Eudoros Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) okej.... Så kan du fixa en Ak-47 till mig för ett pris som inte så så mycket mer än det kostar i USA? Och så enkelt som det är i USA.. ? Det har jag inte påstått, och speciellt inte då USA har annorlunda vapenlagar än oss - men om du skulle vilja genomföra något liknande, tror du inte man skulle kunna göra det även här? Vapnen grabben använde var två pistoler. Är du villig att betala rätt så kan du lätt få tag i två såna bara på en dag, i t.e.x Stockholm, eller nått. Jag menar, människor klaras av att smugglas in i Sverige - tror du då inte även vapen kan gör det? Redigerad 22 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Det har jag inte påstått, och speciellt inte då USA har annorlunda vapenlagar än oss - men om du skulle vilja genomföra något liknande, tror du inte man skulle kunna göra det även här? Vapnen grabben använde var två pistoler. Är du villig att betala rätt så kan du lätt få tag i två såna bara på en dag, i t.e.x Stockholm, eller nått. Jag menar, människor klaras av att smugglas in i Sverige - tror du då inte även vapen kan gör det? Så jag kan dra till Stockholm och ställa mig på stan och skrika att jag vill ha lite firepower, så kommer en skum typ och visar sitt arsenal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Personligen tror jag inte han var värst psykiskt störd. Han behövde inte ha vart det alla fall... Jag menar dom mobba han så väll och sa att han skulle åka tillbaka till Kina och saker. Han kanske hadde ett dåligt temprament? jag menar det finns det mer som har... Jag menar om det var nån som var mobbad och / eller kanske psykiskt störd i sverige så hadde han inte döda så många max 1-2.. Med en kniv. Jag menar i USA kan man ju köpa ak-47:or osv. btw. Varför kallar dom det här ett drama och inte en Terrorist Attack? Och dagen efter hörde jag att 170 Pers dog i Iraq i en bil bomb... En terroristattack har politiska anknytningar. Terrorism definieras som att vilja sätta skräck i ett land av politiska skäl, riktigt så var det väl inte Cho ämnade. Sen kan det nog också bero på att det bara var en person, terrorister tillhör ju oftast ett nätverk eller en organisation. Och man har inte dåligt temperament om man går bärsärkargång och har ihjäl 32 personer. okej.... Så kan du fixa en Ak-47 till mig för ett pris som inte så så mycket mer än det kostar i USA? Och så enkelt som det är i USA.. ? Jag tror inte direkt att de som rånar banker i Sverige beväpnar sig med vattenpistoler. Om du verkligen vill är det nog inte särskilt svårt att få tag på vapen. Självklart kan det dock aldrig vara exakt lika lätt i Sverige som i USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 okej.... Så kan du fixa en Ak-47 till mig för ett pris som inte så så mycket mer än det kostar i USA? Och så enkelt som det är i USA.. ? Jag känner flera grabbar med 9mms, deuces och sån shit här. Vet inte vart de har fått tag på det men gå och fråga på flashback så hittar du säkert något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Jag tror inte han gick bärsärkargång på en skola bara för att han hade dåligt temperament... Bah, jag känner för det hela tiden när jag går i skolan. Mycket möjligt att ni får läsa om det i tidningen nån dag Dagen efter jag gjort det kommer jag bära en "GTA made me do it"-Tshirt med Thompson-foton påklistrade på mina bara skinkor. Så jag kan dra till Stockholm och ställa mig på stan och skrika att jag vill ha lite firepower, så kommer en skum typ och visar sitt arsenal? Jag känner flera grabbar med 9mms, deuces och sån shit här. Vet inte vart de har fått tag på det men gå och fråga på flashback så hittar du säkert något. Ah, på flashback. Var annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Det har jag inte påstått, och speciellt inte då USA har annorlunda vapenlagar än oss - men om du skulle vilja genomföra något liknande, tror du inte man skulle kunna göra det även här? Vapnen grabben använde var två pistoler. Är du villig att betala rätt så kan du lätt få tag i två såna bara på en dag, i t.e.x Stockholm, eller nått. Jag menar, människor klaras av att smugglas in i Sverige - tror du då inte även vapen kan gör det? Människor brukar kallas för "turrister", som oftast är lugna och sansade eftersom att de ibland tror att de kommer jobba svart i Sverige som t ex städhjälp eller liknande. Vad kan man kalla vapen för? "Detta är en knallpulverpistol... i stål som man kan göra mantelrörelse på. Och som har ett magasin och inbyggt vårdkit"? Men förvisso det är inte extremt svårt att få tag på illegala vapen som i USA. Saken är bara den är att det antagligen var legala vapen han hade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Men förvisso det är inte extremt svårt att få tag på illegala vapen som i USA. Saken är bara den är att det antagligen var legala vapen han hade... Med tanke på att du kan köpa vapen lagligt från 12 års ålder i Virginia så låter det ganska troligt ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts