Lajnux Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hallå Sen igår har jag haft ett riktigt jobbigt problem. Min dator är allmänt slö, hänger sig lite då och då så jag får starta om datorn med knappen som man startar den med. Jag har virussökt den en gång idag med NOD32 utan att ha hittat någonting skadligt. Om jag trycker Ctrl+Alt+Del och kollar på processer står det att svchost.exe använder 96 596kB och 99% av CPU. Även wuauclt.exe tar upp 43 508kB. Om det har någon mening har jag ingen aning om, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att åtgärda problemet. Någon som har en aning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Testat ta bort aktiviteterna? De finns på de flesta datorer, men ptja, vafan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Ta inte bort svchost.exe . Du kanske inte hjälp här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Ta inte bort svchost.exe . Du kanske inte hjälp här! Första tråden på diskussionen du länkade till antyder nån snubbe att det finns virus som kallar sig svchost.exe. Är inte det en möjlighet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hallå Sen igår har jag haft ett riktigt jobbigt problem. Min dator är allmänt slö, hänger sig lite då och då så jag får starta om datorn med knappen som man startar den med. Jag har virussökt den en gång idag med NOD32 utan att ha hittat någonting skadligt. Om jag trycker Ctrl+Alt+Del och kollar på processer står det att svchost.exe använder 96 596kB och 99% av CPU. Även wuauclt.exe tar upp 43 508kB. Om det har någon mening har jag ingen aning om, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att åtgärda problemet. Någon som har en aning? Scanna efter Spyware och sånt skit då? För NOD 32 hittar dessvärre inte sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Hallå Sen igår har jag haft ett riktigt jobbigt problem. Min dator är allmänt slö, hänger sig lite då och då så jag får starta om datorn med knappen som man startar den med. Jag har virussökt den en gång idag med NOD32 utan att ha hittat någonting skadligt. Om jag trycker Ctrl+Alt+Del och kollar på processer står det att svchost.exe använder 96 596kB och 99% av CPU. Även wuauclt.exe tar upp 43 508kB. Om det har någon mening har jag ingen aning om, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att åtgärda problemet. Någon som har en aning? Blaster / Gaobot / Agobot... haft ett antal gånger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Ta inte bort svchost.exe . Du kanske inte hjälp här! Jag har 4 stycken såna processer, och när jag tog bort den största - som var flera gånger större än de andra, hände då ingenting alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Du kanske inte hjälp här! Haha! det var min brorsa som skrev det! Fråga: ska man verkligen ska ha fyra svchost.exe? Redigerad 13 april, 2007 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Blaster / Gaobot / Agobot... haft ett antal gånger Och det tar man bort med...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts