Mark Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 God dag. Nu är det så här att jag inte får internet på min dator. Vet inte riktigt hur det hände. Nåja, har försökt reparera anslutningen och då står det "Begränsad eller ingen anslutning" eller "IP adressen kunde inte förnyas". Har testat att koppla ur routern och sen koppla in den igen, hjälpte inte. Vad kan felet vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) God dag. Nu är det så här att jag inte får internet på min dator. Vet inte riktigt hur det hände. Nåja, har försökt reparera anslutningen och då står det "Begränsad eller ingen anslutning" eller "IP adressen kunde inte förnyas". Har testat att koppla ur routern och sen koppla in den igen, hjälpte inte. Vad kan felet vara? 1. Vilken Router har du? (Märke -> modell) 2. Har du prövat att "Reset":a routern? 2. Kommer du in i routern? 3. Hur lång tid har det pågått? EDIT: Har du inställt att datorn FÅR IP automatiskt? Redigerad 22 april, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Sådär brukar det stå om datorn av någon anledning inte kan fixa ett IP automatiskt. Jag vet inte om man kan göra så när man sitter bakom router men prova välja IP:t själv, 192.168.1.XXX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) 1. Vilken Router har du? (Märke -> modell) 2. Har du prövat att "Reset":a routern? 2. Kommer du in i routern? 3. Hur lång tid har det pågått? EDIT: Har du inställt att datorn FÅR IP automatiskt? 1. Netgear-nånting.. 2. Öhm, antar det. Ja 2. Ja 3. 2-3 dagar. Har inte gjort några inställningar alls. Redigerad 22 april, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Hade liknande för ett tag sedan, se till så att ALLA sladdarna sitter rätt, våra var mystiskt omkopplade så att bredbandet gick in i routern och min dator var kopplade i mamas dator. >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Förnya IP:n (refresh) , kanske funkar. Om du inte vet hur man gör, sök på google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Samma sak hände mig med. spännings aggregatet hade lagt av på nått sorts sätt Vi hade för låg V på aggregatet. Vi hade typ 7 eller nått sen bytte vi till 9v då funkade det. Kolla hur många V du har på det =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Ifall du nyligen fått din router (eller fipplat med annat, t. ex. att försöka reparera nätverket) kan det vara inställningar som är fel. Jag ringde support och de gav mig lite siffror som jag "egentligen inte skulle behöva" enligt dem och instruktionsboken. Ring och fråga, får du inte hjälp här eller på Google så ska de kunna hjälpa dig. Annars, testa att ta bort anslutningen och skapa en helt ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Ville bara säga att nu har felet löst sig, formaterade om datorn igår kväll och nu funkar allt som det ska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts