Jump to content

Små frågor

Alle090
 Share

Recommended Posts

Jo, jag har som sagt några små söta frågor.

1. Windows tar ju lite bandbredd för sig själv.

Vet ni hur man kollar/ändrar hur mycket och var?

2. På min skoldator (Laptop) så är det en äcklig blå backgrund vid inloggnings sidan, man kan ändra den till nån snygg bild. men minnet har svikit mig, hur ändrar man det?

3. När det kommer till moderkort så undrar jag. I ett mode kort som har socket 771 (där man kan ha 2 processorer).

Måste det vara samma sorts processorer eller kan man ha 2 olika. Och nfinns det något riskfull med socket 771?

alltså såna här moderkort

Tack.. :'(

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows tar ungefär 10% (tror jag att det var) när automatiska uppdateringar körs. Annars får du 100% för dig själv.

Är det bara 10%. Har tyckt att nätet går segt då och då av nån oförklarig andledning. Men 10% är ju inget. Men du vet inte var man kontrollerar det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. På min skoldator (Laptop) så är det en äcklig blå backgrund vid inloggnings sidan, man kan ändra den till nån snygg bild. men minnet har svikit mig, hur ändrar man det?

Sök bara på "XP Boot Screen" så finns det mängder med sidor som visar olika sätt.

När det kommer till moderkort så undrar jag. I ett mode kort som har

... Bra att du lär dig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sök bara på "XP Boot Screen" så finns det mängder med sidor som visar olika sätt.

Vi ska helst inte ha moddat XP eller dylikt.

Men man ska kunna ändra backgunds bilden utan nåt modd program. Nånstans i kontrollpanelen. Gjorde det på en annan dator men minnet sviker mig.

BTW: Du vet att jag menar sån här klassik server inlogg, Först måste man trycka "Ctrl+Alt+Del" och sen skiva in sina inloggnings saker. Av det lilla jag min så är det nåt med att göra Admins "Tema utseende" (Alltså, Ljugrå meny osv)

till Hela datorns huvud "Tema utseende".

Förstår ni?:)

... Bra att du lär dig...

Haha..

Alltid :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi ska helst inte ha moddat XP eller dylikt.

Men man ska kunna ändra backgunds bilden utan nåt modd program. Nånstans i kontrollpanelen. Gjorde det på en annan dator men minnet sviker mig.

BTW: Du vet att jag menar sån här klassik server inlogg, Först måste man trycka "Ctrl+Alt+Del" och sen skiva in sina inloggnings saker. Av det lilla jag min så är det nåt med att göra Admins "Tema utseende" (Alltså, Ljugrå meny osv)

till Hela datorns huvud "Tema utseende".

Förstår ni?:)

Start ---> Kontrollpanelen ---> Användarkonton ---> Inloggningsalternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wootefuck? Sådär ser det inte ut för mig...

...naab...

Nae, jag vet... :'(

Vi har nån Special Skit...

(Win XP Pro på en IBM T60 Laptop)

BTW:

En fråga till. Finns det nåt program som låter en se VILKA program som använder internet?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor