Renard Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Någon som också kör Liero här på GTAsajten? Älskar att vara en liten brutal mask som ska slakta en annan mask som i sig försöker slakta dig också. Beroendeframkallande som attan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Det var kul för... Ja, nu är det iallafall ett riktigt uselt spel. ALL HEIL STICK SOLDIERS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Själv älskar jag retro spel och tröttnar aldrig på Liero Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Liero Xtreme (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) Har haft massor med kul med både originalet och Xtreme. Att dominera sina kompisar i blodig maskkamp är något alldellses särskilt. Big Nuke FTW! Redigerad 17 april, 2007 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Jorå, så fort jag får tag på en W98-dator så. Det funkar inte på XP, och förra gången jag googlade fick jag bara Extreme (skitkass, en skymf mot originalet) eller trasiga filer Nån som vet var man tankar en version som kommer funka på XP? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Jorå, så fort jag får tag på en W98-dator så. Det funkar inte på XP, och förra gången jag googlade fick jag bara Extreme (skitkass, en skymf mot originalet) eller trasiga filer Nån som vet var man tankar en version som kommer funka på XP? :'( Är ganska säker på att du kan tanka en version från Liero Xtremes hemsida som du kan använda till XP. ---------------------- Spikeballs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Tro det eller ej, jag andvänder faktiskt W98. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Tro det eller ej, jag andvänder faktiskt W98. Värt att notera *springer och hämtar anteckningsblocket* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 *Klappar händerna av förtjusning* Äntligen lite uppmärksamhet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Jorå, så fort jag får tag på en W98-dator så. Det funkar inte på XP, och förra gången jag googlade fick jag bara Extreme (skitkass, en skymf mot originalet) eller trasiga filer Nån som vet var man tankar en version som kommer funka på XP? :'( Skaffa Liero Xtreme, kan inte ha varit den du syftat på eftersom Xtreme är en slags uppgradering av gamla Liero. Det går att spela med andra vapen och annorlunda banor, men för den sanne nostalgikern går det att få det identiskt med gamla Liero. Stort plus är förstås multiplayerfunktioner som vi nötat här på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Liero Xtreme (Y) Nu måste jag tanka det efter skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Skaffa Liero Xtreme, kan inte ha varit den du syftat på eftersom Xtreme är en slags uppgradering av gamla Liero. Det går att spela med andra vapen och annorlunda banor, men för den sanne nostalgikern går det att få det identiskt med gamla Liero. Stort plus är förstås multiplayerfunktioner som vi nötat här på forumet. Skulle vara nån nyversion, för ett år sen gick det inte. Länk till den version du talar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 vilka minnen som kommer fram med liero... bland dem skönaste spelen gjorda...... "minigun" "Super shotgun" fan va raster man förstörde med det spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Skulle vara nån nyversion, för ett år sen gick det inte. Länk till den version du talar om? http://lieroxtreme.thegaminguniverse.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Vi brukade lana på det i skolan (innan lärarna tog bort det -.-') Kmr ihåg när vi körde Warhammer 40k mod med onändligt med skott, säger bara Deathray (egentligen så har det vapnet bara 1skott men med oändligt kan du sitta och mata det). En till grej som jag kom ihåg när vi körde Food fight mod och när man änvände äpplerna så lagga hela skiten sönder ^^ Redigerad 18 april, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) ...men för den sanne nostalgikern går det att få det identiskt med gamla Liero. Stort plus är förstås multiplayerfunktioner som vi nötat här på forumet. Går det att få a-b-s-o-l-u-t identiskt med den gamla versionen (vapens laddningstid, diverse inställningar, samma explosioner och läten (Hyuung! Hyyunng! Urrh! Urrh!)), och kan man isf spela denna version multiplayer? Splitscreen? De absolut bästa pre-XP-spelen jag minns har alla varit med splitscreenfunktion. EDIT: Mja, jag såg 1.0-modden, but it's not the same thing. Man kan få den gamla versionen att funka (Jag har på hårddisk, om nån vill ha) på XP, men bara utan ljud. Damnit, ljudet var ju en så stor del av spelet, ska det vara så omöjligt att få det att fungera? :'( För att fixa så spelet funkar på XP, gör såhär: Ta Egenskaper på LIERO.EXE, ta Program och skriv sedan in följande: C:\Spel\Liero\LIERO.EXE /n istället för C:\Spel\liero\Liero\LIERO.EXE Då spelar man utan ljud, vilket ska få det att funka. Damnit, ljudet var ju som sagt en så stor del av spelet! :'( Redigerad 18 april, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Men roligast var nog originalet, det känns mer direkt om man sitter vid samma dator och kör splitscreen. Super Shotgun, Minigun/Chaingun, Big Nuke, Crackler, Spikeball... vad jag än använde så dominerade jag. För mig funkade det med ljud. Körde online ett tag när Xtreme var nytt. Spelade också i skolans datasal, men de datorerna saknade högtalare, så vi fick inget ljud av den anledningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 För mig funkade det med ljud. Det gamla originalet? Vilken version, länk? Hur gjorde du, och vilket OS har du nu? Är det XP så kräver jag förklaring! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Det är orginalet som är bäst helt klart. Som sagt så älskar jag retro känslan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts