Alle090 Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Jo, jag har som sagt några små söta frågor. 1. Windows tar ju lite bandbredd för sig själv. Vet ni hur man kollar/ändrar hur mycket och var? 2. På min skoldator (Laptop) så är det en äcklig blå backgrund vid inloggnings sidan, man kan ändra den till nån snygg bild. men minnet har svikit mig, hur ändrar man det? 3. När det kommer till moderkort så undrar jag. I ett mode kort som har socket 771 (där man kan ha 2 processorer). Måste det vara samma sorts processorer eller kan man ha 2 olika. Och nfinns det något riskfull med socket 771? alltså såna här moderkort Tack.. :'( Redigerad 16 april, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Ingen som kan svara?!?!?!?! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 1. Windows tar ju lite bandbredd för sig själv. Vet ni hur man kollar/ändrar hur mycket och var? Windows tar ungefär 10% (tror jag att det var) när automatiska uppdateringar körs. Annars får du 100% för dig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Windows tar ungefär 10% (tror jag att det var) när automatiska uppdateringar körs. Annars får du 100% för dig själv. Är det bara 10%. Har tyckt att nätet går segt då och då av nån oförklarig andledning. Men 10% är ju inget. Men du vet inte var man kontrollerar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 2. På min skoldator (Laptop) så är det en äcklig blå backgrund vid inloggnings sidan, man kan ändra den till nån snygg bild. men minnet har svikit mig, hur ändrar man det? Sök bara på "XP Boot Screen" så finns det mängder med sidor som visar olika sätt. När det kommer till moderkort så undrar jag. I ett mode kort som har ... Bra att du lär dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 När det kommer till moderkort så undrar jag. I ett mode kort som har socket 771 (där man kan ha 2 processorer). ... Bra att du lär dig... Hahahahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Sök bara på "XP Boot Screen" så finns det mängder med sidor som visar olika sätt. Vi ska helst inte ha moddat XP eller dylikt. Men man ska kunna ändra backgunds bilden utan nåt modd program. Nånstans i kontrollpanelen. Gjorde det på en annan dator men minnet sviker mig. BTW: Du vet att jag menar sån här klassik server inlogg, Först måste man trycka "Ctrl+Alt+Del" och sen skiva in sina inloggnings saker. Av det lilla jag min så är det nåt med att göra Admins "Tema utseende" (Alltså, Ljugrå meny osv) till Hela datorns huvud "Tema utseende". Förstår ni? ... Bra att du lär dig... Haha.. Alltid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Vi ska helst inte ha moddat XP eller dylikt. Men man ska kunna ändra backgunds bilden utan nåt modd program. Nånstans i kontrollpanelen. Gjorde det på en annan dator men minnet sviker mig. BTW: Du vet att jag menar sån här klassik server inlogg, Först måste man trycka "Ctrl+Alt+Del" och sen skiva in sina inloggnings saker. Av det lilla jag min så är det nåt med att göra Admins "Tema utseende" (Alltså, Ljugrå meny osv) till Hela datorns huvud "Tema utseende". Förstår ni? Start ---> Kontrollpanelen ---> Användarkonton ---> Inloggningsalternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 19 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Start ---> Kontrollpanelen ---> Användarkonton ---> Inloggningsalternativ? nae, inte direct.. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 nae, inte direct.. :'( Wootefuck? Sådär ser det inte ut för mig... ...naab... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 19 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 (redigerad) Wootefuck? Sådär ser det inte ut för mig... ...naab... Nae, jag vet... :'( Vi har nån Special Skit... (Win XP Pro på en IBM T60 Laptop) BTW: En fråga till. Finns det nåt program som låter en se VILKA program som använder internet? Redigerad 19 april, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 När jag vill se vilka program som använder internet så använder jag Netlimiter.. vet inget annat program som man kan göra de i.. inte behövt nått annat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts