Jump to content

Liero

Renard
 Share

Recommended Posts

Jorå, så fort jag får tag på en W98-dator så. Det funkar inte på XP, och förra gången jag googlade fick jag bara Extreme (skitkass, en skymf mot originalet) eller trasiga filer :) Nån som vet var man tankar en version som kommer funka på XP? :'(

Är ganska säker på att du kan tanka en version från Liero Xtremes hemsida som du kan använda till XP.

----------------------

Spikeballs :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jorå, så fort jag får tag på en W98-dator så. Det funkar inte på XP, och förra gången jag googlade fick jag bara Extreme (skitkass, en skymf mot originalet) eller trasiga filer :( Nån som vet var man tankar en version som kommer funka på XP? :'(

Skaffa Liero Xtreme, kan inte ha varit den du syftat på eftersom Xtreme är en slags uppgradering av gamla Liero. Det går att spela med andra vapen och annorlunda banor, men för den sanne nostalgikern går det att få det identiskt med gamla Liero. Stort plus är förstås multiplayerfunktioner som vi nötat här på forumet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa Liero Xtreme, kan inte ha varit den du syftat på eftersom Xtreme är en slags uppgradering av gamla Liero. Det går att spela med andra vapen och annorlunda banor, men för den sanne nostalgikern går det att få det identiskt med gamla Liero. Stort plus är förstås multiplayerfunktioner som vi nötat här på forumet. :)

Skulle vara nån nyversion, för ett år sen gick det inte. Länk till den version du talar om? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi brukade lana på det i skolan (innan lärarna tog bort det -.-') Kmr ihåg när vi körde Warhammer 40k mod med onändligt med skott, säger bara Deathray :):(:wub: (egentligen så har det vapnet bara 1skott men med oändligt kan du sitta och mata det). En till grej som jag kom ihåg när vi körde Food fight mod och när man änvände äpplerna så lagga hela skiten sönder ^^

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...men för den sanne nostalgikern går det att få det identiskt med gamla Liero. Stort plus är förstås multiplayerfunktioner som vi nötat här på forumet. :(

Går det att få a-b-s-o-l-u-t identiskt med den gamla versionen (vapens laddningstid, diverse inställningar, samma explosioner och läten (Hyuung! Hyyunng! Urrh! Urrh!)), och kan man isf spela denna version multiplayer? Splitscreen? icon12_714337_0.gif

De absolut bästa pre-XP-spelen jag minns har alla varit med splitscreenfunktion. :)

EDIT: Mja, jag såg 1.0-modden, but it's not the same thing. Man kan få den gamla versionen att funka (Jag har på hårddisk, om nån vill ha) på XP, men bara utan ljud. Damnit, ljudet var ju en så stor del av spelet, ska det vara så omöjligt att få det att fungera? :'(

För att fixa så spelet funkar på XP, gör såhär: Ta Egenskaper på LIERO.EXE, ta Program och skriv sedan in följande:

C:\Spel\Liero\LIERO.EXE /n

istället för

C:\Spel\liero\Liero\LIERO.EXE

Då spelar man utan ljud, vilket ska få det att funka. Damnit, ljudet var ju som sagt en så stor del av spelet! :'(

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men roligast var nog originalet, det känns mer direkt om man sitter vid samma dator och kör splitscreen. Super Shotgun, Minigun/Chaingun, Big Nuke, Crackler, Spikeball... vad jag än använde så dominerade jag. :)

För mig funkade det med ljud. Körde online ett tag när Xtreme var nytt. Spelade också i skolans datasal, men de datorerna saknade högtalare, så vi fick inget ljud av den anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor