Great Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Vet inte om det redan finns en sån här tråd. Men tänkte skapa en ändå Lyssnar mycket på Power Metal just nu. Är det någon som har nå bra tips på grupper och låtar så skriv dem här. Själv lyssnar jag just nu mest på. Dream Evil, Freedom Call, Kamelot, Dionysus och Excalion Har ni inte hört dem tidigare så se till att göra de, finns inge bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 (redigerad) Min åsikt om denna styggelse till musikstil är att den är tråkig, oorginell och förutsägbar. Jag ser det som fem-sex långhåriga män, med syftet att sjunga om drakar och dvärgar, att spela dubbeltramp så snabbt de kan, och att kräma på långa, svåra gitarrsolon. Men hey - Även jag hade en Maiden/Hammerfall-period i mina dagar. Redigerad 12 april, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Har du missat ( ) eller gillar du bara inte Hammerfall? Ett av de bästa power metal-banden enligt mig. Annars kan jag tipsa om Sabaton, Edguy och Sonata Arctica, tre mycket bra band. Vissa låtar bättre än andra ska nämnas men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Kamelot är ett av mina favoritband, ser verkligen fram emot deras kommande skiva Ghost Opera. Andra sköna power metal-grupper är: Avantasia, Sonata Arctica, Masterplan och Dragonforce Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Lyssnade på Judas Priest ett tag. Även de gjorde ju några Power metal låtar. Förlå, kan inte hålla mig...VICTIM OF CHAAAAANGEEES! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 12 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Oj glömde sonata Arctica, har ju alla deras skivor Avantasia är också helt ok har inte hört de så mycket, men det jag hört har varit bra. Hammerfall är sådär ingen favorit men de går att lyssna på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Du får inte glömma Nocturnal Rites! Umeå band som är grymt bra, och jag har IIIIINTE druckigt öl med dom backstage när jag åkte ner till Kramfors stadsfest med Destynation. (Kolla destynation också) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 <3 Blind Guardian Demons And Wizards Persuader Iron Saviour Stratovarius Steel Prophet Sonata Arctica Nocturnal Rites Helloween Freedom Call Hammerfall <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Lyssnade mycket på power metal förr, innan jag insåg att power metal inte var spec tungt, hatar förövrigt rösten hoss power metal, spec när dem weilar (stavning?) som Tobias sammet i Edguy/Avantasia. Gillar förövrigt oftast inte när folk sjunger rent heller för den delen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Brukade lyssna på det svenska bandet Freternia förut, men men, man har som sagt förändrats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Sonata Arctica, Iron Maiden, Freternia, Dragonforce <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Maiden = NWOBHM? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Maiden = NWOBHM? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 New Wave Of British Heavy Metal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) New Wave of British Heavy Metal. edit: Mr.Dumbom Redigerad 13 april, 2007 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Lyssnade mycket på Freedom Call och Blind Guardian förut, nu tycker jag att det bara låter fjantigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 NIGHTWISH. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 14 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Tror alla någon gång i sitt liv tar till sig Heavy eller power metal. Lyssnade som mest för några år sedan, men lessnade sen. Men för nån vecka sen dök det upp någon Freedom Call låt i huvudet och har sen dess fortsatt lyssna:P Ska kolla upp de artister ni har skrivit hittills och se om de e något att lyssna på. Vet inte hur det är där ni bor, men jag såg på bibliotekets hemsida att man kunde få ladda hem låtar. Man lånar dem via nätet och man får ha dem i några dagar, sen slutar dem att fungera. Bra sätt om man vill hitta nya grupper. Litet tips bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Power metal har jag aldrig gillat! Nog den enda metalgenren jag inte lyssnat på så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Lyssnar mycket på Avantasia( ) och Freedom Call Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts