Hew Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Hade väl en period för nåt år sen när jag tyckte om genren, först och främst Hammerfall då. Har fått höra en hel del power metal på senare tid då många av mina kompsiar lyssnar på det (se ovan för exempel), fast finns inget band som jag har direkt fastnat för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Arch Enemy - Melodic Death/Gothenburg. http://metal-archives.com/ Inte Power Metal!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Arch Enemy - Melodic Death/Gothenburg. http://metal-archives.com/ Inte Power Metal!!!!! Jag har redan konstaterat att dem inte är det. @Everest: Rhapdsody är Symphonic Power Metal fast det är fortfarande en sorts power metal, hammerfall spelar Power/Heavy så helt fel hade du inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Glömde ju totalt bort att nämna Heed i mitt inlägg i denna tråd, fy på mig. Hur som helst så är det ett förbannat bra band. Daniel Heiman är så grymt bra på att sjunga. Lyssna på dem!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag har redan konstaterat att dem inte är det. Grattis! -------- Jag har för mig att Pantera har gjort några Power Metal låtar...har jag rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag har för mig att Pantera har gjort några Power Metal låtar...har jag rätt? Nja..Nej, deras första plattor var Glam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lofon Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Lyssnade på Judas Priest ett tag. Även de gjorde ju några Power metal låtar. Förlå, kan inte hålla mig...VICTIM OF CHAAAAANGEEES! Judas Priest = ABSOLUT INTE Power Metal! Liote svårt att göra powermetal, innan genren ens var skapad. Helloween skapade genren - punkt slut! Judas är, och har aldrig varit powermetal! <3 Hammerfall <3 Hammerfall = INTE HELLER powermetal! Dom var ju för fan tvärförbannade härom året i en intervju i Sweden Rock magazine, där dom bestämt förklarade att dom INTE var power metal! Iron Maiden <3 ...och Maiden är som sagt NWOBHM - INTE power metal! NIGHTWISH. ...och Nightwish är operametal, ja... Arch Enemy Mest dom banden om hörs i mina högtalare just nu. Och Arch Enemy lirar döds, ja... Grattis! -------- Jag har för mig att Pantera har gjort några Power Metal låtar...har jag rätt? Deras första skiva med Phil Anselmo hette till och med "Power Metal," och dom själva hä'vdade även att dom lirade power metal på den tiden, även om jag själv heller vill klassa det som heavy/thrash metal... Men enligt dom själva så lirade dom likförbannat power som sagt... Övriga bra Power Metal band som jag verkligen är förtjust i är Dragonforce och Helloween! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Öhöh, blafs - bara jg vet vad powahmetal är!1 ni har fEeeel! Give me a break! Redigerad 16 april, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Jag har redan konstaterat att dem inte är det. @Everest: Rhapdsody är Symphonic Power Metal fast det är fortfarande en sorts power metal, hammerfall spelar Power/Heavy så helt fel hade du inte Varför inte bara kalla det Power Metal? Palla dela in en sub-genre i olika sub-genrer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 ...och Nightwish är operametal, ja... Symphonic metal* Say Bitch I know you see us. Damn straight, Wikipedia for life son. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Varför inte bara kalla det Power Metal? Palla dela in en sub-genre i olika sub-genrer Alla sätt som metal-skit kategoriseras på är helt sjukt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Gah, världen går inte under pga någon råkar ta fel på genre. Inte bättre att övergå till tropic istället. Och ni som verkligen hatar power metal eller dör om någon säger fel metal-genre, tja varför inte bara sluta bry er om tråd då? Redigerad 16 april, 2007 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hell_boy Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Dreamevil och Dragonforce är grymma... Dom är väl redan nämna men jag bryr mig inte jag tycker dom Är bra så de så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Stänger in mig? jag har lyssnat på power metal förr, jag har lyssnat på heavy metal, speed metal, thrash metal, death metal, goth, Industri, rock, hårdrock, doom metal, drone metal, dark ambient, ambient, så stänga in mig är fan inte rätta ordet, snarare valt ut det jag tycker e bäst, förövrigt lyssnar jag fortfarande på Dark Ambient Det är inte det jag menar. Byter stil gör alla då och då. Men nu när du bestämt tycker att Power Metal är hur dåligt som helst så skulle du aldrig ens ge en Power Metal-grupp en chans ens vilket är synd, genren gör inte musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Symphonic Power metal/Opera metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 All sorts metal suger enligt mig. Usch så dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Låttips på Dream Evil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 16 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (Låttips på Dream Evil? ) De har gjort många bra låtar här är några: Chosen ones H.M.J Heavy metal in the night Made of metal M.O.M Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Det är inte det jag menar. Byter stil gör alla då och då. Men nu när du bestämt tycker att Power Metal är hur dåligt som helst så skulle du aldrig ens ge en Power Metal-grupp en chans ens vilket är synd, genren gör inte musiken. Nej, men jag tycker musiken är skit, jag skiter i om det skulle heta satan metal eller vafan som helst, tycker det låter skit. Jag har redan gett power metal en chans o det varade inte länge, jag stänger inte in mig, jag väljer att inte lyssna på dålig musik helt enkelt Judas Priest är förövrigt Heavy/Speed metal, inte power metal, och kommer aldrig vara power metal, precis som lofon sade... anledningen till att endel kallar hammerfall för power/heavy är att dem har haft ett par låtar med lite power influens. Arch enemy är inte heller döds, utan melodic döds, en jävla skillnad. Riktig döds är old school death metal, typ Repugnant, Dismember, hatar alla mainstream musik som alla lyssnar på, som att alla nu-metal ungar kallar t ex linking park, +44 o allt bögigt som finns nu för tiden, för metal Redigerad 16 april, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) hatar alla mainstream musik som alla lyssnar på, som att alla nu-metal ungar kallar t ex linking park, +44 o allt bögigt som finns nu för tiden, för metal Är det metal för att det låter metal eller för att det är tufft? Nu-metal är inte death-metal men rent musikaliskt är dom ganska lika Vad gör Nu-Metal bögigt? Och om jag också får vara sådär härligt genre-besserwisseraktig som du är så är +44 inte nu-metal utan Pop Punk Punk Rock Alternative Rock Redigerad 16 april, 2007 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts