Jump to content

Ny "columbine-massaker" i amerikansk skola idag

The Dude
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det gjorde tydligen inte han heller, ni har något gemensamt.
Tydligen inte. Det kallas att inte ha medlidande för andra människor - och är väl i sig en psykisk störning. Folk med denna störning - en empatistörning - begår ofta våldshandlingar. Vem vet, vi kanske får se MAFIA_KING på nyheterna i ett svenskt massakerdrama.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig ställa en extremt hyptotetisk fråga (spot the sarcasm...).

Jag påstår att förövaren var kristen, eller tillhörde någon annan religion. Vem sätter emot, och viktigast av allt, varför?

Eftersom sgs alla amerikaner är kristna så är ditt påstående med största sannolikhet korrekt. Dock förstår jag inte vad det har med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Psykisk skada vet jag inte om han hade. Tror det var en djup depression, han blev misantropisk, hade inget att leva för... När man är i en djup depression kan det hända att man uppfyller sina mörkaste tankar, och eftersom han ändå hade tänkt begå självmord och var misantropisk (vi säger att han är det) varför inte ta med sig några liv då?

// Dr. Echmil.

För att det är otroligt själviskt och respektlöst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag i skolan har det snackats mycket om det här, och vi har även fått arbete som ska göras om det här.

Fick höra från en kompis att i deras skola så hade dom en tyst minut för dom som dog, men det är väl lite till att överdriva?

Då skulle vi få ha några tysta minuter varje dag för alla som dör i Irak

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen inte. Det kallas att inte ha medlidande för andra människor - och är väl i sig en psykisk störning. Folk med denna störning - en empatistörning - begår ofta våldshandlingar. Vem vet, vi kanske får se MAFIA_KING på nyheterna i ett svenskt massakerdrama.

Troligen inte, jag bryr mig inte för att jag faktiskt inte bryr mig, enkelt. Döden är något man får handskas med, 32 kan dö i en hiss som ramlar ner, 32 kan bli ihjäl skjutna, tycker man synd om alla som dör så blir man helt enkelt galen.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligen inte, jag bryr mig inte för att jag faktiskt inte bryr mig, enkelt. Döden är något man får handskas med, 32 kan dö i en hiss som ramlar ner, 32 kan bli ihjäl skjutna, tycker man synd om alla som dör så blir man helt enkelt galen.

Skulle nog säga att dom som inte bryr sig blir galna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är skillnad mellan att bry sig och att aktivt sörja dom som har dött. Tycka synd om dom som dog gör vilken normal människa som helst men att aktivt sörja dom som har dött (skriva dikter, ha tysta minuter, vad som helst) kan man inte kräva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duh.

De är troll! De vill ha uppmärksamhet och arga kommentarer!

Forumkunskap 1-01.

Medveten om vad ett troll är. Men fortfarande så kan man inte låta bli att bli förbannade på dessa personer. Oavsett vad de vill så är det nolifers. Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duh.

De är troll! De vill ha uppmärksamhet och arga kommentarer!

Forumkunskap 1-01.

Nej jag vill inte ha uppmärksamhet, jag sa bara vad jag kände.

Medveten om vad ett troll är. Men fortfarande så kan man inte låta bli att bli förbannade på dessa personer. Oavsett vad de vill så är det nolifers.

Jag är ingen nolifer eftersom jag tydligen skriver här och lever.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor