Ceone Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Man är trött på den jävla skit D-linken som skapat så jävla många problem och det kan aldrig fungera perfekt!! 1. Dom går i sönder så jävla enkelt 2. För att port 2, port 3 och port 4 ska fungera så måste port 1 vara igång annars fungerar dom andra inte. VAD I HELVETE SKA DET VARA SÅ FÖR!? 3. En äcklig brandvägg som inte går att öppna portarna. Jag behöver hjälp med detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Man är trött på den jävla skit D-linken som skapat så jävla många problem och det kan aldrig fungera perfekt!! 1. Dom går i sönder så jävla enkelt 2. För att port 2, port 3 och port 4 ska fungera så måste port 1 vara igång annars fungerar dom andra inte. VAD I HELVETE SKA DET VARA SÅ FÖR!? 3. En äcklig brandvägg som inte går att öppna portarna. Jag behöver hjälp med detta. Det enda som gått sönder med min router (gissar på att det är routern du syftar på) är sladden som går från eluttaget. Dock så tycker den att det är roligt att logga ur sig titt som tätt, jag delar inte detta nöje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 1. Dom går i sönder så jävla enkelt Fel. Dom är sönder redan från fabrik =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Okej, förlåt, men vart vill du komma med topicen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Okej, förlåt, men vart vill du komma med topicen? Behöver hjälp med punkt 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag skulle gissa på att det är skit bakom spakarna. Läs manualen så ska du nog lyckas öppna portarna. Fixa statiskt ip bara så funkar det hur bra som helst. Det har jag lyckats med några gånger. Har ingen själv dock så hur bra dom håller har jag ingen aning om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Behöver hjälp med punkt 3 Du kan ju börja med att berätta vilken modell det är, D-link har ju inte bara gjort en router.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Du kan ju börja med att berätta vilken modell det är, D-link har ju inte bara gjort en router.. DI-524 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 har 2 st D-link routrar. den första DI-614+ paja när vi köpte ett nytt modem för att få högre hastighet. (Internet bara la av ibland) Och den nya DI-624 funkar perfekt men do.c när man går in på MSN Messenger så startar routern om sig. INte roligt då Msn M är så otroligt kul... Mitt tips: Kolla så att du har dom senaste Frimewire. Annars sså är det nog en ny router som gäller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Är också med om att internet ofta inte fungerar, kan det bero på vår D-Link? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Är också med om att internet ofta inte fungerar, kan det bero på vår D-Link? Menar du modemet eller nåt med HELA internet? Annars skulle jag kunna tro att D-link står för en liten del i det hela... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 4. Om man först använde D-Link på en dator, och sen byter till en annan fungerar inte mer än 10% av gångerna. Har tagit upp till 1 timma att få igång skiten Då passar jag på att fråga: Är det någon mer som har samma problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 4. Om man först använde D-Link på en dator, och sen byter till en annan fungerar inte mer än 10% av gångerna. Har tagit upp till 1 timma att få igång skiten Då passar jag på att fråga: Är det någon mer som har samma problem? Menar du modem eller router? Gäller det router så har det ALDRIG hänt mig. Jag kan byte hur som helst utan nåt CP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 4. Om man först använde D-Link på en dator, och sen byter till en annan fungerar inte mer än 10% av gångerna. Har tagit upp till 1 timma att få igång skiten Då passar jag på att fråga: Är det någon mer som har samma problem? Kan det inte vara så att din ISP ser det som att du fått en ny MAC-adress och måste vänta tills lånet på den gamla IP-adressen gått ut innan den kan ge dig en ny Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) 1. Skriv in 192.168.0.1 i Internet Explorer och gå in på sidan 2. Ett fönster kommer komma upp där du ska fylla i användarnamn och lösen. Normalläget här är att skriva in användarnamnet admin och lämna lösenordsfältet fritt. 3. Kolla min bild, i dessa fält fyller du i alla uppgifter för att låsa upp portar i routerns brandvägg. Redigerad 16 april, 2007 av Vinnie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Jag kom ihåg när vi fick åke och köpa Router stupi kvarten när den slutade funka. Kanske gick nån dag så slutade den funka. DÅ åkte vi ner och bytte. Men när man kom hem. Så kunnde dte gå en timme eller nån dag Så var det dags igen. Tyvärr så är jag ej så haj på detta. Redigerad 16 april, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Hade en D-link 604 förut. Hängde sig om man inte belastade internet hela tiden, säg att man slog av datorn en sväng, och startade den sen, ja då hade den hängt sig. Åskan tog med sig porten som man kopplar in ADSL-modemet på, så nu har jag en netgear nånting, funkat prima i snart ett år;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 1. Skriv in 192.168.0.1 i Internet Explorer och gå in på sidan 2. Ett fönster kommer komma upp där du ska fylla i användarnamn och lösen. Normalläget här är att skriva in användarnamnet admin och lämna lösenordsfältet fritt. 3. Kolla min bild, i dessa fält fyller du i alla uppgifter för att låsa upp portar i routerns brandvägg. Det är redan tre stycken som är skapade. ska jag ta bort dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Nix, skapa bara nya de som redan finns där är ju där av en anledning. Typ MSN och några fler program som står där va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Nix, skapa bara nya de som redan finns där är ju där av en anledning. Typ MSN och några fler program som står där va? Skulle någon kunna ge mig data för Msn. Jag tror det är det som får min router att starta om sig när jag går in på Msn. Jag hittar inte Msn i listan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts