eminem33 Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Jag har nu köpt nytt ljudanläggning men alla högtalare funkar inte och jag antar att det beror på att mitt ljudkort är väldigt gammalt.. så jag har 2 fråger det är den här jag köpt http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...markID=10-50-35 1: vad behöver man för ljud kort för att alla högtalare ska funka 2: är det svårt att byta ljudkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Jag har nu köpt nytt ljudanläggning men alla högtalare funkar inte och jag antar att det beror på att mitt ljudkort är väldigt gammalt.. så jag har 2 fråger det är den här jag köpt http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...markID=10-50-35 1: vad behöver man för ljud kort för att alla högtalare ska funka 2: är det svårt att byta ljudkort? Vad funkar inte? Surroundet? 1. Ett vanligt 5.1 suround kort (Rek ett Creative kort) 2. Nej, samma som grafik. lägg in -> Installera -> Njut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Vad funkar inte? Surroundet? 1. Ett vanligt 5.1 suround kort (Rek ett Creative kort) 2. Nej, samma som grafik. lägg in -> Installera -> Njut det är bara 2 st högtalare som funkar av 5 skulle den här funka http://se.pricerunner.com/pi/48-654861/Lju...duktinformation Redigerad 18 april, 2007 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 det är bara 2 st högtalare som funkar av 5 skulle den här funka http://se.pricerunner.com/pi/48-654861/Lju...duktinformation Jag ser inte varför det inte skulle gå. Kollade upp på några andra sidor och dom sa att den stödjer Surround. 1. Hur många kablar fick du? eller hur många kablar är det att koppla in? BTW: Du har inte glömt att typ ställa in att kortet ska spela upp i Surround? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Jag ser inte varför det inte skulle gå. Kollade upp på några andra sidor och dom sa att den stödjer Surround. 1. Hur många kablar fick du? eller hur många kablar är det att koppla in? BTW: Du har inte glömt att typ ställa in att kortet ska spela upp i Surround? 3 st kablar, ööm det där med att ställa in har jag inte kan prova men tror inte de kommer funka EDIT: det funka inte att ställa in det där på kontrolpanelen Redigerad 18 april, 2007 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Koppla in svart, orange och grön kabel i rätt uttag på ljudkortet (om det stödjer 5.1 vill säga) och sen gör såhär: Redigerad 18 april, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Koppla in svart, orange och grön kabel i rätt uttag på ljudkortet (om det stödjer 5.1 vill säga) och sen gör såhär: [/quotejag har sättit sladdarna rätt och jag har inget som heter så på kontrolpanelen..? jag har sättit sladdarna rätt och jag har inget som heter så på kontrolpanelen..? EDIT: konstigt det såg ut? Redigerad 18 april, 2007 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Prova att leta upp drivrutiner till ljudkortet, finns förmodligen på tillverkarens hemsida. Om du inte vet vad det är för märke så skriv dxdiag i kör så står det nog under nån av flikarna. EDIT: det är för du råkade ta bort ] efter [/quote Redigerad 18 april, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Prova att leta upp drivrutiner till ljudkortet, finns förmodligen på tillverkarens hemsida. Om du inte vet vad det är för märke så skriv dxdiag i kör så står det nog under nån av flikarna. EDIT: det är för du råkade ta bort ] efter [/quote haha fan tack så jävla mycke nu funkar allt!! tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts