xstreem Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 . http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1047568,00.html Det är ju jävligt intelligent... Fy fan alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Wait for it, waaaaait for it......... LOCOROCO MADE THEM DO IT!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) Wait for it, waaaaait for it......... haha --- Riktigt tragiskt det här faktiskt :'( Redigerad 17 april, 2007 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Det som är det mest tragiska är att människor kan bli så sjuka att dom gör sånt här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Gå till en psykolog eller skolkurator. Säker på att det hjälper. Vi vill ju inte att du ska börja utöva ditt hat på människor också. Den dagen jag inte bryr mig om att bli inlåst för livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) Den dagen jag inte bryr mig om att bli inlåst för livet. GUU vicken tråkig attidtyyd!!1! Redigerad 17 april, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Om ni velat höra Jack Thompson gråta, här har ni länken. Sista minuten. Han nämner Vice City, Half Life och CS, men skyller inte på något av dem än. Snart kommer han göra det dock, var så säkra. Men, han säger samtidigt "in a country where there are more guns than people", vilket borde tyda på att han åtminstone fattar att vapenlagarna är ett jäkla stort problem. Frågan är när han ska fatta att det är ett större problem än dataspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Intervju med ett Columbineoffers far: School shootings always spark debate over the availability of guns. What's your view on gun control? I spoke before Congress about a month after the Columbine tragedy and I said then that I didn't think gun control in itself could solve this—and I say it now. Eric and Dylan broke dozens of laws to do what they did at Columbine, and unfortunately, if a person is determined to kill, and they don't care whether they live or die, they're going to find a way to do it whether or not they've got easy access to a gun. Inte nödvändigtvis min åsikt men ännu en att slänga med i diskussionen. Fast hur många är ateister i USA? Typ 10%, om inte mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) Typ 10%, om inte mer. De flesta amerikanska ateiser finnes väl i storstäderna längst kusterna, där folk är mer välutbildade? Jag läste att i vissa mellanvästernstater ligger antalet ateister på så lågt som under 1%... EDIT: Herr Thompson goes own3d? Redigerad 18 april, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 (redigerad) De flesta amerikanska ateiser finnes väl i storstäderna längst kusterna, där folk är mer välutbildade? Jag läste att i vissa mellanvästernstater ligger antalet ateister på så lågt som under 1%... Har för mig att det är rätt utspritt faktiskt. Men storstäderna dominerar i antal ateister, helt klart. Edit: är inte Brainsnap en skämtsida? Redigerad 18 april, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Har för mig att det är rätt utspritt faktiskt. Men storstäderna dominerar i antal ateister, helt klart. Edit: är inte Brainsnap en skämtsida? Hittade länken på FZ, och den som postade den antydde inget om det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 De flesta amerikanska ateiser finnes väl i storstäderna längst kusterna, där folk är mer välutbildade? Jag läste att i vissa mellanvästernstater ligger antalet ateister på så lågt som under 1%... EDIT: Herr Thompson goes own3d? Vad har JT eller skribenten ifråga för källa till att ungen spelade? "like the fact the suspect played video games". Wow, en ung man spelade TVspel. Hur många unga män spelar inte TVspel om jag får fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Åh. http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=1805 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Att införskaffa hårdare vapenlagar skulle som sagt vara på sin plats då enligt mig då det är en stor risk att dessa tas till bruk även om det skulle handla om ett litet bråk eller slagsmål. Man blir förbannad som fan på någon och man bara vill spöa skiten ur denna, vet att man har en pistol hemma och det ena leder till det andra, pang, bom. MEN i detta fall handlar det om en knäppgök som skjuter ner över 30 personer vilket inte har något med hur lätt han har att få tag i vapen eller inte att göra utan hur frisk i skallen man är. Är du tillräckligt pantad i skallen och villig att döda 30 pers på en skola du med så skulle du nog också kunna få tag i vapen relativt lätt här i Sverige också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Vapen till alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 (redigerad) Herr Thompson goes own3d? Ännu mer pwnd? Redigerad 19 april, 2007 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 (redigerad) Åh. http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=1805 Herregud. Martyr? Redigerad 19 april, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Jag tror inte att det allt för mycket om skjutvapen som cirkulerar I USA. Det handlar om sjuka personer som påvärkas av något som tydligen stiger med åren. Dock så måste man verkligen säga att det är helt fel att skjutvapen får säljas runt till tolvåringar. Människorna blir våldsammare och våldsammare, tittar vi på hur censuren låg till för trettio år sedan är det helt annorlunda. Vi är matade med våldsamheter, och fler blir det garanterat, värrre och värre, behövs knappast något vidare bevis matrial för att understryka detta. Titta på Michael Carneal. Psykiskt sjuk person påvärkad av Doom. Hur sjukt det än låter. Han tränade på ett spel för att döda. Han tog på sig minst sex handdukar då han skulle duscha Ifall att några skulle falla av. Han tejpade igen ventilationerna I fall att någon skulle skulle sitta där. Inte nog med det, han vågade inte heller gå direkt till sängen utan hoppade I denn ifall att någon låg med en motorsåg där under för att såga av hans ben. Vart kommer dessa sjuka, ofattbara fantasier ifrån? Är det från? Mitt svar skulle bli, och memorera att det är min tro, att det är människan själv som har skapat detta. Eller är det jävulen som vaknat till liv långt däruppe I himlen? Våld har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Våld har alltid förvärats och kommer uppenbarligen att göra det så länge människan existerar. Det som hände är ofattbart och helt otroligt hemskt. De dödades som grisar utan nåd eller orsak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Jag tror inte att det allt för mycket om skjutvapen som cirkulerar I USA. Det handlar om sjuka personer som påvärkas av något som tydligen stiger med åren. Dock så måste man verkligen säga att det är helt fel att skjutvapen får säljas runt till tolvåringar. Människorna blir våldsammare och våldsammare, tittar vi på hur censuren låg till för trettio år sedan är det helt annorlunda. Vi är matade med våldsamheter, och fler blir det garanterat, värrre och värre, behövs knappast något vidare bevis matrial för att understryka detta. Titta på Michael Carneal. Psykiskt sjuk person påvärkad av Doom. Hur sjukt det än låter. Han tränade på ett spel för att döda. Han tog på sig minst sex handdukar då han skulle duscha Ifall att några skulle falla av. Han tejpade igen ventilationerna I fall att någon skulle skulle sitta där. Inte nog med det, han vågade inte heller gå direkt till sängen utan hoppade I denn ifall att någon låg med en motorsåg där under för att såga av hans ben. Vart kommer dessa sjuka, ofattbara fantasier ifrån? Är det från? Mitt svar skulle bli, och memorera att det är min tro, att det är människan själv som har skapat detta. Eller är det jävulen som vaknat till liv långt däruppe I himlen? Våld har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Våld har alltid förvärats och kommer uppenbarligen att göra det så länge människan existerar. Det som hände är ofattbart och helt otroligt hemskt. De dödades som grisar utan nåd eller orsak. Tror emellertid att det är gud som är syndabocken i det hela, han kontrollerar allt och alla. Han väljer vilka som ska vara goda och onda. Att döma av bibeln så var Columbine och även Virginia Tech-massakern guds verk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2007 Tror emellertid att det är gud som är syndabocken i det hela, han kontrollerar allt och alla. Han väljer vilka som ska vara goda och onda. Att döma av bibeln så var Columbine och även Virginia Tech-massakern guds verk. Frågan är väl vad som existerar; Gud eller jävulen, eller om det helt enkelt är samma Gud. Jag kommer aldrig dyrka denna herre genom att gå till kyrkan och be för honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts