SlewME Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Hej. Betalar du eller dina föräldrar med kontokort till steam så uppmamas alla att beställa nytt kort. En rysk hacker har nämligen kommit över kontouppgifter om valve och banknummer. Det är oklart i hur stor omfattning det rör sig om, valve har inte gått ut med ett officiellt uttalande om detta än. Hurvida cs-konton och andra känsliga uppgifter - utöver kontonummer - läckt ut är oklart. Valve tar bort alla trådar angående detta i deras forum, så fråga inte där. Här har hackaren MaddoxX skrivit själv http://emp.damage-web.net/viewtopic.php?p=62590 EDIT: Uppdateringar kommer allteftersom. Redigerad 18 april, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Shit vad hax! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Proper fucked. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 (redigerad) *Borta* Redigerad 19 april, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Han har inte kapat några accounter då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Ingen fara för mig, jobbigt för en väldans massa personer dock skulle jag gissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Oj. Tur att man inte har ett Valve account, då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Som tur är har inte vi köpt något från Valve via kontokort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Haha! Tur att man inte köpt nått från Valve med kort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 (redigerad) ja tur att man inte köpte nått med kort ^^ Redigerad 19 april, 2007 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Tur att jag inte spelar CS eller nåt valve spel överhuvudtaget. Men man måste ju skratta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 ja tur att man inte köpte nått med kort ^^ Varför ändrade du inlägget? Har du köpt något eller ej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Jäkligt dåligt att man inte ska kunna lita på ett företag stort som Valve, själv har jag inte köpt något därifrån men jag kan känna hur glada alla föräldrar blir när deras barn kommer och säger att deras kontouppgifter kan ha läckt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Hur många är det som köper ifrån Vavle via nätet egentligen? Aye. This is going to be fun to watch. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Hackers - 1, Valve - 0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 pwnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 (redigerad) Var ju tvungen att editera när man läste Vice inlägg Redigerad 19 april, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Hur många är det som köper ifrån Vavle via nätet egentligen? Aye. This is going to be fun to watch. ^^ Många, jag tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Korkat att sitta och tycka att det är något skoj! Att slippa hålla på att beställa från tex cdon, och gå och vänta på varan i X dagar är jobbigt. Tekniken går framåt och man vill ha grejer så fort som möjligt, på så lätt sätt som möjligt. Räkningar betalas över nätet osv. För att detta skall kunna göas och utvecklas måste det finnas en marknad för det. Och för att det skall finnas så måste folk våga förlita sig på det. Så detta är ett bakslag när det gäller att köpa spel via nätet, speciellt då detta är en rellativt ny företeelse. Jag skulle mer än gärna villja pröjsa och få spelet nerladdat än att hålla på att springa till en butik och stå och trängas med en massa folk när jag skall välja spel. Mer najjs att bara sitte hemma, välja, ladda ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 *TEXT* Shit. :'( Farsan kanske måste spärra kortet då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts