nexus Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Tjenare. Jag sku behöva lite hjälp när jag laddar ner spel och musik med torrent så går det max 80kb/s varför det, jag har 10mb bredband?. Kan det va något med min bredbands router att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Tjenare. Jag sku behöva lite hjälp när jag laddar ner spel och musik med torrent så går det max 80kb/s varför det, jag har 10mb bredband?. Kan det va något med min bredbands router att göra? Använd bättre client (t.ex. µtorrent) och reg-trackers (sidor du laddar hem torrents från där du måste reghistrera dig, alltid bättre seed på de). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 1. Öppna port på Routern. 2. Gör så att Windows Brandvägg tilllåter Torrent Clienten. 3. Titta efter så att ditt skydds program (norton osv) inte blockerar trafiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Se till så att din uppladdningshastighet inte är begränsad på något lågt - en del trackers har visst den funktionen att man bara kan ladda ner i den hastigheten man seedar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 15 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Och det konstiga är att jag laddar upp som fan 120 kb/s, Just på spelet jag laddar ner nu har jag laddat ner 556mb och laddat upp 1140mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 (redigerad) Och det konstiga är att jag laddar upp som fan 120 kb/s, Just på spelet jag laddar ner nu har jag laddat ner 556mb och laddat upp 1140mb Ifall du laddar hem från en privat trackern. Typ sånna sidor där man måste registrera sig så ha dessa inställningar: Download: Obegränsat Upload: Obegränsat Ifall det är en vanlig öppen tracker så kan du ha dessa: Download: Obegränsat Upload: 40 kB/s EDIT: Kolla också så att Porten är öppen. Redigerad 15 april, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 15 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Hur kommer jag in i routern då 192.168.1.1 funkade inte jag har en Westell router och har inga manualer kvar =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 (redigerad) Hur kommer jag in i routern då 192.168.1.1 funkade inte jag har en Westell router och har inga manualer kvar =/ Gå in på Start > Kör > "cmd". Skriv sedan "ipconfig /all". Där kan du se din lokala ip adress (192.168.x.x) ELLER Gå in på http://www.westell.com/pages/index.jsp. Tryck på "Technical Support" och leta sedan upp din fråga. Redigerad 15 april, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Gå in på Start > Kör > "cmd". Skriv sedan "ipconfig /all". Där kan du se din gateway, det är routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts