Jump to content

Ny "columbine-massaker" i amerikansk skola idag

The Dude
 Share

Recommended Posts

Usch vad hemskt, det här är t.o.m. värre än Columbine.

Det är ren idioti att fortsätta med "Second Amendment" i våra dagar.

Det är ju sorgligt hur lätt man får tag på vapen där borta. En kompis pappa berättade att i vissa stater får man ett gratis vapen utan licenstillstånd, när man öppnar ett bankkonto i vissa banker. Jag vet inte hur pålitlig källa han är, men med tanke på att det är USA så kan det säkert stämma, men kanske inte längre...

Det stämmer, se Bowling for Columbine.. .

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så jävla typiskt USA, och det är nästan så man vill säga "rätt åt er". Nu är det ju inte skolelever som ska behöva betala priset, men det är väl så dom vill ha det då.

Kommer dock krävas något större än det här innan dom feta jävla amerikanarna kommer öppna ögonen och inse att deras vapenpolitik suger kuk.

Om någon vecka/månad kommer Bush-aset gå ut med att dom kommer införa mycket striktare koll på skolor och sån skit, men folk kommer fortfarande att få bära vapen hur fan dom vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig ställa en extremt hyptotetisk fråga (spot the sarcasm...).

Jag påstår att förövaren var kristen, eller tillhörde någon annan religion. Vem sätter emot, och viktigast av allt, varför?

Sen vill jag också poängtera att vapenlagarna ser ut så därför att invånarna ska kunna skydda sig om regeringen eller militären av någon anledning skulle gå bärsärkargång i USA. Det har sitt urpsrung i inbördeskriget då landet delades upp i två läger (som ni ju förhoppningsvis känner till). Det gör ju inte lagen mycket smartare, men det är anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag påstår att förövaren var kristen, eller tillhörde någon annan religion. Vem sätter emot, och viktigast av allt, varför

Först skulle du ju kunna förklara varför du tror att han var religiös?

Och vad skulle det göra om han var kristen?

Killen har ju uppenbarligen en grav psykisk-skada.

Läste i tidningen i morse att det var en skola med väldigt många nationaliteter på eleverna.

Vissa kanske var skandinavier också, dock hade dom inte kunnat fastställa det än då det var världens kaos där. :/

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste i tidningen i morse att det var en skola med väldigt många nationaliteter på eleverna.

Vissa kanske var skandinavier också, dock hade dom inte kunnat fastställa det än då det var världens kaos där. :/

Det ska tydligen ha varit en ung man med kinesiskt ursprung som var gärningsmannen, om detta är sant eller om USA vill dölja att det var en 'amerikan' som gjorde detta vet jag ej.

Som många sagt är det ta mig fan på tiden att USA gör något åt sina vapenlagar, det är väl bara att ge fan i alla rednecks som skulle protestera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig ställa en extremt hyptotetisk fråga (spot the sarcasm...).

Jag påstår att förövaren var kristen, eller tillhörde någon annan religion. Vem sätter emot, och viktigast av allt, varför

so what om han var kristen. Det här är ju knappast en handling i "guds namn". Varje människa är inviduell. Kommer ju räcka med att han har ett gta spel på rummet för att han ska "ha blivit påverkad" av tv-spels våld

Ska tydligen ha varit ett svartsjuke drama som startade allt. kanske en av dem två eller dem båda han sköt först på campen.....

2 timmar innan han gick till skolan...... Men polisen stängde inte av skolan tyckte det var en isolerad händelse....

han ska tydligen ha kedjat fast ytterdörrarna så att ingen skulle kunna komma ut......

Sedan finns teorin att han bombhotat skolan tre gånger nyligen för att se hur säkerheten fungerade.

Det e ju grymt tragiskt att det händer sånna här händelser.

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Psykisk skada vet jag inte om han hade. Tror det var en djup depression, han blev misantropisk, hade inget att leva för... När man är i en djup depression kan det hända att man uppfyller sina mörkaste tankar, och eftersom han ändå hade tänkt begå självmord och var misantropisk (vi säger att han är det) varför inte ta med sig några liv då?

// Dr. Echmil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla typiskt USA, och det är nästan så man vill säga "rätt åt er". Nu är det ju inte skolelever som ska behöva betala priset, men det är väl så dom vill ha det då.

Kommer dock krävas något större än det här innan dom feta jävla amerikanarna kommer öppna ögonen och inse att deras vapenpolitik suger kuk.

Om någon vecka/månad kommer Bush-aset gå ut med att dom kommer införa mycket striktare koll på skolor och sån skit, men folk kommer fortfarande att få bära vapen hur fan dom vill.

QFT.

God bless America.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig förstått USA. Behöver man ingen licens för att skaffa vapen?

Har för mig att det finns en lag om det.

Fast licensen behöver man inte utbilda sig för att få, utan man får helt enkellt ett papper på att man köpt ett sådan och sådant vapen i butiken. Tror dock bara det gäller pistoler och hagelgevär. Sen säljs vapen i varje affär, så att köpa sig ett vapen som minderårig är ungefär som det är för en svensk tonåring att skaffa sig snus/cigaretter.

Och försök inte vända detta till en jubelidiotisk antireligiontråd, för det är bara fjantigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Psykisk skada vet jag inte om han hade. Tror det var en djup depression, han blev misantropisk, hade inget att leva för... När man är i en djup depression kan det hända att man uppfyller sina mörkaste tankar, och eftersom han ändå hade tänkt begå självmord och var misantropisk (vi säger att han är det) varför inte ta med sig några liv då?

// Dr. Echmil.

Nog kan depression också tolkas på en patologisk nivå. Är det inte så, herr Doktor?

Till er andra: Som exempel kan jag ta den mannen som påstod att han lätt skulle mörda någon om han inte hade bibeln. Ledtråd nog? Jag pratar inte om att döda i en guds namn utan att fängelserna kanske består av 1% ateister... just det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog kan depression också tolkas på en patologisk nivå. Är det inte så, herr Doktor?

Till er andra: Som exempel kan jag ta den mannen som påstod att han lätt skulle mörda någon om han inte hade bibeln. Ledtråd nog? Jag pratar inte om att döda i en guds namn utan att fängelserna kanske består av 1% ateister... just det.

Fast hur många är ateister i USA?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor