dit han kommer också.

Men om han kommer till ny skola så är det inte heller samma sak.

Säg hela gamla skolan skulle veta hur han är, och fått "respekt" för det.

Skulle ingen i den nya skolan veta.

Vänjer sig vid som, glömmer bort det också. Del i grejen varför man gör sånt.

Tror lätt detta skulle funka många gånger bättre än flytta på dom mobbade.

Inte deras fel andra är as.

Sorry för lång text. Palla. Yeah I know. Men jag slutade tidigt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor