spajdermän Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Har hört flest lovord från folk som använder Nikonen så det blir min vote. Med folk så menar jag ju inte de som har skrivit här, utan folk jag känner... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Jag skullef föreslå Nikon D40, en mycket bra kamera för "nybörjare". Den är byggd för att ta fina och skarpa bilder utan större ansträgning. själv har jag köpt denna kamera en underbar kamera! och de är ett bra pris på den också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 (redigerad) Jag skullef föreslå Nikon D40, en mycket bra kamera för "nybörjare". Den är byggd för att ta fina och skarpa bilder utan större ansträgning. själv har jag köpt denna kamera en underbar kamera! och de är ett bra pris på den också D40 har väl bara ISO 200 - xxx? Jag votar EOS 400D. Jag har inte så stora händer så mig stör det inte att den är liten. Fin display, skarpa och fina bilder, dammborttagning är en smart funktion också. Ska själv köpa 400D imorgon. Redigerad 3 maj, 2007 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 D40 har väl bara ISO 200 - xxx? 200 - 1600 plus "HI 1" (3200). Har läst att generellt så ger ISO 200 ger skarpare bilder än ISO 100 och skillnaden är inget man kan se när det är en systemkamera som tagit bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 D40 har väl bara ISO 200 - xxx? Jag votar EOS 400D. Jag har inte så stora händer så mig stör det inte att den är liten. Fin display, skarpa och fina bilder, damborttagning är en smart funktion också. Ska själv köpa 400D imorgon. Haha, kunde inte låta bli. ----- Funderar också på att köpa en digital systemkamera. Ska kika runt lite mer. Funderar på Eos 400d. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 (redigerad) Haha, kunde inte låta bli. Så fel det kan bli. Curly@ Nej, det kanske inte är något stort problem. Redigerad 3 maj, 2007 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Så, Kalle - Bestämt dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Så, Kalle - Bestämt dig? Är mest sugen på D80, köper nog en sådan när ekonomin tillåter:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 (redigerad) Jag har nog också bestämt mig för en Nikon D80 Har iofs ca 1 månad till på mig att fundera, då ekonomin tillåter. BTW EDIT: Har någon här erfarenhet av Sony A100 eller Pentax K10? Redigerad 13 maj, 2007 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) Jag lånar tråden så slipper jag göra en ny... Jag ska köpa en egen systemkamera nu, den jag har nu delar jag tragiskt nog med en kompis. Och min far ska betala, för han är kär i mig sen han kom på filmfestivalen vi hade i skolan (jag blev nominerad till bästa film, nu vill han köpa en systemkamera åt mig). Vad ska jag köpa? Nikon D80, hur är kitobjektivet till den? Nu snackar jag inte bara en kamera, utan också ett nytt objektiv. Blä för kitobjektiv sålänge dom inte är bra. Det ska ligga runt 11000-13000 max. Har nån några förslag på den bästa kameran inom den prisklassen och ett bra objektiv till det? Redigerad 31 maj, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 (redigerad) Jag lånar tråden så slipper jag göra en ny... Jag ska köpa en egen systemkamera nu, den jag har nu delar jag tragiskt nog med en kompis. Och min far ska betala, för han är kär i mig sen han kom på filmfestivalen vi hade i skolan (jag blev nominerad till bästa film, nu vill han köpa en systemkamera åt mig). Vad ska jag köpa? Nikon D80, hur är kitobjektivet till den? Nu snackar jag inte bara en kamera, utan också ett nytt objektiv. Blä för kitobjektiv sålänge dom inte är bra. Det ska ligga runt 11000-13000 max. Har nån några förslag på den bästa kameran inom den prisklassen och ett bra objektiv till det? http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=207275 Detta paket ska tydligen vara rätt fint. (Det har jag kommit fram till att läsa mängder av resencioner, butiksbiträde på expert säger samma sak) Även det jag troligen ska skaffa mig. Redigerad 2 juni, 2007 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts