Merkky Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Persuader är också stabila som fan!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Låttips på Dream Evil? Book Of Heavy Metal ♥ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Men, kan vi inte bara skita i de här genre-bråken? Allt är metal, jag skiter i vad det är för subgenre, men jag gillar Death och Black metal mest av dem alla. Ni som inte är gillar det här med subgenrer kan ju bara kalla det metal? Jag skiter i vad det jag lyssnar på har för genre, men visst tycker jag det är bra att veta vad det är för genre på ett visst band om man är sugen på att kolla upp det bandet, och när man letar efter lite nya band inom den genren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Nej, men jag tycker musiken är skit, jag skiter i om det skulle heta satan metal eller vafan som helst, tycker det låter skit. Jag har redan gett power metal en chans o det varade inte länge, jag stänger inte in mig, jag väljer att inte lyssna på dålig musik helt enkelt Judas Priest är förövrigt Heavy/Speed metal, inte power metal, och kommer aldrig vara power metal, precis som lofon sade... anledningen till att endel kallar hammerfall för power/heavy är att dem har haft ett par låtar med lite power influens. Arch enemy är inte heller döds, utan melodic döds, en jävla skillnad. Riktig döds är old school death metal, typ Repugnant, Dismember, hatar alla mainstream musik som alla lyssnar på, som att alla nu-metal ungar kallar t ex linking park, +44 o allt bögigt som finns nu för tiden, för metal Nej, nej, nej Är det metal för att det låter metal eller för att det är tufft? Nu-metal är inte death-metal men rent musikaliskt är dom ganska lika Vad gör Nu-Metal bögigt? Och om jag också får vara sådär härligt genre-besserwisseraktig som du är så är +44 inte nu-metal utan Pop Punk Punk Rock Alternative Rock Så ska de va Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Nej, nej, nej Jo, jo, jo! Xemtoth talar sanning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Jo, jo, jo! Xemtoth talar sanning. Så när man spelar nu-metal så blir man automatiskt bög? Vad händer med en tjej som spelar nu-metal? Fan vad desperat du är efter att vara tuff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Så när man spelar nu-metal så blir man automatiskt bög? Japp. Vad händer med en tjej som spelar nu-metal? Hon är/blir lesbisk. Fan vad desperat du är efter att vara tuff. Du kom på mig...fan ta dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) Så när man spelar nu-metal så blir man automatiskt bög? Vad händer med en tjej som spelar nu-metal? Fan vad desperat du är efter att vara tuff. Jag kan ju inte säga att man blir bög av det, alla lyssnar på vad man vill, men jag personligen hatar det. Och vad är det som får dig att tro att jag är desperat? Är det "tufft" att ogilla vissa genrer? Redigerad 17 april, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Jag kan ju inte säga att man blir bög av det, alla lyssnar på vad man vill, men jag personligen hatar det. Och vad är det som får dig att tro att jag är desperat? Är det "tufft" att ogilla vissa genrer? Du får hata precis vad du vill men det gör inte att ens sexuella läggning har något med vad man lyssnar på att göra. Kommentaren om att vara desperat var till Roxxy, ta inte åt dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Du får hata precis vad du vill men det gör inte att ens sexuella läggning har något med vad man lyssnar på att göra. Kommentaren om att vara desperat var till Roxxy, ta inte åt dig. Okej, jag medjer att det är fel att använda ordet bög i det sammanhanget, ontopic nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Låttips på Dream Evil? The Sledge The 7th Day Bad dreams Fire! Battle! In Metal! Crusaders' Anthem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Sabaton - Attero Dominatus http://www.youtube.com/watch?v=eNlRqyUV4ss Bra låt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Har totalt glömt bort Sabaton. Jag tipsar om : Sabaton - Metal Crue (jag har för mig att låten heter så) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 HAY GUISE, WHATCHU FIGHTIN ABOUT. Ge er nu för helvete, det finns väl sub-genrer i princip all sorts musik, och så är det med det, nuf said, case closed, halleluja... Sluta bråka om någonting som inte leder någon vart. OK? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 18 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Har ni nå bra låttips från de grupper som ni tipsar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Rhapsody - Emerald Sword Rhapsody - Wisdom of the kings Sonata Arctica - Respect the wilderness Lost Horizon - Pure Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Hittade ett Persuader album på mp3n nu! Persuader - Sending You Back Persuader - Slaves Of Labour Persuader - When Eden Burns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 19 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2007 Mina låttips! Avantasia - Avantasia Dragonforce - Starfire Dragonforce - Through The Fire And Flames Heed - The Other Side Heed - Last Drop Of Blood (lyssna på alla låtar de har på Myspace, alla är lika grymma) Kamelot - The Haunting (Somewhere In Time) Kamelot - The Black Halo Kamelot - Soul Society Kamelot - Ghost Opera Kamelot - Wander Masterplan - I'm Gonna Win Sonata Arctica - Replica Sonata Arctica - Fullmoon Sonata Arctica - Victoria's Secret Lost Horizon - Highlander (The One) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 25 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Tack för låttipsen ska ta och kolla upp dem. Köpte en konsert med Kamelot, den var faktiskt jävligt bra. Någon som kan tipsa om någon annan konsert? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2007 Tankade precis Nocturnal Rites nya album! Underbar!! Låttips: Nr 2. - Never Again Nr 7. - Till I Come Alive Nr 8. - Strong Enough Egentligen är alla låtar bra, men dom dära satte sig i mitt huvud nu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts