Renard Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Är det värt att köpa? Håller det? Det jag letar efter är: 70-tals känsla, rätt så bra bilfysik, många uppdrag etc etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) Är det värt att köpa? Håller det? Det jag letar efter är: 70-tals känsla, rätt så bra bilfysik, många uppdrag etc etc Uppdragen I Parallel Lines är inte sådär hyper roliga, vissa lite simpelt gjorda. Om du gillar bilspel mycket så är det värt att köpa. Finns, som I GTA, massor av offstory-uppdrag runt om I staden. Streetrace,Hitman m.m. Bilfysiken är inte rätt så bra, den är vädligt bra. Krockskadorna är verkliga och styrningen lika så. Går även att modifiera dina bilar; Trimma, lackera,sänk,höj och massor av annat. Det finns inga andra Driver-liknande spel som har lika fantastisk bilfysik som detta. Många brukar gemföra GTA's bilfysik med mycket vilket är fel eftersom den är dålig. I Driver kan till och med däcken lossna, och om du spränger en bil så går den I flera bitar - Dvs det är bara inte dörrar,fönster och backlucka som flyger iväg och blir, som I GTA, kolsvarta. Grafiken I alla cutscenes är väldigt välgjorda och grafiken är på topp. Vet inte hur stor inblick du har I Driver-serien och Driver PL men berättade det för säkerhetskull. Du kan ju alltid se denna trailer: http://youtube.com/watch?v=nBvoigZUOOM EDIT: Glöm inte bort att man kan välja mellan era -70 och -2000 Redigerad 22 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) Det verkar riktigt bra. Har redan bestämt mig för att köpa det. Har några frågor dock: Så man kan alltså välja att köra i 70 eller 2000-tal? Kan man köra mini-games efter storyn? Kan man åka till Coney Island? Har hört det nämnligen. Redigerad 22 april, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Det verkar riktigt bra. Har redan bestämt mig för att köpa det. Har några frågor dock: Så man kan alltså välja att köra i 70 eller 2000-tal? Kan man köra mini-games efter storyn? Kan man åka till Coney Island? Har hört det nämnligen. Ja på alla tre. Kommer dock inte ihåg om det hette Coney Island. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Hur funkar det här med free-roam? Är det som i ettan och tvåan att det finns ett "free-roam läge" eller är det som i GTA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Hur funkar det här med free-roam? Är det som i ettan och tvåan att det finns ett "free-roam läge" eller är det som i GTA? Som I GTA. Dina uppdragsgivare finns runt om I staden. Dock så finns det inte längre båtar I det. Ännu fattigare är att du inte kan gå in I många byggnader. Du får inte heller ändra väder det ändras av sig själv (det är dock alltid soligt) och tiden är det samma som I GTA, dvs. alldeles för snabbgående. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 (redigerad) Sådana grejer kan man förbise. Men hur bra är DPL när det kommer till stunting? Inte som TCNYC hoppas jag! Hur funkar det här med 70 och 2000 tal? Kan man hoppa mellan dem i någon sorts huvudmeny? Och hur mycket kan man modda? Är det avancerat? Redigerad 24 april, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 (redigerad) Sådana grejer kan man förbise. Men hur bra är DPL när det kommer till stunting? Inte som TCNYC hoppas jag! Hur funkar det här med 70 och 2000 tal? Kan man hoppa mellan dem i någon sorts huvudmeny? Och hur mycket kan man modda? Är det avancerat? Har inte stuntat I det s mycket så jag kan inte uttala mig. Det jag vet är dock att det finns stjärnor (som är gula, påminner om Cop Bribe I GTA) som du kan försöka samla in. Vet inte hur svårt det är, men du måste stunta för att ta dem. Du behöver I allafall inte oroa dig det minsta för bilfysiken. Om du öppnar en menyn så kan du ändra eran eran där. Du måste dock spela tills du kommer till 200-talet, villket är en bit framåt. Modding är inte så extremt avancerad men betydligt bättre om man igen ser på GTA (igen). Du kan trimma, ändra färg, ställa in stötdämparna, bromsarna höjden etc m.m.Det bästa med modding är att du kan modda allt möjligt, med det inkluderas bussar och lastbilar som du kan fylla på med nitro. Om du bara är ute efter freeroaming så håller inte spelet så länge, men vill du klara av allt det erbjuder är det något annat. Det finns racetracks runt om I staden där du kan vinna både pengar och bilar. Självklart så finns det även streetrace du kan köra mot andra. Vill inte gå in på vad du kan vinna och du bör inte ta reda på det heller. Finns lite att göra om man vill det. Du kan köra streetrace, hitman, sen kan du sno bilar med bergningsbil, leverera bilar (på lagligt sätt) och massor av annat. Du kan även jobba som taxi chaufför. Gillar du att vildabiljakter så är nog Driver det rätta spelet. Det märks att det inte är som Driv3r, det är verkligen mer fokuserat på bilkörning. Du kan alltid besöka officiela sidan: www.atari.com/driver/ Om du har mer frågor är det bara att fråga. Finns koola videos (specieelt ''Can't get enough'') på sidan om du inte redan sett dem. Bra kvalité också. Redigerad 24 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 (redigerad) Tack för att du svarar på frågorna. Det här verkar vara ett spel för mig. Vad går de olika mini-games ut på? Hitman antar jag är lönnmord eller? Och de andra? Hur många polisbilar kan man ha efter sig på samma gång? Redigerad 24 april, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Tack för att du svarar på frågorna. Det här verkar vara ett spel för mig. Vad går de olika mini-games ut på? Hitman antar jag är lönnmord eller? Och de andra? Hur många polisbilar kan man ha efter sig på samma gång? Japp, hitman är lönnmord. Om man nu ska kalla det lönnmord. På vissa minigames ska man leverera bilar till sina ägare på en viss tid och på andra skall man sno bilar med en bergningsbil. Vet inte riktigt hur många polisbilar du kan ha efter dig, det är väldigt olika. Men om du ställer till med allt för mycket kommer det tillslut swatbilar mot dig. Du kan ockå bli jagad av helikopter. Det är inte heller som I Driv3r att om du tar upp ett vapen ser polisen det direkt och du får en wanted level, utan I PL tar det ett tag innan de ser vapnet. Om du är efterlyst ochgår du in I en bil så känner det bara igen dig om du är nära dem. Kör du nära polisen allt för länge kan de känna igen dig också. Detta problem går dock att lösa med tonade rutor på bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Låter riktigt verklighets troget. Hur funkar det här med bilarna? Jag har hört att man bara kan stjäla bilar och inte köpa. Men de som man stjäl går väl självklart att spara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Låter riktigt verklighets troget. Hur funkar det här med bilarna? Jag har hört att man bara kan stjäla bilar och inte köpa. Men de som man stjäl går väl självklart att spara? Japp. Du kan spara hur många bilar som helst och I princip alla går att modda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Najs najs. Älskar låten i "Can't get enough" trailern. Helt min stil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 (redigerad) [quot]name=Renard' date='Apr 27 2007, 10:31' post='878043] Najs najs. Älskar låten i "Can't get enough" trailern. Helt min stil. Redigerad 27 april, 2007 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Har nu reserverat ett exemplar från Megastore i Täby. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Det verkar riktigt bra. Har redan bestämt mig för att köpa det. Har några frågor dock: Så man kan alltså välja att köra i 70 eller 2000-tal? Kan man köra mini-games efter storyn? Kan man åka till Coney Island? Har hört det nämnligen. När du klarat storyn får du välja i startmenyn om du vill spela i 70 eller 2000 talet. Ett litet cheat jag hitta när man klarat spelet och kan hoppa i tiderna, sno alla coola bilar ni hittar i modern tid och spara dom. Sen ska ni åka tillbaka till 70-talet och trimma/styla bilarna för 1/10 av priest i modern tid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Har nu haft spelet sen igår. Är riktigt riktigt nöjd. Bilfysiken är den bästa jag sett, grym story, snyggt NYC, bra musik, snygga bilar. Toppenspel. Men: Får man fler safehouses än det första vid vattnet? Kommer allt se annorlunda ut på 2000-talet? När får man tillgång till La Guardia flygplatsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Har nu haft spelet sen igår. Är riktigt riktigt nöjd. Bilfysiken är den bästa jag sett, grym story, snyggt NYC, bra musik, snygga bilar. Toppenspel. Men: Får man fler safehouses än det första vid vattnet? Kommer allt se annorlunda ut på 2000-talet? När får man tillgång till La Guardia flygplatsen? Man har bara ett safehouse och 4garage när man klarat spelet Det är rätt så likt på 2000-talet fast husen kanske ser lite anourlunda ut (din lägenhet är helt sönderklottrad ). Flygplatsen vet jag faktist inte. Men du kan vinna bilar om du kör tävlingar på nivå normal/hard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 1 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2007 Flygplatsen kan man köra in på. Om du börjar på La Gaurdia så tar du första höger då du kommer ut på den trafikerade vägen. Bara att följa den vägen så kommer du till flygplatsen, men du får köra sönder stängslet. Titta runt på väggarna I ditt safehouse på 2000-talet så står det något.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Flygplatsen kan man köra in på. Om du börjar på La Gaurdia så tar du första höger då du kommer ut på den trafikerade vägen. Bara att följa den vägen så kommer du till flygplatsen, men du får köra sönder stängslet. Titta runt på väggarna I ditt safehouse på 2000-talet så står det något.. "Tanner lives" Hehe! Lite roligt faktiskt. Jag har provat att köra sönder stängslet men bilen kanske var för svag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts