Jump to content

Trivs du med ditt utseende?

Deluxo
 Share

Recommended Posts

Behöver kanske inte vara så lätt? Jag kan i princip äta nästan allt utan att gå upp i vikt, väger samma vikt sen sjuan och har ätit det jag vill på vägen.

Förövrigt väger jag 58 kilo och är 1.91 :lol:

Där snackar vi underviktighet !

Jag är 1.82 och väger 66 typ. Rätt lagom säger skolsyster

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad jag än gör så går jag inte upp :lol:

steg ett : http://www.primavi.se/bantning_och_vikt/ar...5&Undervikt

steg två : ifall du går på gymmet. Ät en energirikmåltid innan träning och efter träning.

Aldrig tråkigt att vara underviktig. När jag var två centimetrar mindre för kanske ca 7 månader sedan(har typ slutat växa) så vägde jag 68.

Redigerad av Perlan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

steg ett : http://www.primavi.se/bantning_och_vikt/ar...5&Undervikt

steg två : ifall du går på gymmet. Ät en energirikmåltid innan träning och efter träning.

Aldrig tråkigt att vara underviktig. När jag var två centimetrar mindre för kanske ca 7 månader sedan(har typ slutat växa) så vägde jag 68.

:'( har gjort nästan allt av det där

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett helvete att hitta skor till stora fötter, som är fina och bekväma! Jag har storlek 47-48 på mina fötter.

Jag har "bara" 46, så du har det nog värre. Men ändå. Känner sig som en jävla idiot när man står där och kollar på alla skor men inga passar.

---

Tycker att bara jämföra vikt och längd är väldigt fel, då det är olika, jag väger ungefär 80 kilo, men har ändå absolut ingen mage, snarare "antydan" till magrutor. Så att kolla BMI och liknande grejer är bara dumt.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har "bara" 46, så du har det nog värre. Men ändå. Känner sig som en jävla idiot när man står där och kollar på alla skor men inga passar.

Haha! Precis likadant för mig. Nu för tiden är jag kanske lite mera bestämd.

"Hallå, största storleken på dessa skor?"

Sedan tar dem fram en stor sko. Glad man blir, tills man inte får in fötterna.

Personal: "Jo, dem är rätt små i storlekarna.. hehe"*fakskt skratt*

Mafia_king , tråkigt att det är så :lol: Men sluta inte. Ätt "rätt". Förhoppningsvis så blir det inte sämre iaf.

Det finns säkert doktorer som du kan fråga nånting om. Kanske kan de ge dig nåt "Gå upp i vikt"-piller, ifall det finns. Finns alltmöjligt nuförtiden. Testa iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finland är ett bra land. Många religiösa typer där. ^_^

Hmmjaa... Det stämmer väl sådär - så gott som alla hör till kyrkan iaf, t.o.m. många ateister (däribland några av mina polare och min mor). Ganska komiskt. ^_^

I Finland tänker man i banor som t.ex. "Det bara är så" (angående att höra till kyrkan t.ex), "Man bara gör så" och "Så gör man bara inte".

Måste erkänna att jag bor i denna härliga stad.

Det var som fan! :lol::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver kanske inte vara så lätt? Jag kan i princip äta nästan allt utan att gå upp i vikt, väger samma vikt sen sjuan och har ätit det jag vill på vägen.

Förövrigt väger jag 58 kilo och är 1.91 :rolleyes:

Anledningen till att du inte går upp i vikt är för att du ligger - (minus) i ditt kcal intag, då du ska ligga + för att gå upp i vikt.

Smått sagt - du förbrukar mer energi än du stoppar i dig, och därmed är det omöjligt för dig att gå upp i vikt.

Ät mer. Även om du tycker att du äter mycket så äter du uppenbarligen för lite... ^_^

-----------

Jag vägde 65 när jag började gymma, för ett bra tag sen.

Nu vägs jag in på 77-78. ^_^

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att du inte går upp i vikt är för att du ligger - (minus) i ditt kcal intag, då du ska ligga + för att gå upp i vikt.

Smått sagt - du förbrukar mer energi än du stoppar i dig, och därmed är det omöjligt för dig att gå upp i vikt.

Ät mer. Även om du tycker att du äter mycket så äter du uppenbarligen för lite... :rolleyes:

Ämnesomsättningen är så hög när man är ung att det kan vara svårt att gå upp i vikt hur mycket man än tycker man äter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ämnesomsättningen är så hög när man är ung att det kan vara svårt att gå upp i vikt hur mycket man än tycker man äter.

Men alltså, om man satsade på att få i sig 1L vispgrädde varje dag utöver de vanliga målen, skulle inte vem som helst kunna bli fet då?

---

On Topic: Är 1.85 och väger 90kg, är nöjd med mitt utseende.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har då aldrig haft några problem med att gå upp i vikt. :(

Det har då jag. :(

Äter chips, godis och choklad så det smäller om det men väger ändå löjliga 50kg. Har så lite underhudsfett så att man enkelt kan urskilja blodådrorna på mina underarmar :wub:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har då jag. :P

Äter chips, godis och choklad så det smäller om det men väger ändå löjliga 50kg. Har så lite underhudsfett så att man enkelt kan urskilja blodådrorna på mina underarmar :P

Haha, samma här. :P

Jag väger inte 50 men jag är ändå smal och det du säger om underarmarna stämmer utmärkt.

Även magen ser ut som att jag är jettehveltrenad bara för att jag inte har något underhudsfett.

Sen jag började träna har jag dock gått upp bra många kilon. Väger nästan 75kg och är typ 1.83m nuförtiden :rolleyes:

Men det spelar absolut ingen som helst roll hur mycket skit jag än stoppar i mig så blir jag inte tjock överhuvudtaget...

Ja, jag är relativt nöjd med hur jag ser ut. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ät mer. Även om du tycker att du äter mycket så äter du uppenbarligen för lite... :unsure:

-----------

Jag vägde 65 när jag började gymma, för ett bra tag sen.

Nu vägs jag in på 77-78. :rolleyes:

Frukost(ibland) typ 2-3 mackor, lunch(ibland) typ samma som frukost, middag, och 1 chips/godis påse på det. :-) Och ibland 2 mackor/mat ifrån middag 23:00-01:00

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frukost(ibland) typ 2-3 mackor, lunch(ibland) typ samma som frukost, middag, och 1 chips/godis påse på det. :-) Och ibland 2 mackor/mat ifrån middag 23:00-01:00

Det är lite om du har som mål att gå upp i vikt.

Jag bulkar för tillfället, så jag äter ungefärt såhär på 1 dag:

2-3 mackor och 1 drickyoghurt till frukost, typ spaghetti och köttfärssås lunch, och sen brukar jag träna. Sen när jag kommer hem äter jag direkt en par portioner med kött (eller kyckling) och potatis, så att jag får i mig rätt proteiner och kolhydrater igen. + att jag dricker kosttillskott direkt efter träningen.

Avslutar det med typ en banan eller äpple, och sen så ägnar jag oftast kvällarna med att äta 3 kexchoklad, eftersom att dom säljs billigt på affären bredvid gymmet.

Och med det har jag gått upp i vikt.

(Detta är då en genomsnitts dag, givetvis äter jag inte spaghetti och köttfärssås varenda dag. Men ja... ni fattar nog. :rolleyes:)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor