chucky.swe Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Som topictiteln lyder,är det möjligt att ha internet på men inte datorn (eller,datorn kan vara i ett vänteläge etc)? Egentligen behöver bara internet vara på,resten av datorn kan vara i vänteläge.. Skulle vara tacksam för lite snabb respons,tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Hur fan ska du använda Internet utan en dator? Surfa på etern eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Vad ska ettorna och nollorna från internet göra för nytta om datorn inte kan använda dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Lika dum fråga som när min bror undrade om datorn behövde vara på för att ladda hans MP3-spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Lika dum fråga som när min bror undrade om datorn behövde vara på för att ladda hans MP3-spelare. Samma sak som att någon frågar om man måste ha igång datorn för att använda musen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Vänteläge borde väl gå? "Behåller sessionen och kör datorn i energisparläge med alla data kvar i minnet." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) Vänteläge borde väl gå? "Behåller sessionen och kör datorn i energisparläge med alla data kvar i minnet." Det gör väll bara att datorn princip lägger av, förutom att dina nuvarande aktiviteter sparas så du snabbt kan återgå till ditt arbete snabbt, eller har jag fel? Redigerad 22 april, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 22 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Vänteläge borde väl gå? "Behåller sessionen och kör datorn i energisparläge med alla data kvar i minnet." Jajjemen,det var så jag undrade.. Men tack era pärer.. *Closed,and the writer is hiding behind the couch* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Det gör väll bara att datorn princip lägger av, förutom att dina nuvarande aktiviteter sparas så du snabbt kan återgå till ditt arbete snabbt, eller har jag fel? Nja. Om jag inte helt blandar ihop dom nu eftersom jag har engelskt windows, så är det så att vänteläge stänger av hårddiskarna, skärmen och alla program slutar men hålls ändå igång men den är ändå på. Fläktar fortsätter att snurra om man inte har temperatursensor och den drar fortfarande ström (fast lite mindre). Viloläge däremot sparar ner allt man har körande i minnet på hårddisken och stänger av datorn helt och sen nästa gång man startar så laddas allt in i minnet igen och då har man alltså samma program igång med samma data och så vidare. Fördelen med viloläge är ju att datorn stängs av och då är helt tyst men samtidigt så går det lite snabbare att återgå från vänteläge än från viloläge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Nja. Om jag inte helt blandar ihop dom nu eftersom jag har engelskt windows, så är det så att vänteläge stänger av hårddiskarna, skärmen och alla program slutar men hålls ändå igång men den är ändå på. Fläktar fortsätter att snurra om man inte har temperatursensor och den drar fortfarande ström (fast lite mindre). Viloläge däremot sparar ner allt man har körande i minnet på hårddisken och stänger av datorn helt och sen nästa gång man startar så laddas allt in i minnet igen och då har man alltså samma program igång med samma data och så vidare. Fördelen med viloläge är ju att datorn stängs av och då är helt tyst men samtidigt så går det lite snabbare att återgå från vänteläge än från viloläge. Aha okej, det kan nog vara så, för min laptop blir den helt knäpptyst och fläktarna slutar, men om man kör "windos xp mode" på start-menyn så finns det vara 3 st knappar, "Stand by, Turn off, Restart" medans det finns vänteläge och viloläge på den klassiska, hoppas någon förstog vad jag menade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Aha okej, det kan nog vara så, för min laptop blir den helt knäpptyst och fläktarna slutar, men om man kör "windos xp mode" på start-menyn så finns det vara 3 st knappar, "Stand by, Turn off, Restart" medans det finns vänteläge och viloläge på den klassiska, hoppas någon förstog vad jag menade Stand by är vänteläge. Om du vill gå in i viloläge även med XP:s avstängningssak så kan du hålla in shift när den syns för då så byts "Stand by" (vänteläge) ut mot "Hibernate" (viloläge) om du har ställt in det i engergispararinställningar (högerklick på skrivbord->egenskaper och leta där). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts