Jump to content

Liero

Renard
 Share

Recommended Posts

Men det är ju inte Xtreme jag vill ha, det är ju världssämst. Jag vill kunna spela mitt underbara originalspel på XP, med ljud. Det längsta jag kommit är att få det att funka utan. Xtreme har en "Liero 1.0"-mod, men den ändrar inte särskilt mycket så att det är i närheten av originalet ens.

W0rd up.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju inte Xtreme jag vill ha, det är ju världssämst. Jag vill kunna spela mitt underbara originalspel på XP, med ljud. Det längsta jag kommit är att få det att funka utan. Xtreme har en "Liero 1.0"-mod, men den ändrar inte särskilt mycket så att det är i närheten av originalet ens.

Vad är det som skiljer den från originalet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skiljer jävligt mycket. :shifty:

Vad? Med Liero 1.0 mod med alla gamla vapen och jordbanan, classic skins och classic control för ninjarope kan jag inte hitta en enda skillnad förutom det faktum att man kan ha inne fler än två spelare och spela multiplayer men det är ju bara en fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orgianalet är ju bäst för extreme är ju lite grymt men det är så rörigt med alla inställningar och sånt... Man får ju använda Dosbox så funkar det ju bra på XP ocskå.. Dock väldigt störande att man hema tiden låser knapparna för varandra eftersom det använder så mycket knappar. går ju även at utnyttja.. Det är det största nackdelen och en stor anledniong till att jag inte spelar det så ofta numera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orgianalet är ju bäst för extreme är ju lite grymt men det är så rörigt med alla inställningar och sånt... Man får ju använda Dosbox så funkar det ju bra på XP ocskå.. Dock väldigt störande att man hema tiden låser knapparna för varandra eftersom det använder så mycket knappar. går ju även at utnyttja.. Det är det största nackdelen och en stor anledniong till att jag inte spelar det så ofta numera.

Hmm, värt att prova. Har testat Dosbox till gamla klassiker och det funkar, men startkommandot är besvärligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor