Jump to content

Nationella Proven (För alla 91:or)

Renard
 Share

Recommended Posts

På muntiligt i svenska ville jag inte prata och på uppsats kom jag inte på nåt att skriva. Men det påverkar ändå inte betyget så spela roll.

Jag tyckte del b var lätt. Men på del a gjorde jag inte alla.

Du är så smart min vän! :shifty:

Fått hem det där adobe-programmet ännu då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur kan slutbetyget inte påverkas av NP? Det gör det i min skola. "Vi vet vart du ungefär ligger kring för betyg" säger lärarna.

Bara vi klarar G så kan vi få vilket betyg som helst sen. Ingen av mina lärare har någonsin haft någon som har haft IG på proven så det är ganska lungt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lärare har sagt att Nationella Proven ska visa vilket betyg man ska ligga på i de olika ämenena så jo visst påverkar de ens betyg!

---------------------------------------------

Mitt så länge

Sv läs: MVG

Sv hör/prata: MVG

Sv uppsats: VG+

Eng läs: MVG

Eng hör: MVG

Eng uppsats: ? (Har inte fått reda på det än)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På muntiligt i svenska ville jag inte prata och på uppsats kom jag inte på nåt att skriva. Men det påverkar ändå inte betyget så spela roll.

Jag tyckte del b var lätt. Men på del a gjorde jag inte alla.

Gick faktiskt bra för mig I Svenska. Går åtminstående att jobba utan att bli psykiskt trött. Fick VG på det muntliga, och G på skriftliga. På uppsatsen skrev jag om en sak,suddade ut. Skrev om en annan, suddade ut, skrev om en annan, suddade ut. Samt att jag kastade en sida. Jag blev jävligt missnöjd och förstod att det endå bara skulle bli ett G. På utvecklingssamtalet hade Svenska läraren sagt till min mentor att det jag hade skrivit (man ser oftast lite även om man suddat) var hur bra som helst. Jag lurade mig själv totalt. :>

Edit: Ironiskt nog skrev jag något som var baserat på Postal, med skräckinslag. :D

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick tillbaka mitt i engelska idag.

Uppsats: MVG

Läsförståelse: MVG

Hörförståelse: MVG

Muntligt prov: MVG

Sammanlagt MVG alltså. 85/90 poäng. Lite mycket slarvfel var det (mycket stod klart och tydligt i texten märkte jag efteråt) men det sänkte inte betyget så jag är jättenöjd ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor