Jump to content

Nationella Proven (För alla 91:or)

Renard
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gjorde muntliga engelskan igår.

Och ve och fasa! Det gick klockrent ända tills jag tappade bort ett ord...

..."åker". :'(

Jag lyckades därmed hafsa till det ordentligt, och det värsta var att det var ett ord som jag klockrent kan annars. Men just då... då stog det helt stilla i huvudet.

Så det slutade med att jag sa att i omgivningen runt mitt hus var det fullt med "Corn Fields"... ;)

Och, va fan, finns det ens majsfält i Sverige? :) Aja, sent omsider så kom jag på att det självklart var "fields." :unsure:

Men sånt där onödigt fel var det... verkligen. Får hoppas att hon blundade för det.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho, Matte C idag ju, tema Nya Zeeland :) Igår hade det tydligen läckt, något som visade sig vara falskt när jag öppnade provet idag, Underbart måste jag säga, det jag läste igårkväll var helt sjukt svårt, och detta var mycket lättare :) Har kanske nåt slarvfel men annars kände det superbra ;)

Haha, hade två kompisar som satt uppe halva natten och övade på fel prov.. en fock hjälp av sin mamma att fuska på nationella :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho, Matte C idag ju, tema Nya Zeeland :) Igår hade det tydligen läckt, något som visade sig vara falskt när jag öppnade provet idag, Underbart måste jag säga, det jag läste igårkväll var helt sjukt svårt, och detta var mycket lättare :) Har kanske nåt slarvfel men annars kände det superbra ;)

Haha, hade två kompisar som satt uppe halva natten och övade på fel prov.. en fock hjälp av sin mamma att fuska på nationella :lol:

Precis samma. Det som läckte var helt sinnessjukt svårt och det blev hur mycket decimaler som helst när man räknade ut.

Det riktiga var ganska lätt dock. Den enda som jag var lite osäker på var den med hissen. Jag har för mig att jag räknade ut att det var graf D eftersom den gick närmast 30 km/h (den kom till 29 har jag för mig) men nästan alla andra säger att det var graf C som jag tror gick i max 25 km/h.

Jaja, annars gick det jättebra känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis samma. Det som läckte var helt sinnessjukt svårt och det blev hur mycket decimaler som helst när man räknade ut.

Det riktiga var ganska lätt dock. Den enda som jag var lite osäker på var den med hissen. Jag har för mig att jag räknade ut att det var graf D eftersom den gick närmast 30 km/h (den kom till 29 har jag för mig) men nästan alla andra säger att det var graf C som jag tror gick i max 25 km/h.

Hissen var den ända frågan som jag hoppade över. Men jag tog B för den kändes mest rimlig. Skitsamma, fick reda idag att jag minst fått G på matte nationella i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick också det till D. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, det var Graf C. Jag fick det till det. Testade lite olika hastigheter, C och D funkade men eftersom C var mer logisk valde jag den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi fick New Zeeland häfte tidigare i veckan att kolla. Och igår satt jag och kolla på fusket, och det var fel IGEN :rolleyes:

Det här va ju jättesvårt. Kommer nog bara få 1-3 rätt.

Om alla andra säger att det var pisslätt, du kanske borde plugga mera?

Kikade också på det falska igår, trodde att syrran skulle få en hjärtattack när jag visade det för henne så hon sprang och pluggade halva natten. När hon kom hem ville hon strypa mig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor