R2D2 Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Tror emellertid att det är gud som är syndabocken i det hela, han kontrollerar allt och alla. Han väljer vilka som ska vara goda och onda. Att döma av bibeln så var Columbine och även Virginia Tech-massakern guds verk. Det är roligt hur det blir ett himla liv så fort man skyller massakern på våldsamma datorspel, men när man istället skyller på gud så är det då helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 (redigerad) Frågan är väl vad som existerar; Gud eller jävulen, eller om det helt enkelt är samma Gud. Jag kommer aldrig dyrka denna herre genom att gå till kyrkan och be för honom.Just fan, du var spökfantasten va? Inte någon religiös? R2D2, Ja, det beror helt sonika på att folk säger att gud är god. Ingen har någonsin påpekat att spel är goda. Hatar religion och alla som har med religion att göra - sad but true. Redigerad 20 april, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Det är roligt hur det blir ett himla liv så fort man skyller massakern på våldsamma datorspel, men när man istället skyller på gud så är det då helt okej. Fuck you, fuck you, fuck you and fuck YOU. 23-årige Cho Seung-Hui spelade in en video mellan dödsskjutningarna på Virgina Tech och skickade bandet till tv-kanalen NBC innan han fortsatte massakern. På videon poserar han med vapen och far ut i hatiska anklagelser mot rika. Han säger också att han ska dö för de svagas skull, som Jesus gjorde. I rest my FUCKING case BITCHES Jag är sent ute, who gives a shit? Människor är hopplösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Fuck you, fuck you, fuck you and fuck YOU. 23-årige Cho Seung-Hui spelade in en video mellan dödsskjutningarna på Virgina Tech och skickade bandet till tv-kanalen NBC innan han fortsatte massakern. På videon poserar han med vapen och far ut i hatiska anklagelser mot rika. Han säger också att han ska dö för de svagas skull, som Jesus gjorde. I rest my FUCKING case BITCHES Jag är sent ute, who gives a shit? Människor är hopplösa. Ja. Visst. Men precis som med våldsamma datorspel så får inte religion en normal frisk människa att gå ut och mörda folk. Att skylla massakern på något annat än att Cho hade mentala problem känns långt från verkligheten. Visst kan han ha försökt hitta förklaringar i bibeln men att skylla allt på religion känns fel i mina ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Om han påstår att han gör som Jesus är totalt bullshit. Jesus skadade aldrig någon under sin livstid. Jesus begick inte självmord, utan lät andra döda honom, OCH FÖRLÄT dem som dödat honom. Den här snubben har dödat 32 personer, blåste skallen av sig och sa att det var de rikas fel. Orsaken han sa att han sa det där var för att han trodde att någon skulle uppskatta honom efter hans död. Att det skulle få honom att framstå som stor. Han hoppades kanske till och med att religionen Hui-ismen skulle uppstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Ja. Visst. Men precis som med våldsamma datorspel så får inte religion en normal frisk människa att gå ut och mörda folk. Att skylla massakern på något annat än att Cho hade mentala problem känns långt från verkligheten. Visst kan han ha försökt hitta förklaringar i bibeln men att skylla allt på religion känns fel i mina ögon. Jag har aldrig ens påstått att de som följer en religion är normala friska människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Just fan, du var spökfantasten va? Inte någon religiös? R2D2, Ja, det beror helt sonika på att folk säger att gud är god. Ingen har någonsin påpekat att spel är goda. Hatar religion och alla som har med religion att göra - sad but true. Nah, vill inte kalla mig religiös. Spökfantast var nog ett bättre ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Jag har aldrig ens påstått att de som följer en religion är normala friska människor. Tidigare kallade man homosexualitet en sjukdom men sen kom man på bättre tankar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Tidigare kallade man homosexualitet en sjukdom men sen kom man på bättre tankar.För homosexualitet kan man inte förklara vad det beror på. Religion däremot är uppfostran och svaghet - oftast. Det är något man prentar in i någons hjärna, homosexualitet är något man: 1. Antingen föds med 2. Något man blir för att man gillar snopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Läste precis det här http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1050499,00.html Nu förstår jag varför han gjorde det, kanske inte så lätt att tänka sej in i hans situation men jag tror att jag skulle gjort samma sak.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Läste precis det här http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1050499,00.html Nu förstår jag varför han gjorde det, kanske inte så lätt att tänka sej in i hans situation men jag tror att jag skulle gjort samma sak.. Det vet vi redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 (redigerad) Det vet vi redan. Det är inget konstigt med det, han var mobbad. Tycker inte att det han gjorde var "rätt", men jag förstår ändå att han gjorde det.. Redigerad 20 april, 2007 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Tänkte posta en video angående de här ämnet.... Klick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Jag har aldrig gillat Dr.Pihl... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 (redigerad) Jag har aldrig gillat Dr.Pihl... Men det är delvis sant. Som jag alltid säger kring sådana här diskussioner, man kan inte vara helt frisk om man massakrera för att man sett en actionfilm eller spelat GTA. Angående religion, okka sa precis vad jag tycker i någon annan tråd. Människan har en fri vilja. Gud skapade inte människan, människan skapade Gud. I behov av något att tro på. Och enligt mig är vi fortfarande i behov. Lägg bara inte ett likatecken mellan fanatism och religion, snarare ett ofta förekommande plustecken. Underskatta inte tro till något så korkat så att ni kan köra era "varför finns det så mycket ondska om en Gud existerar?"-frågeställningar eftersom att den absurda tankebanan att människan skulle sakna fri vilja är någonting man väldigt enkelt kan utesluta med minsta logiskt tänkande, och om man inte köper detta logiska resonemang - Gud är inte bestämmande - så borde man verkligen tänka till kring vilken fascistisk Gud man faktiskt tillber. Äcklande. Redigerad 21 april, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Men det är delvis sant. Som jag alltid säger kring sådana här diskussioner, man kan inte vara helt frisk om man massakrera för att man sett en actionfilm eller spelat GTA. Jo, det är det nog. När det gäller en mentalt sjuk person så kanske spel kan trigga en att göra liknande saker, dock så tror jag inte spel är något som "programmerar" unga från början... Om dom inte är sjuka, då. Då kan det som sagt slå slint, på ett annat vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Jo, det är det nog. När det gäller en mentalt sjuk person så kanske spel kan trigga en att göra liknande saker, dock så tror jag inte spel är något som "programmerar" unga från början... Om dom inte är sjuka, då. Då kan det som sagt slå slint, på ett annat vis. Exactemundo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Personligen tror jag inte han var värst psykiskt störd. Han behövde inte ha vart det alla fall... Jag menar dom mobba han så väll och sa att han skulle åka tillbaka till Kina och saker. Han kanske hadde ett dåligt temprament? jag menar det finns det mer som har... Jag menar om det var nån som var mobbad och / eller kanske psykiskt störd i sverige så hadde han inte döda så många max 1-2.. Med en kniv. Jag menar i USA kan man ju köpa ak-47:or osv. btw. Varför kallar dom det här ett drama och inte en Terrorist Attack? Och dagen efter hörde jag att 170 Pers dog i Iraq i en bil bomb... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 (redigerad) Personligen tror jag inte han var värst psykiskt störd. Han behövde inte ha vart det alla fall... Jag menar dom mobba han så väll och sa att han skulle åka tillbaka till Kina och saker. Han kanske hadde ett dåligt temprament? jag menar det finns det mer som har... Jag menar om det var nån som var mobbad och / eller kanske psykiskt störd i sverige så hadde han inte döda så många max 1-2.. Med en kniv. Jag menar i USA kan man ju köpa ak-47:or osv. btw. Varför kallar dom det här ett drama och inte en Terrorist Attack? Och dagen efter hörde jag att 170 Pers dog i Iraq i en bil bomb... Jag tror inte han gick bärsärkargång på en skola bara för att han hade dåligt temperament... Han måste ju haft en skada, då han tidigare även hade skrivit noveller och liknande som vart helt groteska, och där det stog att han skulle döda dom alla osv. Och att köpa in vapen är inte något större problem i Sverige, vill man verkligen genomföra något liknande - då är det nästan inget som stoppar det. Redigerad 22 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Jag tror inte han gick bärsärkargång på en skola bara för att han hade dåligt temperament... Han måste ju haft en skada, då han tidigare även hade skrivit noveller och liknande som vart helt groteska, och där det stog att han skulle döda dom alla osv. Och att köpa in vapen är inte något större problem i Sverige, vill man verkligen genomföra något liknande - då är det nästan inget som stoppar det. okej.... Så kan du fixa en Ak-47 till mig för ett pris som inte så så mycket mer än det kostar i USA? Och så enkelt som det är i USA.. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts