The Dude Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=639903 "Minst 32 personer har dödats och 28 skadats vid den värsta massakern på en amerikansk skola sedan 1927, enligt tv-kanalen Fow News. Massakern inträffade på universitetet Virginia Tech i Blacksburg i Virginia på måndagen." Dags för amerikanerna att ändra deras inställning till allas rätt till vapen? Nytt Michal Moore-material kanske. Redigerad 16 april, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Jag har aldrig förstått USA. Behöver man ingen licens för att skaffa vapen? Redigerad 16 april, 2007 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Men heregud! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Otroligt bedrövande. Har själv läst och sett filmer om Columbine och de var riktigt hemskt. Kan se mig rubrikerna världen över. Skriver väl mer när mer info kommer. BTW. På new york times står de 22 döda, ( www.nytimes.com ) men visst olika källor väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Gäsp. Skulle inte förvåna mig om det är någon utsänd av Jack Thompson. Han gör verkligen allt, verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Inte för att det rör mig om det dör 22 pers i nått land flera tusen mil ifrån mig, men rätt sjukt att alla får bära vapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Jag har aldrig förstått USA. Behöver man ingen licens för att skaffa vapen? Amerikaner tycker typ att det är en mänsklig rättighet att få försvara sitt hem med ett skutvapen vilket leder till att många skaffar det för att känna sig säkra. Men licens krävs ju, och du får inte ha vapen om du tidigare är straffad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Åh, Jesus! Tragiskt, grymt tragiskt. Dom sköt ihjäl honom iaf. I min mening så är personer som genomför något sånt här inte värd något mer än just det, dock hade det ju varit bättre ändå om dom hade låst in honom och sen kastat nyckeln. En livstid i fängelse är nog inte mumma för en sån där... Redigerad 16 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Fick nyss höra det. Fyfan. Fast å andra sidan så har mord/våldsbrott/våldtäkter minskat med runt 80% sen 1400-talet så man kan inte skylla på samhället direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Men vad i helvete Jag mår illa när jag läser. Alla sidor säger olika. Vissa "över 30", andra "över 20". Nåjo, det är fruktansvärt hur som helst. Vad fan kan en människa drabbas av, som gör att denne dödar ~25 oskyldiga personer? I ain't movin' to the U, S and A. Ever . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Fick nyss höra det. Fyfan. Fast å andra sidan så har mord/våldsbrott/våldtäkter minskat med runt 80% sen 1400-talet så man kan inte skylla på samhället direkt. Inte? Det är samhället som skapar mördare. Anyhoo, jag vet inte vad jag ska tycka om det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Inte helt oväntat, då jänkarna är vapen galna. Sedan vet man ej om mördaren är innan straffad och äldre psykist sjuk. Behöver ej vara någon från universitetet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Jag pratade men en amerikan för några veckorsen om det här med vapen lagar hos dom. För den här killen samlar på vapen. Jag: Varför har du vapen? Han: Jag gillar att provskjuta på banor och sånt, sen ska jag även kunna skydda mitt hem Jag: Skydda ditt hem? Han: Ja, mot inbrottstjuvar och sånt Jag: Du måste väl inte ha vapen för sånt? Han: Jo, varför tycker inte du det? Vill du inte att nån ska ha vapen? Jag: Jo polis och militär och sånt Han: VEt du hur lång tid det tar för polisen att komma när man ringer dom? Jag: Nej hur länge? Han: 20-30 minuter! Jag: Då är det väl här med. Men låt oss säga att en galning går till en skola med en pistol, då kan han skjuta ner många. Men om han inte kunnat få tag på vapen så lätt så kanske han hade haft en kniv. Det är lättare att komma undan från en knivman en en pistolman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Oktober 2006: En 32-årig trebarnsfar tar sig in på en amishskola i Pennsylvania och skjuter ihjäl fem skolflickor mellan 7 och 13 år. Mars 2005: En 16-årig pojke skjuter ihjäl fem elever, en lärare och en säkerhetsvakt på en högstadieskola i norra Minnesota. November 2004: En 21-årig man hugger ihjäl nio sovande elever på en skola i Ruzhou i östra Kina. Motivet sades vara avundsjuka över att barnen hade råd att gå på den dyra internatskolan. April 2002: En 19-årig före detta elev vid ett gymnasium i tyska Erfurt skjuter ihjäl 13 lärare, två elever och en polis. Juni 2001: En drogad 37-årig man rusar in under morgonlektionen i en mellanstadieklass i Osaka i Japan och hugger ihjäl åtta barn med kniv. April 1999: Två kraftigt beväpnade skolelever skjuter ihjäl tolv andra ungdomar och en lärare vid Columbine High School i Littleton, Colorado, USA. Mars 1996: En psykiskt sjuk beväpnad man tar sig in på en grundskola i Dunblane, Skottland, och mördar 16 barn och en lärare. Fotnot: I samtliga ovannämnda fall utom de i Kina och Japan tog gärningsmannen sina liv i samband med händelserna. Den japanske förövaren dömdes till döden och avrättades 2004. Edit: Lite för mycket, mycket för mycket. Förjävligt. Saxat från Tv4.se Redigerad 16 april, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Fy f*n vad tragiskt! Vad är viktigast, deras "frihet" eller säkerhet?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 JÄVLA FITTUNGAR! Har brottslingarna gripits? AVRÄTTA HONOM MED ETT SKOTT I HUVUDET Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 JÄVLA FITTUNGAR! Har brottslingarna gripits? AVRÄTTA HONOM MED ETT SKOTT I HUVUDET Är det du som är "LeftBehind"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Fattar inte hur det kan slå ungdomar att göra något såhär jävla idiotiskt. Att ta så många liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Fattar inte hur det kan slå ungdomar att göra något såhär jävla idiotiskt. Att ta så många liv. Man vet iofs inte om det var en elev på skolan, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Man vet iofs inte om det var en elev på skolan, eller? Just det, det var ju inte känt vem/vilka som skjöt. Hur som helst är det knappast friskt att släcka en runt 30 liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts