Jump to content

GTA & DRIVER

Cyper
 Share

Är Driver-serien en GTA-kopia?  

43 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det första GTA kom 97 och Driver kom 99. You do the math.

Första GTA var det en annan vy och allt sådant, man kunde gå ut ur bilen och blablabla. I Driver kunde man bara köra bil.

I Driver 3 kan man gå ur bilen och skjuta och ha sig. Driver 3 kom 2004 och då hade både GTA 3, Vice City och (kanske är inte säker) SA kommit ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja du...

Först ut var ju GTA. Sen kom Driver som första spel att vara i 3D. Det som saknades från GTA till Driver 2 var vapnen. Man kunde lämna bilen, och sno nya bilar, men man kunde alltså inte plocka upp vapen och skjuta.

I min mening är är de tredimensionella GTA-spelen MYCKET kraftigt inspirerade av Driver-serien. Mycket mer än vad Driver känns inspirerat av de tvådimensionella GTA...

Hade Driver än idag fokuserat på körningen, hade det varit mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men lägg ner. GTA kopia. Bah! Isåfall är alla FPS Wolfenstein 3d kopior och alla Tennis-spel pong kopior and so on.

Dock... så tror inte jag att Driv3r hade sett ut så som det gjorde, om det inte vore för att GTA3, och dom andra nya GTA-spelen, hade sett ut så som dom gjorde. :shifty:

-----

Men, nej, inte så långt att jag vill säga att det är en kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inget som heter GTA kopia, det heter freeroam numera.

Men skulle t.ex. Driver 4 vara 80% likt GTA SA kan man ju säga att det är en

GTA SA kopia

Och rockstars eger inte någon ensamrätt på freeroam spelen,

och första freeroam spelen var ju GTA så därför börjar alla kalla spel för GTA-kopior.

Men det är lika CP som att kalla Rayman för mario-kopia men folk inséer bara inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämsta review på Driver PL jag någonsin sett. De säger att det är som GTA; det finns safehouses, storymissions, carjacking m.m. Redan I Driver (1) hade man ett safehouse där man (som I Driv3r) kunde ta emot telefonsamtal. Att begå brott var inget nytt I Driver heller. Ibland fick du uppdrag att plocka upp bankrånare, hitmans m.m. I Driver 2 kunde du gå ut ur din bil och sno andras. Fyfan villken äcklig review på ett spel. Inte nog med att Driver var det första spelet I 3D.

http://youtube.com/watch?v=ZvhYppPwj1M

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor